K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2011, 11:33   #51
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jea

Jeg ville også ringe, da det jo er ret væsentlig for dig, således at det kan blive afdækket om ikke henvisningen ligger forkert sted el. lign. Jeg har selv oplevet gentagne gange, at journal el. papirer er forlagt el. ikke eftersøgt ordentlig, således at det har forhalet min behandling/undersøgelse.

Æregligt med egen læge.

Forstår til fulde dit flg.:
Citat:
Men for hulen hvor er det svært... nogle læger skal man næsten selv fortælle hvad man muligvis kunne fejle - andre bliver meget fornærmede og uvenlige, hvis man formaster sig til at nævne egne mistanker
. Det er desværre alt for ofte dagens vilkår, desværre er der flere og flere læger, der dels ikke har detektivgenet for at afsøge sygdomsfeltet for patienter, der ikke lige ligger til højrehånden og dels manglende forståelse at vi netop via internettet kan afsøge forks. videnskablige artikler med langt større lethed end tidl. og derfor måske har afsøgt et felt forud for en konsultation og ikke mindst mange gange i desperation over, at der ikke sker en afklaring omkr. diagnose og afhjælpning af ens symptomer.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 06:56   #52
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ps. Der er også mulighed for ekstra forlængelse på 39uger, stk 2; mener, yderligere oplysning.

Kør § 27 og stk 1-7 igennem for muligheder.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 13:24   #53
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Sendte i torsdags en mail til SB, og spurgte hvad hun mente med "et langvarigt forløb" i forbindelse med min såkaldte "manglende arbejdsmarkedsidentitet"?

I dag kom så svaret... eller svar er nu så meget sagt

Hun vil ikke svare på hvad "langvarigt forløb" er. Skriver at det står i RP. Men nej, der står intet om hvad det er!!! Det er derfor jeg spurgte hende. Men hun vil ikke kommentere yderligere, og henviser til min klageret!

Spurgte også om hendes skriv, ang. retssikkerhedsloven 7a, var i forbindelse med raskmelding?

Til det svarer hun, at hun tilbyder at være med til et møde, hvis jeg beslutter at jeg kan stå til rådighed i min A-kasse.

Spurgte i øvrigt også om hvilke jobfunktioner hun mente jeg kunne bestride... men ingen kommentarer til det heller!

Har svært ved at se, hvorfor hun dog ikke skulle kunne give mig et ordentlig svar. "Et langvarigt forløb" er da et meget vidt begreb! Og hun er den eneste der ved, hvad hun mener med det

Det bliver jeg nødt til at tage med i min klage!!!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 15:13   #54
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
denne her vil jeg gå igennem først
Mistanke om mutiple sklerose (skal til ny MR scanning i sensommeren)
ellers er du jo uafklaret for en del af dine symptomer, som jeg ser det
også grunden til din sagsbehandler nok er lidt afvisende
før vil jeg nok ikke presse på for noget forløb eller for den sags skyld medvirke til noget

Men hvis du mener du er syg, så skal du for gudsskyld ikke raskmelde dig
eller føle kommunen lægger et pres, det skal du være kold over for

du skal begynde helt forefra og kommunen vil kigge skævt til dig
hvis du kan raskemelde dig af økonomiske årsager(a-kasse)
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 15:23   #55
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jea, "sjovt" nok skal jeg også i afklaringsforløb, som normalt tager 13 uger på REVA... Men i min ressourceprofil står der også længerevarende forløb. Jeg skrev til jobcenter chefen ang dette. Ved ikke om du evt kan bruge det svar jeg fik:

Mit spørgsmål:
" I rp står der, at jeg skal i et længerevarende afprøvningsforløb. Henviser dette til de 13 ugers afprøvning på REVA, eller er der planer om yderligere afklaring, som jeg ikke er orienteret om?" (Andersine hjalp med formulering)

Svaret er:
"Som jeg læser det, er planen, at du henvises til et 13 ugers afklaringsforløb ved REVA. Det kan for nuværende dog være svært at vurdere, om dette er tilstrækkeligt ift. at opnå en endelig afklaring af fremtidig arbejdsevne, område og skånehensyn. Derfor kan det være, at en forlængelse når man nærmer sig ophør, kan komme på tale. Ikke muligt at vurdere endnu."
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 18:11   #56
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
MTV - Min SB ser mig skam som helbredsmæssigt udredt. Der står i RP at jeg ikke har multiple sklerose! Hun ved ellers godt at jeg skal have endnu en MR-skanning, men den regner hun ikke for noget (står også i RP) I SB's øjne er jeg overhovedet ikke syg - hverken fysisk eller psykisk!

Men ja, du har helt ret - det kan ikke nytte noget at jeg melder mig "rask"/ledig i A-kassen. Jeg ved at jeg ikke vil kunne holde til ordinært arbejde! Og det ville jo hurtigt vise sig når jeg så ville blive tvunget i fuldtids-aktivering, som jeg ikke vil kunne klare ret længe

Frk. Norden - Ja, det er da "sjovt" som SBere kan bruge de ord "længerevarende forløb". Du ved dog hvilken type forløb der er omtalt. I mit tilfælde ved jeg dog med sikkerhed at det IKKE er en arbejdsprøvning!!! For det er det min SB nægter at give mig - samt en forlængelse af sdp...

Jeg kæmper videre - har jo ikke noget at miste. Fra 1. aug. har jeg ingen som helst indtægt.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 18:23   #57
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er kun en vej og det er at få nogle flere lægepapir
som der kan dokumentere dine probleme
har selv brugt 10 år
så det er bare og kæmpe videre
for alt er efterhånden på plads, men det har været en lang kamp
har selv været uden indtægt over et år
men min sag er også meget special
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 18:29   #58
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
MTV - Ja, når nu læge og neurolog er tilbage fra ferie, så tager jeg fat i dem, og kan forhåbentlig få en ordentlig udredning af helbred.

Jeg følger din sag og håber alt snart falder på plads for dig
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 22:37   #59
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
En opdatering

Klage over sdp-stop afleverede jeg 18-08, så nu må jeg se om kommunen fastholder afgørelsen og sagen dermed ender hos BAN.

Idag var jeg hos lægen - sagde at nu måtte jeg have en ordentlig afklaring af helbredet. Jeg fik fortalt lidt mere om mine problemer... jeg er simpelthen så dårlig til at fortælle, hvordan jeg rent faktisk har det. Har levet med en "det går fint"-facade hele mit liv, og den er svær at lægge ned

Han henviser nu til CT skanning af nakken, røntgen af lænden, og jeg fik henvisning til ny psykiater.

På torsdag skal jeg til neurologen, som så forhåbentlig henviser mig til fornyet MR skanning. Dette med henblik på MS mistanken.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 00:17   #60
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jea

Tak for opdatering, havde tænkt på, hvordan det gik med dig.

Flot gået med afl. og skrivning af klage Håber det giver pote!

Ligesom det er godt at læse, at du har fået gang i yderligere afklaring hos egen læge. Håber der snart ligger et resultat på dette.

Og ikke mindst super med ny henvisning til psykiater.

Hos neurolog bør du presse på med at du såvel i forhold til SDP-system har brug for en afklaring men også pga. psykisk belastning, når man har en sådan diagnoseuklarhed. Krydser derfor finger for at bedste resultat af dette.

Du har handlet, og jeg ved af egen erfaring, at det kan være hårdt, skulle rende til læger en masse, så husk lige at gøre noget godt for dig selv ind i mellem. Brug krudtet når du er i konsultation og hyg dig ind i mellem.

Ligesom jeg kender "det går fint"-facaden, dog i en anden variant. Hvilket altid har givet mig nogen problemer m. læger, idet de desværre har svært ved at kigge bag masken, dvs. afkode de små tegn på at det faktisk ikke er så godt. Samtidig er det jo også en god evne at have, idet den jo giver en krudt til at forsætte og yde mere end man ellers ville, hvis man lagde sig ned og ømmede sig. Jeg har ikke selv helt løst dette problem endnu, da der som sagt også er benefit ved at man kan hold masken og fastholde et bedre humør, større funktion ect. Men søger også at gå til læger, som lige kigger den ekstra gang og spørger ordentlig ind, selv om der er længe mel. snapsene i denne fortravlede verden.

Masser af gode tanker og pøj pøj med undersøgelser.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension