K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2011, 06:57   #71
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja, den dagbog er en god ting, hvis man orker det.
Ja, det kan være sejt når man oveni andre ting også skal skrive dagbog, men i nogle sager kan dagbogen gøre en meget stor forskel.

I min egen sag kunne jeg se, at anden aktør havde skelet meget kraftigt til min dagbog, da han skrev sin rapport.
Jeg er ikke i tvivl om, at min dagbog har haft stor betydning i forhold til afgørelsen af min sag, så selvom det var sejt, at få den skrevet, så er jeg dælme glad for, at jeg holdt ud, og fik den skrevet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 07:42   #72
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Men delvidst sygemeldt er det samme som delvidst raskmeldt?

Du er formodentlig ikke i en arbejdsprøvning, men i tilbagevenden til arbejde, fuld tid?

Dette bør du afklare hurtigst mulig!

Måske derfor du ikke har fået lavet jobplan? Undre mig dog over, hvis dette ikke skal laves?

Især hvis du ikke igen kommer til at arbejde i ordinært arbejde!

VH Popiae
Det kan da godt være at de synes jeg skal tilbage til 37 timer, jeg tvivler dog på at det lykkes, men jeg skal være der i det omfang jeg magter, så på et tidspunkt finder de vel ud af at det ikke kan lade sig gøre?

jeg har ikke den bedste dag idag, men nu tager jeg afsted og så må jeg jo bare køre hjem igen...

go dag til alle
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 08:03   #73
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
- pas godt på digselv og lyt til din krop.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 07:53   #74
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej alle i skønne mennesker her på K10

Jeg ER delvist raskmeldt, fik en mail fra min fagforening hvor hun skriver at hvis ikke det lykkes at få mig op på fuld tid, så har vi en HELT anden situation, hm gad vide hvad hun mener med det?

Nå men 1 uge var jeg på job i 12½ time, der var lige en dag hvor jeg burde være gået hjem noget før, men det måtte jeg jo så betale prisen for da jeg kom hjem og ingenting kunne. Så er jeg blevet sat op til 17½ time i denne uge, og der har jeg godt nok haft problemer, har nu i 2 dage måtte gå hjem før tid, jeg har så ondt og jeg kan ikke hænge sammen når jeg kommer hjem. og så tænker jeg jo allerede at der er MEGET langt til 37 timer, puha det kan jeg næsten ikke overskue.

Skal mødes med egen læge mandag formiddag og min reumatolog mandag eftermiddag, jeg håber at han evt sender mig videre til det der biologiske behandling på sygehuset, er der nogen der kender til det???

De smertestillende jeg har nu virker overhovedet ikke en dyt, og jeg skal vel heller ikke proppes med medicin for at kunne komme op i tid eller kan de forlange det?
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 09:19   #75
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, du skal IKKE fylde dig med smertestillende medicin, dels fordi sygdom som din, ikke tåler belastning, dels fordi det giver et forkert billed af din arbejdsevne.

Husk at afklaringen jo skal udmunde i en afgørelse du skal leve med resten af livet!

Vedr beologisk medicin; Nogen gange kan det sætte sygdomaktiviteten ned, andre gange, sker der stort set intet.
Synes selv at det vil være afprøvning værd. Men snak grundig med speciallægen om dette, fordele, ulemper.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 07:03   #76
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Nogen af jer der har været på den der patientuddannelse i kronisk sygdom ?? Fik en mail igår at min kommune starter nyt hold op til sep, så overvejer at hoppe med ..
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 14:47   #77
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej...

Har lige læst hele indlægget...

Puha.. der er lige nogle ting som undre mig...

Går du til varmtvandsbassintræning ?

Har du fået vederlagsfri fysioterapi ?

Hvorfor ikke søge flex-godkendelse ?

Jeg har selv Morbus Crohn og Morbus Bechterew, er medlem af ccf.dk og Bechterew foreningen.

får Mtx, entocord, smertestillende og vitaminer incl b12 indsprøjtning hver 3 mdr.

Har prøvet biologisk medicin Humira og Remicade, ingen effekt på mig, desværre.

Nu er jeg i afklaring et proff. sted, da de medicinske muligheder er udtømte, det tog sin tid, næsten 1½ år.

Skal i praktik på et tidspunkt, men forventer ikke at komme op på 37 timer igen.

Få en reumatolog du kan kommunikere med, det er i det hele taget vigtigt at kemien passer, uanset om der er læge eller sb.

Du har mulighed for et 3 ugers ophold på Monte Bello i Spanien. Alt efter hvor du bor, skal du selv betale flyrejsen. Jeg havde meget få smerter da jeg var der sidste år i okt.

Knuz
__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 08:50   #78
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej persille.
Jeg går ikke til varmvandstræning, men tager selv i svømmehal hvor der er varmvandsbassin.
Har fået afvide at jeg ikke på nuværende tidspunkt er berettiget til vederlagsfri fys ( har ikke fået diagnosen MB, men spondylartrit i forbindelse med kronisk inflammatorisk tarmsygdom CU). Jeg har spurgt ind til at måtte træne, men reumatolog siger nej, han siger jeg ikke er klar???


Hvad er flex.godkendelse?

Ja har læst om Monte Bello, det lyder spændende

Den reumatolog jeg går hos nu er lidt speciel, en meget rar mand, men vi er ikke samme sted kan jeg mærke, og han vil ikke udtale sig til sb, så nu prøver jeg at skifte til en anden.

1½ år puha det er lang tid, jeg har "kun" været igang siden jan og jeg er allerede træt af det hele.. Jeg tror ikke jeg kommer op på 37 timer selvom de presser godt på, denne her uge skulle jeg have været der 17½ time men var der kun i 15, fra i morgen hedder det så 22½ time, ved ikke hvad de regner med når jeg ikke engang kan klare 17½??

hvordan foregår det med den biologiske medicin?

kram
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 09:23   #79
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan få din speciallæge til at henvise til varmtvandsbassin. så er det gratis.

Husk nu IKKE at lade dig presse op i timer, hvis du ikke er klar.
Alternativt må du skrive at de er erstatningsansvarlig mod forværring.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 10:03   #80
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej Mrs.S

Det var også den diagnose jeg fik, men det er MB.

Tror helt klart du er klar til at træne både i varmtvand og hos en fysioterapeut der er tilknyttet et træningscenter. Man må ikke gå i stå med diagnosen MB, bevægelse uden belastning er absolut ikke skadeligt.

Hvis ikke din reumatolog vil give dig en henvisning til fysioterapi, så får du din egen læge til det.

Snak med din fagforening om at søge flex samtidig med det du er i gang med nu, for så kommer du hurtigere i gennem systemet.

Jeg har gratis fysioterapi, men ikke varmtvandsbassintræning 20 kr. pr. gang.

Hvis du har udgifter i forbindelse med din sygdom, som raske mennesker ikke har og overstiger udgifterne 500 kr gennemsnitlig pr. mdr. så er du berettiget til Merudgiftdækning § 100 under Voksenservice.

dette beløb man får udbetalt her er ikke indkomstbestemt, heller selv om du er i arbejde eller gift og må ikke modregnes nogen steder. beløbet er skattefrit.

Biologisk medicin....
Humira er en injektion du selv skal tage derhjemme, udleveret fra sygehuset.
Remicade er infusion, du får på sygehuset med jævne mellemrum, altså direkte i blodåren under observation.

Du skal virkelig tænke på dig selv hver dag du tager afsted, for der er noget der hedder livskvalitet og et fritidsliv efter arbejde. Ikke for at jeg skal gøre mig selv bedre end dig, for det er jeg ikke, men jeg vil ikke knokle mig selv halvt ihjel, for at tilfredsstille en sb. Jeg vil da rigtig gerne arbejde, men ikke for enhver pris.

Mange herfra
__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg

Sidst redigeret af Persille; 28-08-2011 kl. 10:06. Årsag: manglende ord
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension