K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2016, 21:33   #1
unisab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
unisab er ny på vejen
Rehabiliteringsteam ressuorseforløb

Jeg er tilkendt ResF. på 3år. Efter 1,5 år alle behandlinger var gennemført, og nogen rapporter skriv behandlinger udtømte, nogen behandlinger var ikke vurder på grund mange sygfravær. Jeg ville søge FP efter 17.2, ved møde med sag. fra socialforvaltning anbefalet mig bede min Kommunal sagsb. om at genstilles igen til Rehab-Team. Så på den måde bedre få FP.
Men Kommunal sagsb. blev vred over socialforvaltnings sagsbehandling og mig, samt nægter genstiller mig igen til RTeam. Hun vil afslytter min RF hvis jeg vil ikke gå gennem en gang tid behandlinger. Jeg skal mødes snart med henne.Hvad skal jeg.
unisab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2016, 21:43   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad er det af behandling hun vil have dig igennem? er der nogen læger der siger den kan hjælpe dig?

for hvis der er det er der ingen vej uden om, hvis det ikke er kan du klage men tid er det hurtiger at gøre som der bliver sagt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2016, 22:09   #3
unisab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
unisab er ny på vejen
Sorry det er ikke behandlinger, det er arb.prøvninger. som jeg har været 3 måneder +6 måneder, og igen det samme

alle læge har skrævet, varig og udtømt. Men praktik og arbprøvning vil gerne mig igen og igen, de få mange penge for de praktik.
unisab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2016, 07:06   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du gennenført de praktikker? eller har du været meget syg?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2016, 08:24   #5
unisab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
unisab er ny på vejen
ca.50/50, og praktikplads skrevet der var ikke muligt vurder arb.evner på grund af mange sygfravær, men jeg er meget syg kan ikke klare ingen arb.prøve. Piskesmed, 2 diskus, 3 gang hjernerystedse, tabt 80% syn på v.øje. o.s.v.
unisab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2016, 10:31   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af unisab Se meddelelser
ca.50/50, og praktikplads skrevet der var ikke muligt vurder arb.evner på grund af mange sygfravær,
Det er sandsynligvis dér problemet ligger i din sag.

Hvis du har for meget fravær i en arbejdsprøvning kan de ikke vurdere din arbejdsevne, og så kan din sag ikke komme videre.

Jeg tror det klogeste du kan gøre er, at tage en ny arbejdsprøvning, og så gøre det "korrekt" denne gang.

Jeg vil prøve at beskrive "spille-reglerne" for dig.

Når man er i en arbejdsprøvning bør man møde op hver eneste dag, så vidt man på nogen måde er i stand til det.
Hvis du ringer og melder dig syg kan de ikke vide, om du bare sidder derhjemme og hygger dig, eller måske endda holder fest for alle vennerne.

Lige så vigtigt er det, at du siger fra når du ikke kan klare mere.
D.v.s., at når du kan mærke, at du får det så skidt, at det vil tage mere end én dag, at blive frisk igen (eller noget i den stil), så går du hen til chefen og siger det, og går hjem.

Derudover er det vigtigt, at du skriver en udførlig dagbog over dine smerter og hvordan du fungerer, både derhjemme og i arbejdsprøvningen. Og den skal du sende til din sb hver uge.

Her kan du se hvordan du kan skrive dagbog, og hvordan det fungere med smerteskala: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Det kan være en god idé, at starte på dagbog ca. 2 uger før du starter i arb.prøvning, så man kan se hvilken forskel det gør for dig, og dit helbred, at du er i arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2016, 11:30   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vovse har ret, før du har gennemført en arbejdes prøvning, også uden at lave noget, bare vist dit syge ansigt, vil du ikke komme vidre,

kommer du for teamet, vil de sige det samme, de kan ikke komme videre uden arbejdes prøvning, umenneskeligt ja
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2016, 13:11   #8
unisab
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
unisab er ny på vejen
Tak skal I have
unisab er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 00:28   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af unisab Se meddelelser
Tak skal I have
Den kan være hård at komme igennem.

Skriv endelig herinde hvis du ryger ud i en ny arb.prøvning, vi sidder klar til, at hjælpe dig igennem så godt vi kan. De fleste af os har prøvet det.

F.eks. kan det være grænseoverskridende, at gå hen til en leder allerede efter en time (måske mindre) og sige, at man ikke kan klare mere, men her skal man huske på, at det man viser at man kan i en arb.prøvning, det er det man bliver vurderet på, og det er det der forventes af én fremover, f.eks. i et fleksjob.

Hvis man er i arb.prøvning på en almindelig arbejdsplads, så oplever man også ofte, at der står mindst én person og skuler hvis man går "i utide", måske bliver der endda hvisket i krogene, men det er man simpelthen nødt til
at ignorere, og tænke på sig selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2016, 02:38   #10
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Jeg kan godt forstå 'planen' med at møde op og så gå hjem, når man har nået grænsen.

Hvad så hvis der er bestilt kørsel eller man først kan komme med en bus/rutebil to timer senere. Hvad gør man så ??? Det er jo ikke alle der er selvtransporterende.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension