K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2013, 10:45   #1
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Udtalelser fra Læge, Spec.Læge, Psyk. ER DET NOK?

Hej.

Jeg tillader mig at oprette en ny tråd, idet Jeg har følgende problem som Jeg gerne vil drøfte og have nogle bud på.

1: 26 år gammel, kronisk syg med Morbus Chron. Sygemeldt siden 03.12.12. Lægen, og speciallægen på hospitalet, skriver at Jeg ingen erhvervsevne har tilbage inden for noget fag, aldrig får det, tilstanden er stabil og stationær på et særdeles lavt niveau, og at behandlingsmulighederne er udtømte, samt "at yderligere usikkerhed om patientens fremtidige beskæftigelsesmuligheder er ikke tilrådeligt herfra afdelingen, og at Jeg på det kraftigste må fraråde at man udsætter patienten for erhvervsafklarende tiltag, idet Jeg vurderer at risikoen for at forværre sygdomsbilledet negativt, er markant" efterfulgt af stempel og en ulæselig underskrift.

2: Jeg har endnu ikke været sendt ud i noget, hvilket selvfølgelig kan tilskrives lægens udtalelser - MEN i sommer forlangte kommunen mig "screenet" af en specialpsykiatrisk konsulent". Det blev Jeg i onsdags, og Jeg optog samtalen med diktafonen, i overensstemmelse med ham. Han sagde at han kendte Chron, og min læge på hospitalet, og "hvorfor har du ikke fået en pension for længst" Vi talte sammen i små 40 minutter, og han afsluttede samtalen med at sige : Jeg har et ordsprog der hedder, at Jeg ikke behøver spise en hel bøf, for at finde ud af om Jeg kan lide det eller ej. Jeg er overbevist om,at hvis du ikke var fysisk syg, ville hverken Jeg, kommunen eller Jobcentret nogensinde have lært dig at kende. Du er ikke misbruger, ikke psykiatrisk patient, og Jeg skriver i min erklæring til kommunen at Jeg ikke ser nogen psykiatriske barrierer, som forhindrer dig i at arbejde, hvilket jo stemmer meget godt overens med, at du jo heller ikke er sygemeldt pga. noget psykisk. Du kan ikke arbejde med din chron, og kommer aldrig til det, og det er formålsløst at søge yderligere psykiatrisk udredning på dig. Jeg skriver at det nok ikke er dig, man skal forvente kommer til at lave ret meget andet end at arbejde på at få en tålelig hverdag, med de komplekse gener du har, og at Jeg i øvrigt er enig i speciallægens udtalelse, udfra mit kendskab til fysisk syge patienter, uden psykiske vanskeligheder.

3: Jeg skal til møde på kommunen igen på onsdag - OG er selvfølgelig skidespændt på hvad der sker.

Udfra de ting Jeg skriver (har selvfølgelig dokumentation, kopier, kvitteringer på og af alt Jeg har afleveret) , hvad tror I , at der er chance for at kommunen gør? Tilkendes Jeg ressourceforløb? Eller Pension? Eller syltes Jeg i årevis på kontanthjælp når Jeg mister sygedagpengene til Januar, og HVAD skal Jeg i ovennævnte tilfælde, gøre´? Jeg vil jo "gerne" have en pension - da det usikkerhed her mv. ikke er specielt sjovt - og de arbejdsprøvninger Jeg tidligere har været i, ifbm. tidligere sygemeldinger, har kun resulteret i sygemeldinger 3-5 uger henne i forløbet, og yderligere sygdomsaktivitet, nøjagtigt som lægen skriver, at han frygter at det vil, endnu engang.

Hvad tænker I om situationen?

Mvh Peter
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 12:30   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Du skal da have en pension, men vi ved jo også godt at...

Der er nok ikke chance for at du ryger på kontanthjælp idet din sag jo op aktiv og man kan nå at komme med et tilbud for din fremtid...

Jeg kan sagtens se at de kunne finde på ressourceforløb, men det er vel egentlig også der du selv ser det bære hen, eller hvad ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 13:49   #3
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Du skal da have en pension, men vi ved jo også godt at...

Der er nok ikke chance for at du ryger på kontanthjælp idet din sag jo op aktiv og man kan nå at komme med et tilbud for din fremtid...

Jeg kan sagtens se at de kunne finde på ressourceforløb, men det er vel egentlig også der du selv ser det bære hen, eller hvad ?
Jamen - ja og nej. Jeg er forbandet meget i tvivl. Alle omkring mig - læge, familie, venner, bi-sidder mv - siger pension - og kommunen holder mig hen i det uvisse?
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 13:50   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ud fra det du skriver...så burde der ikke være nogen tvivl....så er det pension...

For at man skal kunne sende dig i et ressourceforløb....ja så skal der være et udviklingsperspektiv på sigt....og som du skriver det...ja så er der ikke noget...

Men når det så er sagt...så er du kun 26 år....og lige netop denne gruppe fra 18 til 40 år....ja dem vil de helst ikke give pension....ihvertfald ikke uden et eller flere ressourceforløb....

Men hvis de vil sende dig i et ressourceforløb så skal du bede dem om på skrift hvad udviklingsperspektivet er for dig...

Det at de lige har sendt dig forbi og blive screenet psykologisk selvom det kun er noget fysisk du fejler....ja det er nu meget normalt...så de har dækket det hele ind...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 14:09   #5
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ud fra det du skriver...så burde der ikke være nogen tvivl....så er det pension...

For at man skal kunne sende dig i et ressourceforløb....ja så skal der være et udviklingsperspektiv på sigt....og som du skriver det...ja så er der ikke noget...

Men når det så er sagt...så er du kun 26 år....og lige netop denne gruppe fra 18 til 40 år....ja dem vil de helst ikke give pension....ihvertfald ikke uden et eller flere ressourceforløb....

Men hvis de vil sende dig i et ressourceforløb så skal du bede dem om på skrift hvad udviklingsperspektivet er for dig...

Det at de lige har sendt dig forbi og blive screenet psykologisk selvom det kun er noget fysisk du fejler....ja det er nu meget normalt...så de har dækket det hele ind...
Tak for dit indlæg Webmaster. Ja, Jeg kan ikke se udviklingsperspektivet hos mig selv hvert fald - og Jeg er rimelig uforstående overfor det,HVIS en "ledende speicaloverlæge dr.med.ph.d." en almindelig læge, og en psykiater blot kan fejes væk af en "det er jeg ligeglad med holdning" hos en sagsbehandler. Men udviklingsperspektivet - er det sagsbehandleren Jeg skal bede om det, eller spørge rehabilliteringsteamet om det, efter de har truffet afgørelsen ?
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 14:21   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er rehabiliteringsteamet der indstiller i din sag og det er dem du skal spørge efter de har lavet deres indstilling......da det er dem der har kunne se et udviklingsperspektiv...for ellers ville de ikke anbefale et ressourceforløb....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 15:55   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
De skal nøjagtigt skrive hvad der skal udvikles og på hvilken måde... det er så forvaltningen der administrerer hvordan det helt konkret bliver, indenfor de rammer rehabiliteringsteamet stikker ud.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 23:08   #8
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
De skal nøjagtigt skrive hvad der skal udvikles og på hvilken måde... det er så forvaltningen der administrerer hvordan det helt konkret bliver, indenfor de rammer rehabiliteringsteamet stikker ud.

Det lyder jo ret spændende det hele! Men - lægen og speciallægen skriver jo at Jeg ikke må sendes ud i nogen form for arbejdsprøvning - SKAL min sag hvile, i forvaltningen, indtil Jeg har været i arbejdsprøvning? Eller kan de springe den over, og sende den til rehabilliteringsteamet nu?
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 23:15   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fallenten87 Se meddelelser
Det lyder jo ret spændende det hele! Men - lægen og speciallægen skriver jo at Jeg ikke må sendes ud i nogen form for arbejdsprøvning - SKAL min sag hvile, i forvaltningen, indtil Jeg har været i arbejdsprøvning? Eller kan de springe den over, og sende den til rehabilliteringsteamet nu?
En mislykket arbejdsprøvning er altid et godt kort at have på hånden.

Hvis der ikke er mere som sagsbehandleren kan finde på at genere dig med, ja så er det er det vel rehabiliteringsteam der er næste skridt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2013, 23:30   #10
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ønsker dig Alt held og lykke....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny spec.læge erklæring. esmum Alt det andet 10 08-01-2013 12:04
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
spec læge i roskilde rolle Dit og Dat 0 18-11-2009 15:33
min læge pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 2 03-11-2008 21:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension