K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2010, 19:13   #1
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nu må det være nok

ja det her kan bringe mit *** i kog så meget nårm an høre gang på gang der skla spares på hjemme hjælpen generalt på pensionisterne gad vide hvor mange år det her har stået på sikkert siden hjemmehjælpen blev opfundet py siger jeg abre http://nyhederne.tv2.dk/article/31889196/?forside
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 20:15   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ja man snubler næsten over ordene........

man vil have så meget ud på en gang, i ren frustration....jeg kan sagtens følge dig superkok......

og efter hvad jeg forstod, var der en følgeton i vente....(kan dårligt vente)...

fedt du lige smed linket herind, jeg så det også live..... og håber ALLE herinde vil klikke på linket og med egne øjne, forbavses, forundres, forarges, ja jeg kunne blive ved....

og hvad sagde "den gamle" .... ja men man vil jo helst ikke være til ulejlighed.....

her må der da UBETINGET rulle hoveder, elers er det over min fatteevne,,, men hvad ... jeg mener selve indslaget var over min fatteevne.... det kan man simpelthen bare ikke gøre..................... mod nogen...

nå venner, ord er for fattige her, kan blot lige tilføje, at som jeg forstod det ville der komme mere af samme slags, i tv-avisen...... kæmpe gadot til ophavsmændene....

den "lille" sjove var at den ansvarlige havde længe været klar over der var netop et problem lige på dette specifikke sted,

johannes langekilde, kunne så informerer at der kom mere fra forskellige andre steder .....

og ingen tvivl om dette fænomen er LANDSDÆKKENDE

mvh eders rystede ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 23:11   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
viste godt det fantes .

det burte straffes ,for det er vandrygt af de ældre for det er jo de svageste ældre det går ud over.

Der sidder mange ældre der ikke tør sige til og fra over for deres hjælper ,for de er så afhænig af deres hjælp,der er virkelig nogle hjælper der skal skamme sig og forhåbenlig finde sig et andet job.

Lederne har ikke sovet i timen for alle hjemmehjælper aflever jo en arbejds sedel med de opgaver de har lavet og skriver de mere tid og opgaver på ,kan en leder jo ikke tjekke folk.

det er svigt så det batter og der skulle strafes for det .
Der skulle være nogle der tjæker hvordan det fungere hos den enklte boger,og det er borgeren selv der skal spørges eks. 2 gange om året,og det skal ikk være dem der visiter til hjemme hjælp der skal stå for det.Det min mening.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 04-07-2010 kl. 23:17.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 00:56   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er rystet i min grundvold, det giver mig en kvalme og syg følelse i hele kroppen. Selvfølgelig vil der altid være nogle der vil udnytte frie tøjler men når det er så generelt er rystende.

Jeg syntes altid at de var lovlig hurtige når de kom hos min mor, men vi snakker om at de gik måske 5-10 minutter for tidligt i en 45 minutters session. Men det her er ud over alle grænser.

For mig er de hjemmehjælpere kriminelle, de snyder den ældre, de snyder arbejdsgiveren, de snyder kommunen, staten, os alle sammen, ved uberettiget at modtage penge for et arbejde de ikke har udført, og det er i min bog så godt som tyveri, de burde blive sendt i fængsel.

Føj for den lede hankat



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 03:39   #5
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Det er noget forbandet svineri, når man tænker på alle de ældre mennesker, der ikke kan få visiteret al den hjælp de har brug for, for der skal spares, åbenbart for at få råd til lønningerne til de hjemmehjælpere der fiser den af, det er så groft det her.

Og når vi så har hørt hjemmehjælperenes mange klager de sidste mange år, om at der er for lidt tid, til at tage sig ordenligt af de ældre, min mor kender mange hjemmehjælpere der er gået ned med stres, eller er slidt op fordi de skulle rende så hurtigt.

Har selv i mine unge raske dage haft et ekstra job i min sommerferie i et privat rengørings og hjemmehjælper firma og jeg skulle rende stærkt for at nå det, selvom jeg var hurtig den gang, mange af de ældre var så glad for at man kom, det var ikke selve det stykke arbejde man var der for at udføre der betød så meget, for de fleste betød det mere, at man satte sig ned og fik en snak og en kop kaffe.

Et eller andet sted, så kan man da sige heldigvis, for at lederne ikke kendte til problemet, det var tydeligt at se på deres reaktion, det er noget skidt, hvis lederene ved det på forhånd, så gør det ikke så meget ved det, som hvis de ikke er klar over det.

Lad os håbe der sker noget snart.
Tidsplanen var meget presset nogle steder, men jeg fik hurtigt rykket lidt rundt på det, så jeg kunne bruge lidt ekstra tid, også ud over mine timer, hvor der var mere brug for det.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 05:22   #6
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det er simpelthen svineri i allerhøjeste potens.....

Og jeg har mine tvivl, m.h.t. den person der på TV sagde, at det var en enlig svale.
Jeg hælder mere til at det måske kun er toppen af isbjerget, vi her har set.

Jeg håber det ikke - og synes det er synd for de personer, der passer deres job og endda yder ekstra.

Måske man med fordel kunne anvende sådan en "stregkode-bipper" som post danmark havde, FØR vi fik postkasser i gadeplan.

BIIIP - for ind af døren - og BIIP for ud.

Og så er tiden registreret...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 05:38   #7
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Lidt dobbeltmoralsk når man på k10 råber kontrol kontrol, pga et indslag i tv2.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 07:48   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Lidt dobbeltmoralsk når man på k10 råber kontrol kontrol, pga et indslag i tv2.
vil jeg ikke sige det er her snakker vi om en der går med en anden i butik center og ser på sko osv istedet skulle han have være ude og hjælpe en på toilet op og gå noget at spise men godt der kommer focus på det propblem takket være tv2 nu kan vi bare håbe de vil lave et indslag om aktør fp andsøgninger søgning m hjælpe midler hvor det vil komme frem at man bliver syltet osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 08:06   #9
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jamen ved du hvad... på hvilken som helst arbejdsplads ville man kunne finde en eller flere som "snyder". Lige som at man blandt KH, FP, dagpenge kan finde nogle som "snyder".
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 08:26   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja det er rigtigt nok men her snakker vi om et område hvor folk ikke kan nioget selv og hvos vi snakker om et område hvor de vil spare yderlige skal der dø nogen skal nogen sylte osv inden der sker noget.folk der ikkek an gå selv på toilet osv .og nu hører man at social ikke vil lave en ibund gørende undersøgelse wtf siger jeg arbjde en ting men vi snakker ældre menesker der er sengeligende intet kan de skal have hjælp til alt men medarbejderne vil hewller shoppe wtf hvis man har det sådan så skal man sgu ikke være hjemme hjælper.så ja ja ja lad od ladevær med at spare hjemmehjælpen ældre omsorg så tager vi bare fra fp ikke mere trivlses bil osv.men ja der er altid rødenkar alle setder men når det rammer ældre svage menesker der intet kan og ikke tør sige noget så kan jeg bliver pissed off
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ret til at være syg når man er ung Bitsch De Unge 24 28-02-2013 16:07
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
Tør I være med ? frupia1 Alt det andet 24 11-01-2010 00:41
Må jeg være med? Bigmum Dit og Dat 2 15-05-2009 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension