K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2013, 12:52   #1
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Red face Må man være med?

Hej K10


Min sag venter på endelig afgørelse i sygedagpengeteamet, jeg falder nemlig for varighed nu. Indtil videre har de afgjort at jeg ikke er stationær og dermed ikke passer ind i en af sygedagpengelovens 7 kasser. Jeg får brev om parthøring i morgen, som jeg har en frist til at svare på. Herefter skal den endelige afgørelse træffes.
Jeg har selvfølgelig nogle indsigelser som jeg vil komme med i forbindelse med partshøringen. Når den endelige afgørelse skal træffes, har jeg så ret til at komme med til det møde?
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 14:20   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det må du ikke....så den eneste måde du kan få sagt noget,...ja det er igennem partshøringen...så den er ret vigtig...men det ved du kan jeg se...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 09:34   #3
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Okay, mange tak for svar

I øvrigt, min sag fik det der hed udskudt afgørelse - fordi jobcenteret ikke havde fået hentet oplysningerne hjem til den egentlige afgørelse. Burde mine sygedagpenge ikke fortsætte her mens afgørelsen er udskudt??
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 11:46   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej de må desværre godt stoppe dine sygedagpenge mens der afventes endelig afgørelse.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 11:59   #5
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Oh my lord ... Hmm ! Nå men, tak for svar ..
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 14:55   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
og for lige ødelægge din dag helt, der er over 10 mdr. ventetid på klage sager, så selv og du får ret, ryger du ud af systemet op til et år.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 10:56   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan kun forlænge sygedagpengene ved at søge førtidspension på det foreliggende grundlag, men så kan du ikke klage over afgørelsen om stop af sygedagpenge. Og du vinder også kun max 3 måneder, og ryger efterfølgende direkte på kontanthjælp hvis du ellers er berettiget.

Værre roderi med de sygedagpenge, frygtelig situation for rigtig mange mennesker.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 13:22   #8
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Jeg er ikke berettiget til KH da jeg er gift og min mand tjener faktisk det brutto beløb der er grænsen for gifte .. U know ..

Så står anyhow i ingenmandsland, indtil en eller anden vil være så barmhjertig at kalde mig stationær .. Lidelserne er jo stationære, men tilstanden åbenbart ikke. Måske kan jeg lige få det liiiiidt bedre og blive skubbet ud i en masse og så blive tromlet over igen ...

Undskyld for opkast ! Er bare frustreret ..
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 18:03   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dame Se meddelelser
Jeg er ikke berettiget til KH da jeg er gift og min mand tjener faktisk det brutto beløb der er grænsen for gifte .. U know ..

Så står anyhow i ingenmandsland, indtil en eller anden vil være så barmhjertig at kalde mig stationær .. Lidelserne er jo stationære, men tilstanden åbenbart ikke. Måske kan jeg lige få det liiiiidt bedre og blive skubbet ud i en masse og så blive tromlet over igen ...

Undskyld for opkast ! Er bare frustreret ..
Hej Dame,

Søg endelig ikke ftp. som søde Helene ellers omtaler, afvent kommunens partshøring og vis den evt. herinde så er der måske nogle af os der kan tage bestik af den.

De 7 punkter i §27 stk. 1 er meget snævre og kræver primært, at man som nævnt er stationær i sine lidelser. Dog er det også vigtigt hvad der er sket i din sag, hvad der står i dine papirer og om din lidelse mm. er tilstrækkelig dokumenteret.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ret til at være syg når man er ung Bitsch De Unge 24 28-02-2013 16:07
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
nu må det være nok superkok Det er da strengt ! 31 06-07-2010 23:09
Må jeg være med? Bigmum Dit og Dat 2 15-05-2009 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension