K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2009, 17:54   #21
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Helenekr.

Hmm. Jeg tror, at du og kommunen tolker loven på hver sin måde.
Men lad os høre de andre læsere : Er der nogen af jer, der er ansat
som ledsager ( som fleksere ) ? - jeg tror det ikke !
Helene - det er ikke fordi jeg tror at dú tolker loven forkert - det er bare ikke sådan
kommunen tolker den.
Ellers er min partner visiteret forkert - og der er da ingen af ledsagerne der har brokket
sig endnu.
__________________
MVH. Tuxon.
Politikere er som bleer - de skal skiftes ofte og af samme årsag.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2009, 20:02   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu var det jo også bare en intern joke mellem Zuza og jeg. Det var skrevet med ironi, men lod muligheden stå åben til eftertanke....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2009, 22:44   #23
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jeg var ledsager som studie job

Når man står ude hos en der har brug for hjælp - er der i praksis ikke så stor forskel på ordningerne - i virkeligehden må man prøve at hjælpe med det personen har mest brug for - jeg lavede også en del almindeligt husligt arbejde som ledsager. Jeg kender en fleksjobber der arbejder som handicaphjælper - til begges store tilfredshed. Det handler efter min mening om at flekserens skånebehov skal passe godt sammen med behovet for hjælp.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 00:46   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det må du have ret i Ida, for nu sludrede jeg lige med min søns Farmor (socialrådgiver) og hun siger de også har fleksere i ledsagerordningerne (Ballerup kommune), og at de bliver nøje matchet med klienterne, så de kan varetage jobbet tilfredsstillende - og til begges fordel.
Somregl bliver de tildelt de lette opgaver, hvor klienten måske er svagtseende, blind, eller pga angst mm bare ikke tør gå alene....

Så de findes åbenbart allerede! Så jeg må så erkende at det ikke er mig der er nytænkende......øv
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 01:05   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- og meget apropos (og i en hel anden forbindelse) faldt jeg over ændringsforslag budget for 2010. Mener det er Kolding.

Hvor 5 medarbejdere (ledsagere) må fyres - 3 af dem er fleksere!!!!

http://74.125.77.132/search?q=cache:...&hl=da&ct=clnk

Hos aankestyrrelsen kan man også læse, at nogen bliver bevilegt fleks og får fleksjobs som ledsagere...

Så det må da være pænt udbredt.

Her står feks:

Det indstilles, at Familie- og Arbejdsmarkedsudvalget beslutter:

· at ledsagerordningen etableres i midlertidigt i socialcentrenes hjemmeplejeafsnit.
· at de 16 - 17 årige kan opnå ledsagerordning som de 18 - 67 årige efter kokret vurdering
(op til 15 timers ledsagelse/måned)
· at der oprettes ledsagerjob som led i aktivering, evt. som fleksjob!!

Dette er endda en gammel skrivelse!!

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/dag...5662b0040acf1?

Sidst redigeret af Ninja; 26-12-2009 kl. 01:20.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 01:17   #26
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
OK. - Tier og smiler !
__________________
MVH. Tuxon.
Politikere er som bleer - de skal skiftes ofte og af samme årsag.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 01:28   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nejnej Tuxon! Du må endelig ikke tie - du har jo gode pointer!! Men der kan jo i princippet sidde en derude bag skærmen der tænker,, kan jeg da slet ikke bruges til noget''..

Mange førtidspensionister og ledige fleksere går jo og nusser med frivilligt arbejde - nogen er endda besøgsvenner, og andre er en form for ulønnede 'ledsagere' i det de måske hjælper en ven eller veninde.
MÅSKE kunne de blive ledsagere - lønnet, og få lidt mere indhold i hverdagen.

Nu læste jeg lige, at den der søger ledsagerordning, godt selv må udpege en ledsager, som kommunen så skal godkende (man må som udgangspunkt ikke være tætte, altså manden/konen/datteren/søsteren osv).
Og netop dette kunne hjælpe nogen derude til at få en ledsager - og dermed hjælpe en flekser eller førtidspensionist til at få et lille job......

Tanken er da rar, da hjælpen går begge veje!
Det kunne jo blive et kanon berigende forhold på mange planer!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension