K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 08:41   #31
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Ved I om jeg skal have alle mine papirer med op til den nye reumatolog, eller laver han sin egen vurdering??
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 08:59   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tag gerne alt hvad du har med til vurderingen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 15:04   #33
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
I næste uge skal jeg til møde med sb, Foa og egen læge (hvis hun kan)... Jeg har et spørgsmål som jeg håber at I ved en masse om .

Smerteklinik, det er først noget man kan komme på når man er færdigudredt ikk?

Det var hende fra Foa der nævnte det, og har jo set en del steder at det er et skridt på vejen til at finde ud af om alle behandlingsmuligheder er udtømt.

Vi snakkede også om en § 56 og en personlig assistent, alt sammen noget vi skal vende i næste uge.. Håber I alle har haft en dejlig sommer ( selvom vejret godt kunne have været bedre).
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 17:33   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Smerteklinik, det er først noget man kan komme på når man er færdigudredt ikk?

Nej det er det ikke, for der er jo ingen grund til at prøve Smerteklinik, hvis man er færdigudredt
siger lidt sig selv
nu kender jeg ikke noget til det, men smerteklinik er hvis først noget man kommer på
når alt andet er afprøvet.

Men kan forstå at dine sygedomme er uforudsigelig
det er jo både godt og ondt
kan jo være du får det noget bedre
men i forhold til det kommunale system er det noget skidt
hvis du tænke på fleks, der skal det nemlig være varig og ingen behandlingsmuligheder

nu ved jeg ikke om du har været hos reumatolog
bare tage en kopi af de papir du selv synes er vigtig
samt skrive en eller to omkring dine symptomer, og dit sagsforløb

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-08-2011 kl. 17:40.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 20:05   #35
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Jo jeg har gået hos en reumatolog siden januar i år, har fået forskelligt medicin, men jeg synes bare ikke rigtig der sker det helt store desværre.. Har bedt om en second opinion og skal til en reumatog i Roskilde til oktober.. Jeg vil jo aller helst bare kunne passe mit nuværende job, men der er en del arbejdsopgaver jeg desværre ikke vil kunne klare som tingene er nu, men jeg håber at få lidt mere klarhed på tingene i næste uge når jeg skal ril møde med sb, fagforening og egen læge.. Sb har alle kopier fra min journal fra reumatologen og det har fagforeningen også
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 22:21   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal først og fremmest rådgive dig med din reumatolog.

Disse former for gigt, kan ofte IKKE smertestilles bedre en det reumatologen kan.
Hertil er det ofte skrappe former for medicin, der ikke hamonere, og kan gøre større skade end gavn.

Min speciallæge skrev direkte, da kommunen foreslog dette, at al medicin var noget han ALENE ordinærede, og at et sådan forløb ingen effekt ville have overhovedet.

Har du voldsom træthed, feber, måske vægttab, stivhed mv. er der desværre kun at lære at leve med det.
Nogle af de skrappe midler kan sætte aktiviteten lidt eller helt ned for en tid, men.. det er en kronisk sygdom.

Alm smertestillende har desværre ringe effekt, herudover er det vigtigt at passe på at kroppen ikke bliver belastet yderligere, da gigtmedicinen, ofte har store følgevirkninger.

Ofte er der mulighed for den slags rådgivning på sygehuset?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 19:54   #37
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej Popiae
Dvs at jeg rent faktisk bare skal bide tænderne sammen og håbe at medicinen kan holde det lidt nede, kan det virkelig være rigtigt at der ikke kan gives smertestillende midler som gør at livskvaliteten bliver løftet en smule...

Ja jeg har nok stadig ikke helt accepteret min situation som den er, det siger min læge ihvertfald at hun mener jeg ikke har, synes det er så møg hamrende irriterende at skulle begrænses.. øv altså.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 23:19   #38
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, du skal acceptere situationen, men forsøge at lette din hverdag bedst mulig.

Dvs finde en god rytme, med pauser, hvile, sove, undgå at overbelaste dig selv, spise sundt.
Samt finde en god træning, men meget begrænset, altså igen uden overanstrengelse.

Smertstillende, kun hvor det er absolut uudholdeligt. Alm smertstillende virker dårligt på betændelsgigten, men kan dog hjælpe på følgevirkningerne, af feks overanstrengte og belastede muskler feks pga trætheden.

Men det er bedst at undgå disse situationer, overhovedet.

Så ja, du KAN øge livskvaliteten en smule, ved at gøre disse tiltag for dig selv.
Forkæl dig selv i hverdagen, find en aktivitet, venner eller andet, der giver dig overskud, mentalt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 11:03   #39
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hm.. jamen de ting du skriver der med hvile, pauser osv synes jeg at jeg allerede gør, men jeg har jo også gået hjemme mens jeg har været sygemeldt og kunne gøre tingene i mit eget tempo, det er jo nok ikke tilfældet på min arbejdsplads.. Jeg tror at jeg er ved at "vænne" mig til at det gør ondt.

Oplever dog at det nogen gange gør ondt nye steder, såsom eks højre albue , men det er sådan noget forbigående noget og altid noget der kommer om aftenen når jeg ligger i min seng, føles somom at albueleddet har været forstrukket, meget mærkeligt..

ja alm smertestillende hjælper ikke en dyt og selvom jeg får gabapentin om aftenen, synes jeg stadig jeg har ondt om natten, så jeg er egentlig spændt på hvad den nye reumatolog siger skal op til en Torben Grube Christensen i Roskilde, håber at han er en der lytter på hvad man siger og tager det alvorligt...
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 11:28   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrs. S Se meddelelser
skal op til en Torben Grube Christensen i Roskilde, håber at han er en der lytter på hvad man siger og tager det alvorligt...
Han er rigtig god.

Rar og behagelig mand, udtrykker sig klart og tydeligt på skrift.

Ham tror jeg du bliver glad for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension