K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2010, 20:08   #21
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Klagerne til EU-Kommissionen

Hej allesammen,

vil lige melde ud, at vores klager til EU-Kommissionen om brøkpension, starthjælp og familieydelser endelig er færdige, og vil blive sendt til Ragdoll i morgen formiddag.

Skal lige sove over dem en nat til og så læse dem igennem en sidste gang.

Klagen ang. brøkpension måtte desværre ændres, fordi jeg glemte, at Danmark ikke kan stille krav om, at vandrende arbejdstagere skal have været erhvervsaktive i Danmark for ret til sociale sikringsydelser, fordi en vandrende arbejdstager, der har været erhvervsaktiv i en anden medlemsstat, skal anses for at have været erhvervsaktiv i forhold til samtlige medlemsstater.

Jeg har også måttet tilpasse klagen om brøkpension, så den også passer sammen med indholdet i de andre klager om starthjælp og familieydelser.

Alle interesserede kan fra i morgen af gå ind på min hjemmeside

www.eu-borger-rettigheder.dk

hvor alle klager vil ligge frem til offentlig skue.

Alle, der vil være med i klagen til EU-Kommissionen, kan derfor rekvirere et underskriftsformular enten hos Ragdoll under denne e-mail-adresse

liliane(a)cbbm.dk

eller via kontaktformularen på min hjemmeside.

Jeg vil også foreslå, at fristen for at returnere underskriftsformularen burde forlænges, som følge af ændringerne.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 14-04-2010 kl. 20:13.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 12:50   #22
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Så er de klar!!!!

Vil bare melde ud, at jeg lige har lagt alle klager til EU-Kommissionen om brøkpension, starthjælp og familieydelser ud på min hjemmeside

www.eu-borger-rettigheder.dk

Alle, der vil blive medunderskrivere, selvom man ikke selv er berørt af nogen overtrædelse af EU-retten, kan kontakte mig via hjemmesiden under menuen "Kontakt" eller ved at sende en mail til [email protected]

Håber vi bliver en god flok, som vil gøre op med Danmarks systematiske tilsidesættelse af EU-retten.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 15-04-2010 kl. 12:53.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 20:34   #23
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ragdoll fandt dette her på SR-Bistands hjemmeside om starthjælp:

"Normalt skal man have været bosat i Danmark i 7 år indenfor de snenste 8 år for at være betettiget til almindelig kontanthjælp. Hvis man man ikke opfylder denne betingelse, vil man være henvist til at modtage starthjælp, som er en meget lavere ydelse, men når du har været bosat i et andet EU-land og kan dokumentere, at du har været i arbejde der, vil du som dansk statsborger være berettiget til hjælp på samme vilkår, som hvis du havde boet her hele tiden. For fuldstændighedens skyld vil jeg lige nævne, at hvis du havde opholdt dig udenfor EU, ville du kun være berettiget til starthjælpen, selvom du havde arbejdet.”

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=927

Læg mærke til at der står:

“men når du har været bosat i et andet EU-land og kan dokumentere, at du har været i arbejde der, vil du som dansk statsborger være berettiget til hjælp på samme vilkår, som hvis du havde boet her hele tiden.”

Ankestyrelsen har dog truffet mindst 6 principafgørelser om starthjælp til danske statsborgere.

Så fandt jeg lige denne her på SR-bistand om brøkpension:

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=413

Læge lige mærke til, at der står:

“Mange lande har indgået særlige aftaler for deres borgere, som betyder, at disse stilles bedre. Det gælder bl.a. borgere fra andre EU-lande og borgere fra en lang række 3. lande. I kan kontakte Den Sociale Sikringsstyrelse på tlf. 3390 5000. Her kender man alt til disse konventioner.”

Det er da glædeligt at se, at der stadig findes jurister og socialrådgivere, som forstår, hvad ordene ligebehandling og social tryghed efter EU-retten betyder, og hvad det vil sige at være EU-borger.

I mit tilfælde har det dog ikke hjulpet at kontakte Sikringsstyrelsen, Det Sociale Nævn og Ankestyrelsen, for de mener alle, jeg som EU-borger (dansk), der altid har opholdt sig indenfor EU som arbejdstager, kun skal have brøkpension og et supplement til brøkpension.

Men nu må vi jo se, hvad der kommer ud af vores klager ved EU-Kommissionen.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 15-04-2010 kl. 22:53.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 11:10   #24
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Frist

Fristen for at blive medunderskriver ang. klagerne til EU-Kommissionen er blevet forlænget til den 28.4.2010.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brøkpension Ady Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 20-09-2016 13:32
Brøkpension PeaJay Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-09-2013 09:21
Brøkpension. gbt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 09-09-2013 17:51
Brøkpension OBS AST 164-11 Ragdoll Alt det andet 0 19-10-2011 13:26
Brøkpension Tine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 26-07-2009 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension