K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2013, 11:36   #1
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
F.P før 2013 må jeg have en indtægt hver måned

Er stærk i tvivl igen :-D jeg har søgt f.p. efter de gamle regler altså før 2013, da jeg kan se jeg må tjene ca 60.000 om året hvordan skal det forståes?

Hvis jeg tager almindelig timearbejde, hvor mange timer må jeg arbejde om måneden ?

synes nogen skriver det ikke må være en fast indtægt? fast indtægt hvad menes der? - kender en der arbejder en dag om ugen 5 timer almindelige time uden tilskud -

Da jeg kan ikke rigtig kan få det til økonomisk at hænge sammen uden indtægt ved siden af, derfor er det meget vigtigt for mig at vide - kan jo nå at annulere min ansøgning, er ikke på sygedagpenge. Tak på forhånd.
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 11:51   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Taget fra : https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...b-badeb4eff79c :
Din førtidspension, hvis du er enlig
Hvis du er enlig, kan du have andre indtægter op til 69.800 kr. om året (2012)
og 70.900 kr. om året (2013), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse.
Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 69.800 kr. om året (2012) og 70.900 kr. om året (2013).
Din førtidspension, hvis din partner er pensionist
Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have andre indtægter op til 110.600 kr. om året (2012) og 112.400 kr. om året (2013), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 110.600 kr. (2012) og 112.400 kr. (2013).
Din partners indtægter kan højst indgå med 343.000 kr. (2012) og 348.500 kr. (2013) i beregningen af din førtidspension.

Citat:
Hvis jeg tager almindelig timearbejde, hvor mange timer må jeg arbejde om måneden ?
Der er vist ikke noget maksimum, men med indførelsen af de nye regler,
tildeles fleksjob jo på helt ned til 1-2 timer pr. uge.
Så jeg ved ikke om man er nødt til at passe på, hvor meget man arbejder.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 12:06   #3
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Tak for dit svar,- så fik jeg de nøjagtige tal , MEN det er jo lige netop det jeg tænker??

hmmm mon der er nogen der ved det helt præcis? da det er vigtigt for mig. Hvis jeg får en F.P. tak på forhånd.
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 12:14   #4
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Ja, umiddelbart forekommer det ikke logisk, hvis man ved tildeling af førtidspension søgt efter 1.1.2013 må have en indtægt ved siden af, når man skal tildeles fleks ned til få timer/uge?

Ups, bemærker lige, at du har søgt før 2013.

Sidst redigeret af Jasv; 27-01-2013 kl. 12:53.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 12:29   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vi er en del som har nogle forsikringer ved siden af og disse bliver man ikke modregnet i før man når grænsen

men ja efter 1.1.2013 kommer der nok ikke nogen i skånejob
når man skal have fleks ned til 2 timer om ugen
men de kommer aldrig i arbejde med 2 timer i fleksjob

dog kommer jeg nok aldrig til at forstå, at man tænker om job ved siden af sin pension
når den ikke engang er tildelt.
det bliver så svært at få tildelt, så stort alle som kommer i gennem
har NUL og kun nul arbejdsevne og derfor absolut heller ikke kan arbejde og heller ikke i skånejob

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-01-2013 kl. 12:33.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 13:05   #6
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
vil det så være farligt fx at være frivillig 2 timer om ugen i en vuggestue?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 13:10   #7
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søssøs Se meddelelser
Er stærk i tvivl igen :-D jeg har søgt f.p. efter de gamle regler altså før 2013, da jeg kan se jeg må tjene ca 60.000 om året hvordan skal det forståes?

Hvis jeg tager almindelig timearbejde, hvor mange timer må jeg arbejde om måneden ?

synes nogen skriver det ikke må være en fast indtægt? fast indtægt hvad menes der? - kender en der arbejder en dag om ugen 5 timer almindelige time uden tilskud -

Da jeg kan ikke rigtig kan få det til økonomisk at hænge sammen uden indtægt ved siden af, derfor er det meget vigtigt for mig at vide - kan jo nå at annulere min ansøgning, er ikke på sygedagpenge. Tak på forhånd.

Ja, men hvad er alternativet. Tror at der har været mange af os der ikke mente vi kunne overleve på en ftp. Men når man ikke kan arbejde, er man jo nødt til at sætte tæring efter næring.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 18:57   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søssøs Se meddelelser
Er stærk i tvivl igen :-D jeg har søgt f.p. efter de gamle regler altså før 2013, da jeg kan se jeg må tjene ca 60.000 om året hvordan skal det forståes?

Hvis jeg tager almindelig timearbejde, hvor mange timer må jeg arbejde om måneden ?

synes nogen skriver det ikke må være en fast indtægt? fast indtægt hvad menes der? - kender en der arbejder en dag om ugen 5 timer almindelige time uden tilskud -

Da jeg kan ikke rigtig kan få det til økonomisk at hænge sammen uden indtægt ved siden af, derfor er det meget vigtigt for mig at vide - kan jo nå at annulere min ansøgning, er ikke på sygedagpenge. Tak på forhånd.
Jeg ved ikke om jeg misforstår dit indlæg....

Men hvorfor søge en pension hvis du mener du kan arbejde....og du samtidig ved at du ikke vil kunne få det til at løbe rundt...

Jeg mener nu kommer der jo nye regler hvor du vil have mulighed for at netop arbejde i et mindre timeantal pr uge end der var før....

Måske et fleksjob ville være en bedre løsning...for dig...da det vil give dig flere muligheder...altså med hensyn til indtjening...

Tror de fleste på pension godt kunne tænke sig at få flere penge....men ens helbred sætter jo mange gange sine begrænsninger på hvad man kan og som en anden skrev....ja så bliver man tvunget til at sætte sine behov derefter...alt efter hvordan ens helbred er....men kan man arbejde...ja så vil man have flere muligheder under fleksjobsordningen end på en pension....det kræver selvfølgelig at man kan finde jobbet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 20:45   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søssøs Se meddelelser
Er stærk i tvivl igen :-D jeg har søgt f.p. efter de gamle regler altså før 2013, da jeg kan se jeg må tjene ca 60.000 om året hvordan skal det forståes?

Hvis jeg tager almindelig timearbejde, hvor mange timer må jeg arbejde om måneden ?

synes nogen skriver det ikke må være en fast indtægt? fast indtægt hvad menes der? - kender en der arbejder en dag om ugen 5 timer almindelige time uden tilskud -

Da jeg kan ikke rigtig kan få det til økonomisk at hænge sammen uden indtægt ved siden af, derfor er det meget vigtigt for mig at vide - kan jo nå at annulere min ansøgning, er ikke på sygedagpenge. Tak på forhånd.

Jeg bliver MEGA provokeret over dit indlæg, så for min og nok andres skyld, inkl. Web tror jeg, så fortæl os lige hvor du er i dit arbejdsliv.!!???????????????
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 22:32   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg sad faktisk også og undrede mig første gang jeg læste indlægget.

Hvad lever du af nu, har du mere i indtægt end du får på fp?

Personligt ville jeg ikke turde arbejde så meget som en eneste time om ugen.

Med de holdninger, der florerer i samfundet, og så travlt som regeringen har med, at svinge med sparekniven, så kan jeg godt frygte, at de en dag begynder, at gå efter de fp'ere, som kan arbejde lidt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
2800 kr udbetalt pr måned i FTP. Fedora Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 08-04-2013 19:04
Kontanthjælp - svingende beløb fra måned til måned??? Cordulla Alt det andet 10 01-04-2011 21:36
Forskelligt beløb hver måned frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 29-05-2010 22:57
100 nye fleksjobaftaler hver måned zuza Manglen på Fleksjob 0 11-03-2008 23:00
66.175,50 pr. måned - arbejdsmarkedsdirektør zuza Det er da strengt ! 7 01-02-2008 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension