K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2011, 18:50   #81
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
okay vidste ikke at man også kunne få henvisning til varmvandsbassin
Nej jeg skal nok lade være med at lade mig presse, for det er jo kontant afregning til mig hvis jeg går over grænsen.

Det var faktisk min egen læge jeg spurgte om vederlagsfri fys, men hun sagde at det kan jeg ikke få på nuværende tidspunkt...

Jeg har jo sendt kopi af min dagbog til Foa og fik mail tilbage hvor hun skrev at hvis mit smerteniveau fortsatte som beskrevet i min dagbog, så var det bekymrende og så skulle vi tænke i andre baner for så havde vi en helt anden situation.

mht merudgifter, så er jeg slet ikke inde i love og paragraffer, hvad kunne merudgifter evt være?? Ved godt at jeg skal tænke på mig selv og at jeg skal have et liv når jeg kommer hjem fra job, men jeg har ALDRIG haft så fantastisk en arbejdsplads der er så rummelig og har en fantastisk atmosfære, så det er så svært for mig hvis jeg skulle slippe det.. Håber jo at det evt kunne ende i et flexjob på min arbejdsplads for selvom jeg bare ville tilbage til mit job kan jeg godt se at jeg har en del problemer allerede nu.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 05:48   #82
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Godmorgen, så har jeg været hos egen læge og reumatolog. Egen læge mener at der er skudt over målet og at det er helt urealistisk at jeg er startet på arbejde, og reumatologen mener det samme. Jeg er langt om længe blevet indstillet til mr-scanning og til okt skal vi snakke om biologisk behandling, han skrev at jeg er kandidat til det Men vil jeg så overgå til sygehus regi og ikke have noget med ham at gøre mere eller hvordan foregår det?

Hvis jeg overgår til Slagelse sygehus (second opinion), så behøver jeg vel egentlig ikke den tid hos Torben Grube i roskilde eller hvad er klogest?

Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 09:43   #83
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det klogeste er at have en speciallæge! Tror heller ikke at du kan have 2 indenfor samme speciale.

Men hvilken reumatolog har udtalt sig, er det en fra slagelse sygehus?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 11:45   #84
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Nej det er ham jeg går hos nu, som vil sende mig til Slagelse, men du har vist også nævnt at det er bedst at komme i sygehus regi eller husker jeg forkert?

Jeg tænker bare om man så automatisk overgår til Slagelses reuma afd på sygehuset og så helt slipper ham jeg har nu eller om jeg kun kommer på Slagelse når jeg skal have medicin??
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 22:08   #85
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
det vil jeg tro.

men spørg, når du skal møde speciallægen, på slagelse.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 10:32   #86
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
så har jeg i samråd med Foa, sb og egen læge kastet håndklædet i ringen og meldt ud at jeg ikke kan magte at komme op på 37 timer i mit nuværende job. Det var et hårdt møde vi havde og jeg er så ked af at skulle erkende at det bare ikke går, når det eneste jeg ønskede var at beholde mit job. Så nu går der ikke længe før jeg får en fyreseddel ind af døren og så må jeg tage den derfra. Jeg starter på kursus lær at leve med kronisk sygdom på mandag og håber at det hjælper mig lidt videre til at kunne erkende min sygdom. Nogen der ved hvad man får i sygedagpenge???
Har jo fået løn under sygdom.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 08:58   #87
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, det er rigtig sur røv, men det vigstigste er at du får et værdigt liv, og finder andet du sætter pris på.
Sæt pris på det du KAN.

Du får så vel løn i opsigelsperioden; mener at det er 3 mdr.
Dertil har du måske en pensionskasse?

hvis du har, kan du evt søge om sygetillæg, som du så får sammen med sygedagpengene.
Sygedagpenge er ca.16.000kr før skat.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 08:42   #88
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej

Det surt at kaste håndklædet i ringen, det kunne jo være du kunne komme tilbage til arbejdspladsen, når du er afklaret.

Merudgifter § 100 : overforbrug af toiletpapir, kørsel til og fra læge, syghus, træning, andre behandlinger i forhold til dine sygdomme og foredrag om dine sygdomme.
Special produkter du er nød til at bruge pga. sygdom. Fodtøj, medicin ( vis ikke danmark), håndsrækninger i hjemmet ( venner, familie der hjælper mod en form for betaling) vitaminer anbefalet af læge og meget andet du har udgifter til pga. sygdom, hvilket raske mennesker ikke har.

Søg på det du har og du kommer til en uddybende samtale, hvor dine behov bliver kortlagt.

Du skal over en grænse om året på 6.000 kr. Hvis du får dette godkendt, så fortsætter udbetalingen også efter du er i arbejde igen, beløbet du får udbetalt er skattefrit og må ikke modregnes nogen steder.

Det er muligt du kan få nedsat din kontingent i fagforening mens du er syg, evt. kan du får midlertidig invalidepension fra din Pensionskasse efter 3 mdr. sammenhængende sygdom, men det er noget du selv skal undersøge eller få fagforeninge til at hjælpe dig med.

Jeg ved godt det er mange ting at skulle tage stilling til når man er syg, så jeg håber du har en god fagforening, der kan hjælpe dig.

Varmtvandsbassintræning kan man ikke få hjælp til, har prøvet mange steder.

__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg

Sidst redigeret af Persille; 04-09-2011 kl. 08:42. Årsag: glemt noget
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 10:29   #89
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Ja jeg har en rigtig sød og kompetent dame fra fagforeningen der hjælper mig, hun er guld værd, hun snakkede også om at jeg skulle have en ergo terapeut ud for at se om der er nogle hjælpemidler der kan lette min hverdag.

sagsbehandler sagde til mødet at erfaringsmæssigt er det her gigt sjov en meget lang proces, og selvom behandlingen skulle have en god virkning (håber jeg) så havde både hende og fagforeningen svært ved at se mig tilbage på 37 timer, hvis jeg også skulle have et liv når jeg kom hjem.

Det eneste positive jeg kan se lige nu er at jeg ikke skal gå og have dårlig samvittighed overfor mine kollegaer fordi jeg er syg, men jeg kommer til at savne dem SÅ meget.. Fik en sms fra min leder som spurgte om jeg havde lyst til at de kunne samle alle kollegaer og få sagt ordentlig farvel, for de er lige så kede af at jeg ikke kan være der mere. Jeg har haft den mest fantastisk arbejdsplads og det bliver så hårdt at give slip.


sådan som jeg har forstået det skal det være skønnede merudgifter, eller skal jeg have kvitteringer på alt jeg søger om?Hvad angår kørsel til læge kører jeg jo i egen bil, så det kan man vel ikke søge hjælp til?

tak for jeres svar
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 23:29   #90
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, det kan man.

Men prøv gigtforeningens hjemmeside, og find merudgifterne, der.
Det er en af deres mærkesager.

Dukh, har også en del stående. se link.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension