K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2009, 15:29   #11
pernille_72
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: jammerbugt
Indlæg: 1
Styrke: 0
pernille_72 er ny på vejen
Smile eq consoult

----nu har jeg siddet og læst de her lidt gamle indlæg om EQ, og jeg må indrømme det lyder jo skræmmende... hvis man ikke kender noget til folkene derinde. Og det gør jeg, og jeg er af den mening at det er noget af det bedste der er sket for mig, jeg har fået alt den hjælp jeg har brug for. og har derved meget svært ved at forstå den kritik der ligger på siden. Måske hjælper det at være åben overfor at prøve noget nyt. Og ikke se negativt på tingene
pernille_72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 16:50   #12
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Pernille_72

Potentialet på NLP's positive muligheder er der ingen der har sagt noget imod , det er mere manglen på standardisering og autorisation , fordi det netop er farligt brugt i de forkerte situationer og af uansvarlige individer, uansvarligt betyder her bl.a. "uden ansvar i forhold til sundhedsmyndigheder og juridisk system".
Hvis Du læser mit indlæg kan Du vel kun tilslutte dig den kvalitetssikring jeg foreslår i form af autorisation, det giver samtidig klienter ret til og mulighed for et klageorgan overfor misbrug og uansvarlig anvendelse.

Nu siger Du jo også her man skal være åben overfor at prøve noget nyt, og ikke se negativt på tingene
Forummet her er spækket med erfaringer , og vi ønsker da alle at komme med gode historier "når vi oplever dem"..... De der har gode erfaringer kommer jo sjældent her og fortæller, men jeg kan da opfordre dig til at fortælle mere om dit forløb. Det kan Du gøre under afsnittet "Din Historie" og når Du har en så positiv oplevelse så del den med os. Dit indlæg antyder jo at vi skulle have fordomme omkring NLP, men for mit vedkommende er det dyrekøbte erfaringer
Citat:
Måske hjælper det at være åben overfor at prøve noget nyt. Og ikke se negativt på tingene
Den kommentar er lidt fordomsfyldt omkring brugerne i denne tråd,især deres tilgang til NLP.. Skulle Du ikke studere hver enkelts oplevelser lidt nøjere inden Du melder sådan ud ? Hvem siger at vi ikke alle har gjort det til at begynde med ?
Lige med hensyn til EQ-Consult's ansvarlighed rejser der sig et par spørgsmål og/eller kritikpunkter
I denne brochure fra EQ-consult selv (http://www.eq-consult.dk/PDF/Brochure%20EQ.pdf ) oplyser de selv

1. at man bruger NLP i arbejdet (hvem er uddannet og hvor ? )

2. At man udarbejder en ressourceprofil, hvilket ikke er lovligt i forhold til gældende regler (søg evt. her på forummet omkring dette ) ,eller rettere man arbejder med personfølsomme oplysninger uden at det er lovligt at anvende i sagsbehandling hos kommunen.

3. man tilbyder psykologsamtaler uden at anføre hvem der er autoriseret psykolog ?( ingen af de tilknyttede er medlem af dansk psykolog forening ), for f.eks. familieterapeut uddannelse rækker ikke til at bruge betegnelsen "psykologsamtaler" , men alene til familieterapeutiske samtaler.

4.Yderligere er der ingen oplysninger om tilknyttet autoriseret læge? som kan vurdere i hvilket omfang klienter/kursister med deres fysiske problemstillinger kan deltage i en specifik virksomhedspraktik, eller evt. træning hos Equinox som man anfører som samarbejdspartner

Jeg håber EQ-consult læser disse linier, fordi det vil helt klart være til deres egen fordel , og deres eventuelle klienter/kunders fordel at forholde sig til de spørgsmål jeg har rejst ...

Det betyder ikke at Du ikke har haft en vidunderlig hjælp fra deres side, men at der er adskillige punkter som EQ-Consult ikke selv har klart belyst overfor mennesker der bliver skubbet rundt i et aktiverings og afklaringscirkus uden ende, og de mennesker fortjener klar og korrekt information og behandling af det sociale system og dem der arbejder for det, også på konsulent/kursussted/anden aktør basis.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 17:13   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow

Enig med Nøvsen... det burde være frivilligt om man vil deltage i NLP...

og til Pernille72

Citat:
Måske hjælper det at være åben overfor at prøve noget nyt. Og ikke se negativt på tingene
Det tror jeg såmænd også de fleste gør....syntes også du dømmer lidt hårdt....og nu ved jeg ikke hvordan din situation er ? Men der er mange der ikke får den hjælp de længes efter ...så jeg syntes ikke det er fair du kritiserer andre for ikke at se positivt på noget ...alle prøver at leve deres liv efter bedste evne.

Sidst redigeret af Stella; 24-04-2009 kl. 17:25.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 19:34   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Rigtig godt skrevet og forklaret Nøvsen kan kun tilslutte mig 110 % det du skriver

Pernille jeg vil se frem til at høre din historie nogen kan jo godt have gode erfaringer med noget vi andre har negative erfaringer med, for eget vedkommen så vil jeg til hver en tid stille mig kritisk over for sådanne tiltag når der mangler netop de infomationer som Nøvsen omtaler ...

Men håber da at du kan fortælle lidt om hvordan deres ting i virkeligheden foregår
  Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 09:17   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Pernille 72.

Hjertelig velkommen og hvor har du ret. Vi skal ikke være bange for det nye. Vi skal være åbne, også for NLP og andre forsøg på at åbne vores sind. Vi skal ikke være så negative.
Håber at hører nærmere om dine positive oplevelser
.

Kære S-Andersen også hjertelig velkommen til dig. Herligt at læse dit positive indlæg og information. Håber også at du vil bidrage med din erfaring her på k10.

EQ kender jeg ikke og er overbevist om at disse prægtige mennesker nok skal hjælpe de klienter, som bliver henvist til dem.

Jeg har selv været på en del transaktionsanalyse og NLP seminarer igennem mit arbejdsliv og har haft særdeles stor glæde af disse. Vi kan nå langt når vi er åbne i vores sind. Vi skal se muligheder....................men Nøvsen virker lidt negativ...........hvorfor?

Fordi at en del af os ansvarlige mennesker her på k10, fra alle samfundslag, kender den modbydelige virkelighed, hvor NLP eller andre trend-moderne-udliciterede-hokuspokus-positiv kurser-du kan jo nok forstå-ansvarlighedskurser etc. ikke hjælper en skid på de mennesker som har ødelagt deres liv. Her er der mange muligheder.

Eksempelvis denne helt dugfriske: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8339

Når man som jeg har været med i en årrække skal man passe på¨ikke at blive negativ. Men jeg er så heldig at have næsten daglig omgang med spastikere, muskelsvindlere, scleroseramte, para og tetraplegikere, 100% lammede og mange andre diagnoser. Denne kontakt med disse prægtige mennesker som kæmper hvert sekund for at overleve giver mig et herligt overskud pga deres smittende humør og kampgejst.

Overskud til at råde når ramte familier der bliver tvunget fra hus og hjem. Overskud til at videregive min erfaring når flexer eller enlige scleroseramte mødre bliver kørt rundt i manegen af elever, tømre, præster som agerer socialrådgiver med pres fra forvaltningschefer til at overtræde den lovgivning, som vi i fællesskab har besluttet skal gælde her i landet.

Pernille og S-Adersen bliv nu ikke forskrækket men vær bevidst om at bag hvert enkelt indlæg her på k10 ligger der en skæbne.

EQ....intet ondt om dem....men tænk over Nøvsens spørgsmål. Vores erfaring gør at vi er skeptiske og stiller spørgsmål. Fordi at pt har vi 55.763 indlæg som egentlig ens sagsbehandler/socialrådgiver skulle svare på efter få dages sagsbehandling. Uopfordret iht lovgivningen.

Ikke een eneste skal have hverken kørestol, flexjob, pension, lungemaskine, tisseposer, invalidebil, eller hjælpeordning uden at vi er kontrolleret, bedømt i alle retninger. Det tager tid, lang tid. Det er vi på k10 alle bevidste om.
Vi som handicappede, flexer og pensionister skal ikke "nurses" på nogen måde.

Vi kræver og forventer kun eet.

At lovgivningen følges, intet andet.

Mange varme hilsner.

Peter positiv
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 11:03   #16
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Phhmw

Hvis jeg virker negativ på dig, så skulle Du måske også læse mit første indlæg i denne tråd.. der står svaret.

Igen nævner jeg ..dyrekøbte erfaringer med misbrug fra en leder der havde tilegnet sig noget NLP uddannelse på "amatørplan? " og brugte det til at finde mine sårbare punkter og derefter målrettet gå efter dem med det min psykiater kalder "Stasi-metoder".
Jeg har ikke været og er ikke negativ overfor mulighederne i NLP, men efterlyser derimod at man udviser ansvarlighed i brugen af det, og lader uddannelse, motiver og teknikker være transparente overfor dem der udsættes for det.

Groft set er enhver form for ikke selvopsøgt terapi en form for hjernevask, sålænge det ikke foregår under kontrol i det psykiatriske system som arbejder under lægeloven, og deres tilsvarende værktøj hedder kognitiv terapi. Dvs. NLP er ikke mere "valid" behandling end dem der i USA "debriefer" kultmedlemmer for mange $, men man glemmer i det spil at kulterne bruger samme metoder til at få folk til at vende familie og samfund ryggen.

Lige akkurat sidstnævnte er et godt eksempel på hvorfor jeg er negativ/udviser sund skepsis ? overfor NLP i en situation, hvor kommunerne tvinger folk hen i en aktiveringssituation.
Hvis folk vælger det frivilligt og på ordentlig oplyst baggrund, er det helt sikkert en mulighed for god hjælp, og for en familie der fortvivlet ønsker at hjælpe en af deres kære er det også fint, men som i psykiatrien bør man kun kunne"tvangsbehandles" efter en dommers godkendelse.
Jeg forstår såmænd udmærket, hvis folk er i en misbrugssituation der fastholder dem i en negativ social position, men HUSK NU LIGE: Denne tråd omhandler kommunens brug som anden aktør, jeg synes såmænd jeg har været rigeligt saglig, hvis man læser mine indlæg uden følelser "tilkoblet".

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 25-04-2009 kl. 12:30.
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 11:21   #17
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Hej Phhmw

Hvis jeg virker negativ på dig, så skulle Du måske også læse mit første indlæg i denne tråd.. der står svaret. Gå efter bolden, ikke manden....
Hold your horses. Synd at lade en solrig lørdag blive mørkere af en misforståelse.

Der er (hidtil) 8 skribenter i tråden. Ingen navne nævnt og jeg opfatter Phhmv`s indlæg som diplomatisk (over for Andersen og Pernille) samt en smule soft-ironisk. Ikke dømmende.

Sidst redigeret af Tante Ana; 25-04-2009 kl. 11:23.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 11:31   #18
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Undskyld phhmw
Jeg så dit "hvorfor" efter mit navn som en miskreditering, beklager Men når det gælder NLP tændes mine gamle minder omkring hvordan jeg blev udsat for en der misbrugte det.. Måske skal man prøve at forstå min reaktion som begrundet i, og en del af de skader jeg fik påført ved anvendelse af NLP-teknikker fra en uansvarlig....

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 25-04-2009 kl. 12:18.
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 12:21   #19
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Ellers må du sgu gi en kop kaffe en dag, Tante Ana, så skal jeg forklare hele min baggrund, men min dømmekraft og vurderingsevne har jeg papir på er iorden fra min psykiater, kan I andre prale med det, hehehehehe
Du må gerne få flere kopper kaffe, end een -

Alligevel vil jeg vove pelsen og prøve at forklare, at en personlig sårbarhed, der er udviklet på baggrund af smertelige erfaringer - nogen gange kan spærre for udsynet for både dømmekraften og vurderingsevne.... Man kan blive så "vant" til at skulle forsvare sig, at dette "selvforsvar" kan få sit eget liv og fortsætte pr automatik, selv når der ikke er en grund til det.

For hvad er det, som phhmw siger i virkeligheden når han skriver: "Vi skal se muligheder....................men Nøvsen virker lidt negativ...........hvorfor? "?

"Hvorfor" er det ord man burde hæfte sig ved... Fordi, som jeg læser det (og derfor skrev jeg det forrige indlæg som jeg gjorde) - siger phhmw i virkeligheden (tror jeg): "Ja, selvfølgelig bør vi altid forsøge at være positive og se mulighederne i stedet for at fokusere på problemerne alle vegne. Det er bare det, at nogle af os, deriblandt Nøvsen, har mange gode grunde til at se kritisk på den slags, alle hans/vores hidtidige oplevelser og erfaringer taget i betragtning."

Det er ikke at angribe dig for at være kritisk over for det, du har dårlige erfaringer med, eller kendskab til. Det er at støtte dig i, at du har lov til at fremlægge dine synspunkter og at der bag hvert synspunkt - findes en erfaring/oplevelser, der berettiger synspunktet.

Sidst redigeret af Tante Ana; 25-04-2009 kl. 12:24.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 12:38   #20
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Tante Ana

Du skriver ganske rigtigt dette :
Citat:
Man kan blive så "vant" til at skulle forsvare sig, at dette "selvforsvar" kan få sit eget liv og fortsætte pr automatik, selv når der ikke er en grund til det.
Det kaldes hypervigilitet, og ses bl.a. som kriterie i diagnosen af PTSD og flere andre lidelser, også den jeg har, så jo.. Godt set Desværre er det en overlevelsesmekanisme, som bliver kronificeret for flere og flere som man fastholder i et system for bl. a. refusion og politiske årsager. Hvis folk får fred, får de ofte flere ressourcer fri, og kan så selv søge ud i arbejdslivet igen.
Desværre har mange af vores politikere i alle farver, det syn at der skal presses for at give folk incitament til at ville arbejde, min mening har altid været motivation skal komme fra inspiration og godt eksempel, hvilket vore kære folkevalgte jo viser i medierne i stor stil...Måske ikke så mærkeligt det gamle ord "tyv tror hver mand stjæler" har overlevet så længe.

At jeg er tilkendt en ftp på grundlag af min lidelse er jo også en god dokumentation for, hvor farlig forkert anvendelse af NLP og lignende teknikker er

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ortopæd-kirurg Nogle der kender dem?? Yanmik Alt det andet 1 08-06-2013 12:41
Kender nogle denne sagsbehandler?? Skolekridt Det er da strengt ! 1 03-10-2011 08:32
Nogle som kender Methotrexat og Imurel V_Brask Dit og Dat 2 28-06-2009 14:15
Læge - kender nogle hende her ????? jane At søge førtidspension 0 15-04-2008 17:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension