K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2016, 21:58   #1
mille74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
mille74 er ny på vejen
Ang pension og pensam

Hej
Jeg blev tilkend førtidspension i maj 2015 .
Jeg undre mig over at jeg ikke får mere i pension , jeg får udbetalt 8200 kr i mdr også får jeg over 2000 kr (kan ik huske præcis beløb) udbetalt fra min pension ordning pensam .
Min samlever har en rimelig go løn men forstå ikke at jeg ikke får mere , og må de virkelig trække det fra pensam fra ?
Og hvor lang kan man komme ned i pension pga af sin samlevers indkomst ?
Fatter ikke at de trækker i ens indkomst pga samlevers indkomst , det gør de da ik hvis man havde kunne arbejde bare 40 min i flex el på flex ydelse, kontanthjælp og syntes da man får mindre på pension end kontanthjælp og er da dyrt nok at værensyg når man skal ha betalinger hver uge og medicin og ikke kan få noget hjælp dertil
mille74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 22:08   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Om du får det korrekte beløb udbetalt kan jeg ikke udtale mig om ud fra de oplysninger du giver. Der findes forskellige beregnere på nettet som du kan benytte for at gennemgå dette, ligesom det fremgår af "sociale ydelser" hvilke beløb der medregnes.

Både din egen indtægt fra invaliditetsforsikring/TAE samt samlevers indtægt modregnes i din førtidspension, dog fratrukket et grundbeløb samt modregning med en %-del.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2016, 13:20   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan selv beregne din førtidspension her https://www.borger.dk/sider/saadan-b...ye-regler.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension