K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2011, 08:28   #91
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Tak for hjælpen
har været inde og kigge på det. Er det min sb jeg skal have fat i for at søge om meudgifter?

Jeg har i mandags sendt hende en mail med nogle spørgsmål der omhandler mit videre forløb, , men hun har endnu ikke svaret.

Er der nogen tidshorisont for hvor længe jeg skal vente før jeg rykker for et svar?

Tænker 1 uge måske??

Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 08:55   #92
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, ca en uge er rimmelig!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 21:52   #93
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ja, ca en uge er rimmelig!

VH Popiae
I min kommune har de en svarfrist på 14 dage.

Fik jeg oplyst, da jeg klagede over manglende svar efter 1 uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 12:19   #94
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
14 dage, det var lang tid... tror nu alligevel jeg rykker hende på mandag, så har hun haft 1 uge til at svare, og 14 dage til at undersøge nogle af de ting vi snakkede om til mødet... Det er med at holde hende til ilden, så ikke bare tiden går og der ikke sker en disse
God weekend til alle

Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 08:17   #95
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Lige et par spørgsmål mere.

Hvis man skal søge en flexgodkendelse, hvordan foregår det så?

Kan man søge den selvom man stadig er i behandling for sin sygdom?

Hvis det viser sig ud fra min afklaringsperiode at jeg ikke kan klare det alligevel, hvad sker der så?

Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2011, 09:08   #96
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kender ikke til fleks
men det sker som regel i samarbejde med ens sagsbehandler
som så indstiller til fleksudvalg

for at få fleks skal alle behandlingsmuligheder være udtømte
så hvis du er under afklaring, så tror jeg ikke på du kan få fleks eller pension

kender ikke så meget til din sag
men en afklaring af din arbejdsevne skulle meget gerne ligge op ad dine lægepapir
alså der skal være en sammenhæng mellem hvad du kan og hvad lægerne skriver om din tilstand.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 09:16   #97
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Nogen der har erfaringer med prednisolon? Lige nu er jeg på en kur med prednisolon 10 mg hver morgen, og selvom det har taget lidt af smerterne og lidt af trætheden, har jeg til gengæld fået alt mulig andet oveni.

Jeg føler det som om jeg har influenza, har feber, ondt i halsen, snottet, hoster som en gal, har ondt når jeg trækker vejret, stiv i nakken osv....
Er det normalt når man får prednisolon at der støder sådan noget til? Jeg plejer ikke at være den der normalt bliver syg med influenza, så jeg synes det er lidt underligt at efter jeg har været på den kur i 1 uge, så bryder ******* løs.

Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 09:40   #98
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg er jævnligt på prednisolonkure pga min astma, og har aldrig oplevet at noget er stødt til - men man kan selvfølgeligt være uheldig at blive ramt af en virus eller noget, som ikke har noget med prednisolonkuren at gøre.

Prednisolon kan der i mod være med til at skjule de tidlige symptomer på infektion, så man overser det..

Så hvis jeg var dig, ville jeg nok lige få podet halsen, for at være sikker på at det ikke var en streptokok-halsbetændelse, du tilfældigvis havde reddet dig samtidig.

Hvis man er stiv i nakken i forbindelse med infektion, ondt i halsen, forkølet osv, skal man altid søge læge, da man lige skal tjekkes i forhold til meningitis... heldigvis er det oftest bare alm. stivhed.

Så en tur til lægen.....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 23:13   #99
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det som predinisolon gør, er at nedsætte imunforsvaret.

Derfor skal du staks søge læge, ved mindste mistanke om smitte af enhver form.
Du skal såleds være varsom med at blive smittet. Og som nævnt, skjuler medicinen også mange symptomer.

Forhåbentlig har du været til lægen idag?

Husk også at du skal have ekstra D-vitamin samtidig med predinisolon, pga afkalkning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 08:01   #100
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Nej jeg har ikke været ved lægen endnu, lå bare under min dyne igår, drak kamille the og alle de der ting man nu gør når man er syg. Har det okay idag, men hoster stadig.. prøver at se om jeg kan få en tid imorgen, skal på kursus i dag.

Mht afkalkning, så har jeg intet fået afvide om at jeg skal tage det samtidig med prednisolonen. Det er da godt nok lidt underligt hvis reumatologen ved det og at han ikke informerer om det
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension