K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2011, 12:17   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har selv lige siddet og pebet hos min egen læge, fordi jeg troede at jeg trods alt fik det lidt bedre, end da jeg stadig var under afklaring, men...

Har også haft ro, meget af tiden til at finde rytme, og ro, dog med det økonomiske pres, som følger med det at være uafklaret i systemet.

Trods alle de ting jeg gør, har jeg stadig smerter, også NYE steder, urimmeligt, stadig meget træt, oa.

Men..det er en del af sygdommen, og ved fra speciallæge, fra start, at han sagde;
At trætheden, feber, stivhed, og smerter i vekslende grad, er noget man skal lære at leve med, fordi der ikke findes medicin, der varigt kan fjerne disse symptomer;

ØV, ØV og atter øv.

Prøv evt at finde gigtforeningen, og div underforeninger til disse sygdomme.
Det bedste råd jeg kan give iht din hverdag, og at takle dette.

PS: Min erfaring er, at sygehusregi, har de bedste tilbud og erfaringer på dette område, men..det er helt op til dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 14:39   #42
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
okay tak for hjælpen, jeg vender tilbage når jeg har været til møde på torsdag ...

Ved at jobcenter og Fagforening vil snakke delvis raskmelding, men hvad sker der hvis det viser sig at jeg ikke kan???
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 23:57   #43
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din læge skal vel forud skrive en mulighedserklæring.

Og hvis du alligevel ikke kan, skal du vel bare sygemeldes fuls tid igen?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 07:06   #44
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
[QUOTE=popiae;174524]Din læge skal vel forud skrive en mulighedserklæring.


Ved jeg ikke engang hvad er og Det har ingen snakket noget om, men jeg håber at min læge deltager så har hun jo nok også noget at skulle have sagt

Man må da sige at det er noget af en oplevelse at være i det danske system...
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 07:28   #45
norit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2011
Lokation: nordsjælland
Indlæg: 27
Styrke: 13
norit er ny på vejen
Hej Mrs. kat 3 betyder af kommunen har accepteret at du nok ikke kommer retur på arbejdsmarkedet på almindelig vilkår lige nu eller måske aldrig.
norit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 11:22   #46
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej Norit

Det lyder interessant... Men ingen forhåbninger sat for højt, så bliver jeg ikke skuffet, men glæder mig nu alligevel lidt til mødet torsdag, måske Sb har noget nyt spændende i ærmet
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 08:21   #47
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Så er det idag at jeg skal have møde med jobcenter, Foa og arbejdsgiver. Var til møde med jobbet igår så vi ligesom kunne få snakket sammen inden mødet idag, men jeg ved ikke hvordan det kommer til at gå.

Vi snakkede om igår at jeg skal starte på mandag 9-11.30 med nogen af de opgaver vi havde i tankerne og så hver 14. dag skal vi mødes og snakke om hvordan det går.. Planen er stadig at jeg skal op på 37 timer til sidst, men jeg er så bange for at jeg ikke kan leve op til de krav.... Har faktisk lidt ondt i maven over det møde idag, og især fordi min egen læge selvfølgelig har ferie og derfor ikke kan deltage, hun ville ellers kunne holde dem lidt i snor, for jeg er SUPER dårlig til at sige fra og kommer derfor ud i nogle lidt øv situationer engang imellem... Men jeg skriver lige hvordan det er gået hvis jeg har overskud til det når jeg kommer hjem...
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 10:25   #48
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Det lyder som en god plan at starte med 2½ timer! Gjorde jeg også med den aftale, at SÅ skulle jeg GODT NOK også op på MANGE FLERE TIMER hurtigt efter de 14 dage, så vi kom op på 37 timer... Jeg holdt til 4 dage på 2½ timer og så var det slut. Det du skal gøre er, at skrive dagbog for hver eneste dag med alt hvad du laver, både på arbejde og derhjemme, hvor meget du hviler, hvor meget medicin du tager, hvordan du har det, hvad du må opgive at være med til osv osv.

Husk at arbejdsprøvningen er en test af, hvor meget du kan holde til at arbejde - ikke hvor meget du kan tage dig sammen...

Husk at være 100% ærlig omkring hvordan du har det - det er totalt ligegyldigt om du lever op til kravene - det handler om hvad dit helbred kan holde til. Husk også, at det du siger "ja" til nu, kommer du til at sige "ja" til mange år fremover. Så når du får nogle opgaver, bliver stillet overfor krav om f.eks. flere timer mv, så tænk inden du svarer - vil du kunne klare dette dagligt/ugenligt i morgen, i næste uge, om en måned, om et år?

Og selvom du siger ja til noget, kan du - og bør du for din egen skyld - vende tilbage, og sige "desværre, jeg kan alligevel ikke holde til det". Det er det, hele øvelsen med arbejdsprøvning går ud på! Det drejer sig ikke om, at få "klaret tingene", det drejer sig om at finde ud af, hvad din REELLE arbejdsevne er. Og det er kun DIG, der kan fortælle dem det.

STORT
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 11:40   #49
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej Pia.

Det med dagbog havde jeg tænkt på, har jo læst lidt herinde Hvad angår timer starter jeg som sagt på 2½ time fra på mandag og så evaluerer vi løbende.

Jeg må sige at det var et spændende møde, min leder og sagsbehandleren talte med høj stemme nogen gange fordi de vist ikke helt mente det samme, så fagforeningsdamen måtte lige træde i karakter og rede lidt tråde ud .

Problemet ligger også i at arbejdspladsen jo allerede før jeg kom i systemet har "arbejdsprøvet" mig, pga de jo godt kunne se at det gik i den helt forkerte retning, så hvis jeg har forstået det rigtigt, skulle min arbejdsplads sammen med en jobkonsulent vist snakke om hvad der havde været afprøvet...

Har så mødt min nye sagsbehandler idag, og jeg tror at hun er lidt grøn idet, for lige meget hvad der blev spurgt om, så vidste hun ikke lige hvem der stod for det område o.l og Foa damen måtte igen træde i karakter

Jeg spurgte om Sb kunne sende mig en mail hvor de aftaler var beskrevet for jeg var ærligtalt stået lidt af på det tidspunkt hvor bølgerne gik højt, men så sagde hun at hun nok ikke kunne nå det for hun gik på ferie nu ????? Igen kom Foa ind, så hun sender mig en mail som jeg kan forstå og forholde mig til

Men ihvertfald ved jeg godt at jeg bliver nød til at mande mig op og sige stop i tide, for som du siger er det jo ikke kun nu men også langt ud i fremtiden....
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 12:04   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Det du skal gøre er, at skrive dagbog for hver eneste dag med alt hvad du laver, både på arbejde og derhjemme, hvor meget du hviler, hvor meget medicin du tager, hvordan du har det, hvad du må opgive at være med til osv osv.

Husk at arbejdsprøvningen er en test af, hvor meget du kan holde til at arbejde - ikke hvor meget du kan tage dig sammen...

Husk at være 100% ærlig omkring hvordan du har det - det er totalt ligegyldigt om du lever op til kravene - det handler om hvad dit helbred kan holde til. Husk også, at det du siger "ja" til nu, kommer du til at sige "ja" til mange år fremover. Så når du får nogle opgaver, bliver stillet overfor krav om f.eks. flere timer mv, så tænk inden du svarer - vil du kunne klare dette dagligt/ugenligt i morgen, i næste uge, om en måned, om et år?

Og selvom du siger ja til noget, kan du - og bør du for din egen skyld - vende tilbage, og sige "desværre, jeg kan alligevel ikke holde til det". Det er det, hele øvelsen med arbejdsprøvning går ud på! Det drejer sig ikke om, at få "klaret tingene", det drejer sig om at finde ud af, hvad din REELLE arbejdsevne er. Og det er kun DIG, der kan fortælle dem det.

STORT

Lige præcis.

Som "min" konsulent sagde til mig i forb. med min sidste afprøvning "det handler jo ikke om, at du skal vise hvor meget smerte du kan klare, du skal "kun" vise hvor meget du kan klare at arbejde".

M.h.t. dagbog kan jeg anbefale denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension