K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2013, 22:27   #1
Heidi86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
Heidi86 er ny på vejen
befordringsgodtgørelse, ét problem af mange..

Hej alle sammen

Undskylder den lange og rodede start, er ikke så vant til at skrive om mig selv.

Har længe læst med herinde og har også fået god hjælp fra jer for nogle år siden, nu har jeg brug for jeres hjælp igen :/

Lidt baggrund: jeg er 26år, officielt syg på snart 10.år - i ca. 3. år med diagnosen fibromyalgi(men min læge mener jeg har haft det siden jeg var ca.12år gammel).
Evigheds-kontanthjælpsmodtager, da Mariagerfjordkommune mener at fibromyalgi er en sygdom de selv må vurderer om det er en rigtig sygdom. Og det vurderer de så det ikke rigtig er.
Er endnu en gang sendt i arbejdsprøvning, da den seneste (ud af mange) efter 1½år sørme ikke gav noget billede af hvad jeg kunne.
Kan knapt arbejde 6timer om ugen, 6timer er kun på meget gode uger.
Er meget afhængig af familiens hjælp da smerter, kramper og så meget andet gør hverdagen meget svær at komme igennem på egen hånd.
Ved ikke om det er sygdom, smertestillende eller andet, men mit sprog er påvirket på den måde at ord ofte forsvinder fuldstændig, hvilket kan gøre det svært at deltage i samtaler og diskussioner.
Der er nok så meget andet der er relevant også, men kan ikke huske det lige nu.

Jeg er altså sendt i arbejdsprøvning, genialt nok på et lager i en butikskæde(det tager alt jeg har i mig, men stemningen på stedet er virkelig god), og jeg har ingen måder at komme frem og tilbage.
Bus/cykel/knallert/scooter/gå osv er ikke muligt, Kommunen vil kun give mig til et buskort (§83) eller siger jeg kan låne en scooter og siger at jeg bare må få en madras ind i personalerummet hvis det er hårdt at tage bussen/gå o.l.

Hvis jeg skulle gå ville jeg oftest kun kunne komme halvvejs(4-500meter) og så må jeg ellers bare sidde der indtil nogen kan hente mig (mangler en flov smiley).

Så er det jeg tænker, i min situation hører jeg så ikke mere under §82 eller gælder den kun hvis der er mere end 24km til praktikstedet?
Hvis jeg hører under §82 hvordan fungerer det så?

Indtil videre har jeg kunnet få venner og familie til at køre da de heldigvis har ferie, men betaler deres udgifter da de færreste bor tæt på mig(og når det er kæresten der kører koster det jo også pga. fælles budget). Skal de så gemme deres benzin-kvitteringer eller hvordan foregår det?
Når ferien er slut er jeg på r***n :S

Håber nogen har tid til at hjælpe mig, lover jeg nok skal prøve at "betale tilbage" engang.

Hører jeg, efter jeres bedste vurdering, under §82 eller §83 i loven om aktiv beskæftigelses indsats? (jeg er vel enten en 3'er eller 7'er ifølge §2)

Tak fordi I i det mindste læste min laaange historie
Heidi86 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Befordringsgodtgørelse LM Fyn Alt det andet 0 18-03-2011 20:41
befordringsgodtgørelse. Mitte Spørgsmål ang fleksjob 2 27-02-2011 20:05
Befordringsgodtgørelse på kontanthjælp... Nicktob Dit og Dat 18 19-05-2010 18:09
Befordringsgodtgørelse. Connie Alt det andet 12 30-09-2009 15:19
Befordringsgodtgørelse LUM Dit og Dat 12 17-03-2009 14:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension