K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2018, 21:46   #1
Bjerget
Fik bevilget FØP jun 2018
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Gladsaxe
Alder: 48
Indlæg: 18
Styrke: 11
Bjerget er ny på vejen
En kommune fortolker pensionsloven meget kreativt

Gladsaxe kommunes ansatte har i årene 2013-2017 fortolket loven meget kreativt og jeg, Gunnar Vestergaard (Bjerget), vil frit beskrive kommunens kreative praktiseren af loven på følgende måde:
Citat:
"Her i kommunen (Gladsaxe) er vi nødt til at fastholde at borgeren skal blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde med støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, uanset hvad den foreliggende dokumentation siger. "
Kommunens ansatte har dermed fordrejet §16 i pensionsloven:
--- Citat LBK nr 1208 af 17/11/2017: Bekendtgørelse af lov om social pension ---
Citat:
"§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 40 år til folkepensionsalderen, jf. dog stk. 2.
Stk. 2. Personer i alderen fra 18 til 39 år kan tilkendes førtidspension, hvis det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at arbejdsevnen ikke kan forbedres.
Stk. 3. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension efter stk. 1 eller 2,
1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og
2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at den pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde."
Er du enig med mig?
Gunnar
Bjerget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 09:27   #2
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Ja, må desværre sige at det er meget forskelligt hvordan loven tolkes/mistolkes i div. kommuner.

Men den der ; Sådan gør vi her. Den går altså ikke og nu du har det på skrift ville jeg da gå videre med det, så andre bliver forskånet for den usandhed, loven skal holdes.

Jeg er partsrepræsentant og har også fået den ; At sådan gør vi her. Jeg skrev så en vred, men saglig mail til borgmesteren, satte hele byrådet og ministeren på som CC, og så skal jeg love for der skete noget .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 09:45   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du skriver at "vil frit beskrive kommunens kreative praktiseren af loven på følgende måde"
Med andre ord: det er det du mener kommunen agerer ud fra.
Så som jeg forstår det, har du det ikke på hverken skrift eller lydoptagelse, at det er deres praksis?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2018, 19:51   #4
Bjerget
Fik bevilget FØP jun 2018
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Gladsaxe
Alder: 48
Indlæg: 18
Styrke: 11
Bjerget er ny på vejen
Jeg har det ikke på skrift. Jeg har det heller ikke med lydoptagelse.
Men det er meget let at fortolke kommunens handlinger og undladelser.
Der er nogle syge borgere der aldrig har fået at vide hvad Klinisk Funktion i regionen er. Det er fordi at kommunens ansatte vil have at der aldrig skal fremstilles dokumentation, der dokumenterer at den syge borger er varigt arbejdsinvalid.
Bjerget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2018, 22:16   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså jeg havde heller ikke vidst hvad klinisk funktion var, hvis jeg ikke havde været på sider som denne.
Men det er fordi det ikke har været relevant i min sag.

Og jeg synes det er forskelligt hvordan folk behandles. Jeg vil f.eks. betragte min egen sag som god efter omstændighederne (jeg er i dag fleksjobber), men jeg kender til sager i min kommune, som i den grad er under al kritik.
(Ikke gladsaxe kommune)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension