K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2010, 20:48   #11
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Tusinde tak for de mange svar. Det er jeg virkelig glad for.

Det hvor det blive svært for mig er at komme ud at døren og med bus og tog for at komme på job når jeg er så ufattelig træt. Jeg er så træt at jeg falder i søvn hvis jeg sætter mig ned.

Der hvor jeg sådan personligt har et problem er at når jeg er et sted så føler jeg ansvar. Så når jeg er ankommet føler jeg også jeg må arbejde. Jeg kan ikke få mig til at gå efter en halv time. Går jeg en time før så er jeg ved at DØ af dårlig samvittighed.
Hvad er jeres oplevelse at praktikstederne opfatter når man kommer og går kort efter?

Så hvis jeg igen i nat ikke har sovet vil i mene at jeg simpelhent bare sparker mig afsted ankommer og går hjem igen efter hvad 10 minutter? Jeg tænker.. Kan man tillade sig det?

Kan kommunen ikke finde på at sige de ikke kan se min arbejdsevne når jeg ikke er der?
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 20:59   #12
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg ved lige, hvordan du har det, jeg synes også det var mega-svært, men til sidst må man sætte sig selv først, og hvis man ikke kan, så kan man ikke.
Da jeg tilsidst var på revacentret fik vi at vide, at det var bedre at møde op og gå hjem end slet ikke at komme, for så kunne de slet ikke vurdere os. Og så kunne man risikere, at de ville sige til kommunen at fremmødet havde været så lille, at de ikke kunne vurdere én. Så derfor er det måske bedre at møde op; aner dog ikke om det er sådan de ser på det alle steder.
Men svært det var det, for man fik også stikpiller, hvis man ikke var der så længe, men vil indrømme, at jeg var nået til et punkt hvor jeg bare ikke kunne mere.
Jeg forstår godt du har en ansvarsfølelse overfor stedet; sådan er vi jo alle opdraget, men sådan som du har det nu, så må du sætte dig selv først, meget gerne med din læge i ryggen.
Ja, det lyder så nemt, men ved desværre godt, at det er alt andet end nemt, men hvis du skal have en chance for pension, så skal der jo ikke stå 15 timer igen!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 22:09   #13
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Mumle Mund

Jeg er ked af at sige det, men du er NØDT til at møde op !!!

Prøv at holde den gående i en times tid, hvis du kan, og SÅ går du hjem.

Ja, det er umuligt at vurdere din arbejdsevne, hvis du slet ikke møder op.
Du må få det bedste ud af det, men du må UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER øve vold på dig selv.
HUSK DET NU !!!
Du får lige en lille
Håber det bedste for dig.

K.H. Florken
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 23:00   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og igen, og dette kan ikke siges for ofte. HVIS du føler du ikke kan magte arbejdsprøvningen pga træthed osv, så lad for Gudsskyld være med at tackle det selv! Du skal altid sørge for at få din læge med ind over. Din læge kan sygemelde dig for en periode hvis det er dét der skal tid (lovligt fravær). Det er din læge der kan fortælle kommunen om en arbejdsprøvning er kontraindiceret (og dermed frarådes) osv osv.

Hver gang du gør noget og siger noget, så skal du have i baghovedet, at du skal kunne dokumenterer det. Det er meget fint at DU siger du er træt mm, men det er din læge der skal udrede og dokumentere overfor kommunen HVORFOR du er træt og om trætheden er af sådan en karaktér at en stabil arbejdsprøvning er urealistisk. Dette er så bare lige et eks. Den holder ikke vand, når det er dig selv der evt sygemelder dig, møder op alt for ureglmæssigt osv for så ender du med at de må arbejdsprøve dig igen...og igen, og muligvis IGEN.

Det er uhyrre vigtigt at man hele tiden er i kontank med sin læge, at man fortæller hvordan man har det, lytter om lægen har nogen råd, fortæller om feks træthed, smerter, tanker og fremtid. Sådan at hvis alt fejler eller går galt, så ved lægen præcis hvad h*n skal skrive til kommunen og kan bedre finde ud af hvor det er skoen trykker....

Du kan starte med at få tid hos lægen og gengive hvad du har gjort her. Fortælle du nu er i arbejdsprøvning og simpelthen ikke kan magte det pga træthed, og fortælle at du har så svingende nætter med dårlig eller ingen søvn osv (og hvad du ellers fejler)....
Det er den eneste vej frem.

Sidst redigeret af Ninja; 16-03-2010 kl. 23:04.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 08:42   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mumle-mund nu ved jeg hvilke kommune du bor i (ja ja ikke en trussel ) men jeg ved også at din kommune er en af dem der er ude med riven efter folks ledighedsydelse

Så mit bedste råd til dig vil være ...

DETALJERET smerteskema og jobdagbog.

Du møder op og du går hjem når du ikke kan mere, også om det så bare er ti minutter og ja man føler sig rigtig åndsvag når man gør det , i min arbejdsprøvning havde jeg dage hvor jeg kom og var der fem minutter og så sagde stop , min arbejdsgiver spurgte hvorfor hulen jeg kom når jeg havde det på den måde og sagde til ham og mine kollegaer at jamen det var skam et krav fra kommunal side elleres ville man forhale min sag med begrundelse at man ikke kunne se noget , så fra min arbejdsplads blev der rejst stærk kritik af kommune og deres system.

Den var effektiv .. Så igang med jobdagbog og smertedagbog (detaljeret) og nej det magter man ikke når man er igang , så derfor indtaler du det til en mp3 afspiller når du kommer hjem og så skriver du det ind i weekenden (eller får en anden til det og dette oplyser du selvfølgelig i din jobdagbog da de ellers siger du kan klare et fleksjob med at skrive romaner )

Du skal med det samme sætte dig ned og skrive til din sagsbehandler og jobkonsulent hvordan du har det og at du nu påtænker at gå til lægen at du gør alt for at holde din arbejds prøvning og samarbejde men du er altså nød til at have tiden ned eller foreslå at du arbejder en dag mindre (min Onsdag blev fjernet for at se om det var nemmere ) hvis du har problemer med tog og bus og transport så sørg for at tale med din læge om det og skriv det ned til kommunen da det kan være det skal laves om til et skånehensyn (jeg har et skånehensyn der hedder kommune sørger for transport eller det er maks inden for en kilometers afstand ) og hvad dine læger siger om at kommunen selv skal indhente papir ja det er rigtig nok for hvis det er status osv så koster det penge, men du har som patient lov til aktindsigt, så bed om det og send kopi af dine papir til din sagsbehandler, det gjorde jeg også og det med det resultat at jeg sparede en masse tid på indhentelse af status osv

Men for alt hvad der er så er det VIGTIGT at du medvirker til at opklare din sag det vil sige stræk dig langt i den arbejdsprøvning
Men hav frem for alt hav dig selv med ...

PS her er tråden om at miste ledighedsydelse ved afslag på pension http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...F8rtidspension

Sidst redigeret af Hejdien; 17-03-2010 kl. 09:00.
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 11:43   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Uha Mulme mund, det er en hård omgang du er igennem. Hvis jeg var dig ville jeg sætte klamperne i omgående og tal med din sagsbehandler om, at du vil søge førtidspension. Det kan godt være at du har din unge alder i mod dig, men dine diagnoser ligger jo langt tilbage og som du selv giver tilkende bliver de absolut forværret under arbejdsprøvning.

Man kunne frygte, at du røg ned med en depression eller lign. hvis du ikke stopper op nu og får sat en pensions sag igang. Jeg har selv været i arbejds prøvning 6 mdr. og på intet tidspunkt så jeg mig "rigtigt" tilbage, men det skulle jeg have gjort for jeg måtte i den grad smide håndklædet i ringen da jeg var færdig.

Du kan "heldigvis" se at det ikke kommer til at gå med et fleksjob overhovedet. Hvis du ikke kan klare det i 1 uge, hvordan skulle du så kunne klare det i flere år?. Din sagsbehandler skal overbevises ( og mon ikke hun allerede er blevet det?) om at pension er det bedste for dig og derefter sættes indhentning af papirer og lign. igang. Måske bliver det "nemmere" for dig at gennemfører arbejdsprøvningen for dig på det grundlag, således ment at du nu søger mod det rigtige - ftp.

På vej mod en indstilling mod ftp. kan du vel stadig få fleksydelse så økonomien ikke bliver belastet?. Jeg ville søge denne vej hvis jeg var dig, det er ikke det værd at presse sig selv for i stedet at få det endnu værre. Du har diagnoserne, så igang med det der er bedst for dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks/førtidspension niklukda Alt det andet 41 23-12-2012 18:50
førtidspension/fleks nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 14 18-10-2012 21:40
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Hjælp til reglerne om, fra førtidspension til fleks Road66 At søge førtidspension 23 16-06-2011 13:56
Fra fleks til førtidspension henrico Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-02-2010 19:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension