K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2016, 10:55   #401
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.b.dk/nationalt/naar-gardi...get-af-sin-far


Malene Lauritsen ved i dag, at flere i lokalmiljøet havde mistanke om, at der foregik noget forkert bag de nedrullede gardiner, men ingen gjorde noget. Heller ikke, da hun udviklede uforklarlige epilepsi-agtige besvimelsesanfald, fandt en læge anledning til at spørge til, om alt var okay derhjemme. Eller da hun som 13-årig blev sendt til lægen af sin far for at blive sat på p-piller.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Politikerne har for travlt - til dét

[B]I salen er der kun mødt ganske få politikere op. De har åbenbart for travlt til dét. Det er i hvert fald, hvad social- og indenrigsminister Karen Ellemann siger, da hun i sidste øjeblik kommer valsende ind.

Hun holder en kort tale, hvori hun ikke rigtig siger noget – men hun når dog at fremhæve, at man kan nå langt med frivilligt arbejde, og at det jo også er rart bare at tage en kop kaffe med ligesindede. Salen er synligt rystet.

Efter talen afbryder ministeren et offer, som er ved at fortælle om de over 80 indlæggelser på psykiatrisk afdeling, de mange selvmordsforsøg og den efterfølgende invalidepension, fordi hun ikke lige har tid til at høre færdig, før hun går.
Jeg har lyst til at skrive et længere indlæg, men jeg kan ikke finde ord. Jeg er rystet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2016, 13:12   #402
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Som formænd(kvinder) for socialrådgiverforeningen har Karen Ellemann også en facade som den flinke pige, når hun skal tale ofrenes sag.
Hun har gang på gang sagt en masse uden at sige noget med indhold.
Hun stikker fingeren i luften, vejrer hvad vej vinden( se økonomi) er, og taler derefter.
Det eneste positive er, at hun nu er sat på en udpost, hvor hun ikke kan gøre så meget skade.

Det er jo , når alt kommer til alt befolkningen, der stemmer på de politikere vi har.

Måske skal mange flere ned i skidtet før de fatter, at alle kan komme i situationer, hvor der er brug for handling.
Jeg ved fra en lærer i Københavns kommune, at underretningsbreve ofte syltes.

Men, men har tit tænkt, at vi i vores danske "Dna" har en berøringsangst, for at blande os.
Det er også meget, meget svært da man jo også ved, at myndighederne ikke altid handler i barnets tarv.
F.eks, når skiller søskende ad, der sættes i familiepleje eller på børnehjem.

Jeg har selv været vidne til et barn, på 8 år der samlede flasker for at købe mad.

Jeg tog hende ofte hjem, vaskede hende og gav hende mad.
Det måtte jeg ikke, men forud havde jeg gentagne gange kontaktet kommunen som bare sagde de holdt øje.
Bad om en samtale med fuldmægtigen som Gudhjælpemig sagde til mig, at barnet jo var vant til de forhold. Jeg sagde at risikoen for, at barnet ville finde sin mor død var overhængende. Moderen var skind og ben.
Både mor og fraværende far var meget langt ude i heroin misbrug og moderen lod pigen være alene om natten, da hun skulle på Halmtorvet for at skaffe penge.

I desperation kontaktede jeg poltiet, men de skrev bare til de sociale myndigheder. de måtte ikke handle på egen hånd.

På et tidspunkt stod der en meget truende mand udenfor min dør og sagde jeg øjeblikkelig skulle stoppe med, at kontakte myndighederne.

Indrømmer, jeg blev bange, da jeg selv var alene med en datter på 5.

Nogle måneder senere ved en sommerafslutning på skolen, bestemte en og kun en lærer, at nægte at udlevere pigen til moderen, og kontaktede politiet.
De kom, men barnet var løbet sin vej, og de kunne ikke finde hende og kørte igen.

Da skolen var lige overfor kunne jeg tydeligt følge begivenhedernes gang, og jeg hørte en anden lærer bebrejde den lærer, der havde kontaktet politiet, og dermed hørte jeg hans navn.
Jeg ringede staks til den lærer, der tog handling og bad ham om at holde fast i sin indstilling til barnets situation.
Først ca. 4 mdr. senere blev barnet fjernet. Moderen døde et par måneder senere.

Ca. 5 år herefter kørte tv. 2 et tema om emnet, og jeg kontaktede dem. De var meget interesserede og jeg gik efter flere opringninger med til at blive interviewet, men ak, sikke en gang manipulation.

Da udsendelsen efter nogle måneder blev sendt, var der klippet så meget i min oplevelse, at stort set kun truslen var interessant for TV. 2
Siden har jeg stort set ikke set tv. 2.

Jeg glemmer det aldrig, og desværre ser det ikke ud til, at det har bedret sig.

Dengang forsøgte jeg, at få andre til også at kontakte myndighederne, da alle i opgangen var klar over pigens miserable liv, men ingen ville blande sig.
Så igen, vi skal blande os, for måske havde kommunens ansvarlige taget efterretningen mere alvorligt, hvis vi var flere.
Det er en svær problematik , for vi hører jo også om sager hvor myndighederne gør ondt værre.

I mit lange arbejdsliv i psykiatrien var det ofte, at også de der var blevet fjernet hjemmefra fra misrøgt gik fra asken til ilden, hvor misrøgten fortsatte, nu bare fra de plejefamilier de kom til. En enkelt gang fik jeg viden en forstander på et børnhjem, som misbrugte børnene sexuelt.

Jeg håber dog, at de fleste har klaret sig nogenlunde, men ar på sjælen slipper de ikke for.

P.s Om Socialrådgiverne ikke ønsker autorisation kan bunde i, at de er bange for arbejdsløshed ved jeg ikke.
Det er jo noget de stemmer om!

Sidst redigeret af vasen; 30-12-2016 kl. 13:25.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2016, 11:36   #403
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Vasen, jeg havde ikke set dit indlæg, før der blev gjort opmærksom på det i din anden tråd.

Det er en absolut rystende oplevelse, og hvor er det godt at du har handlet og ikke bare vendt ryggen til

Du skal vide at man som borger ,kan underrette direkte til ankestyrelsen , se her

https://ast.dk/born-familie/underret...ndlemuligheder

vi i min familie har selv gjort det i en sag med en anbragt ung pige i familien som vi mener kommunen har svigtet groft. vi er blevet taget alvorligt i ankestyrelsen og de kigger nu på sagen, kommunen er blevet pålagt at aflevere alle dokumenter, og afholder i næste uge ankemøde om sagen

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2016, 17:56   #404
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hej Vasen, jeg havde ikke set dit indlæg, før der blev gjort opmærksom på det i din anden tråd.

Det er en absolut rystende oplevelse, og hvor er det godt at du har handlet og ikke bare vendt ryggen til

Du skal vide at man som borger ,kan underrette direkte til ankestyrelsen , se her

https://ast.dk/born-familie/underret...ndlemuligheder

vi i min familie har selv gjort det i en sag med en anbragt ung pige i familien som vi mener kommunen har svigtet groft. vi er blevet taget alvorligt i ankestyrelsen og de kigger nu på sagen, kommunen er blevet pålagt at aflevere alle dokumenter, og afholder i næste uge ankemøde om sagen

vh sortepigen
Tusind tak for din deltagelse i et meget alvorligt emne.

Jeg håber, at ankestyrelsen vil tage Jeres henvendelse seriøst!!!
Jeg vil huske det, hvis jeg(Gud forbyde det) igen oplever svigtede børn, hvor jeg kan se den er gal.

Her hvor jeg bor nu er der en familie overfor med 3 børn , som ofte græder, og hvor jeg kan se at faderen sætter dem udenfor, når de ikke makker ret.

Det er for spinkelt et grundlag at underrette om, og jeg kan tage grueligt fejl.

(Alt andet lige er det nemmere at observere, når børn også er fysisk svigtede)
Her taler vi om en familie der oser langt væk af velstand. Dyr bil og dyr ejerlejlighed, og uden at vide det sikkert gode uddannelser.
Jeg tror der er et kæmpe mørke tal, hvor børn fra privilegede lades i stikken.
De forældre har ofte retorikken på plads, og myndighederne har endnu mere svært ved, at bevise overgreb, og til forskel på forældre på samfundets bund har de ressourcestærke ordet i sin magt.

Forældrene har råd til god advokatbistand og kan via deres samfundstilling lægge enhver SB ned.
De tilhører jo i en forstand en klasse over de SB som skal varetage børnenes tarv.

Jeg har oplevet det via mit job, hvor en meget veluddannet far ødelagde sin søn.
Nå, jeg orker ikke at skrive mere om emnet nu, men vil bare sige godt Nytår til alle gode mennesker på K10

At børn ser angste ud, at børn sættes til at stå på gaden , til det passer far at lukke dem ind er jo subjektivt
Jeg taler her om psykisk vold, hvor det er endnu meget sværere at hæve bevisbyrden, men jeg mener at det er ligeså ødelæggende som fysisk overlast.

Sidst redigeret af vasen; 31-12-2016 kl. 18:01.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2017, 10:57   #405
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunens udgifter til advokater: 851.553,87 kroner Erstatning til svigtede søstre: 0

http://politiken.dk/indland/art57643...8stre-0-kroner

Slagelse Kommune bruger formue på at undgå erstatningssag.

Godt 700.000 kroner til advokater og 124.000 kroner for rådgivning hos Kommunernes Landsforening (KL).

(PH: Det er hvad du er tvunget til at betale til, gennem kontingent til den private interesseorganisation!)

Det er de udgifter, Slagelse Kommune indtil videre har haft på den retssag, som tre oprindeligt palæstinensiske søstre har anlagt mod kommunen, som undlod at gribe ind, mens søstrene var anbragt og i årevis blev udsat for vanrøgt og overgreb.

Det viser en aktindsigt, Politiken har fået.

Dom falder i marts 2017.

KL, Kommunernes Landsforening har tidligere rådgivet kommunen:

http://politiken.dk/indland/article5615912.ece

KL’s juridiske kontorchef understreger i en mailkorrespondence, at det er vigtigt, at ingen fra kommunen i pressen anerkender, at kommunen har fejlet. For som han skriver :

»NB - vi skal også huske, at vi har en retssag, som vi skal vinde. Vi skal på ingen måde formulere en accept af, at der er sket et svigt.....( ) ... en accept af præmissen ’svigt’ vil blive afspillet under retssagen og forkorte modpartens procedure væsentligt«.

Vi afventer dommen!

Vi afventer om Dansk Socialrådgiverforening har en mening og en lyst til at blive en aktiv beskytter af udsatte børn, hvor der er indløbet anmeldelser.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-01-2017, 20:38   #406
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Arbejdspres får socialrådgivere til at bryde loven

http://denoffentlige.dk/arbejdspres-...il-bryde-loven

Sagsbehandlere fortæller, at de ikke kan overholde tidsfrister for hjælp til udsatte børn, oplyser DR.

Flere kommuner bryder den lov, der skal beskytte de mest sårbare børn i Danmark.

Det siger de socialrådgivere, der arbejder med børnesagerne, til Arbejdstilsynet, oplyser DR Nyheder.

Det seneste halvandet år har Arbejdstilsynet givet påbud til 16 kommunale børne- og familieafdelinger, fordi afdelingerne har haft et for højt arbejdspres.

I 11 af de kommuner beskriver socialrådgiverne, at arbejdspresset får dem til at bryde loven. Det viser en aktindsigt, DR Nyheder har fået i Arbejdstilsynets dokumenter.

Socialrådgiverne oplyser til Arbejdstilsynet, at de ofte ikke kan nå at lave handleplaner og opfølgninger på børnene inden for de tidsfrister, der står i loven.

PH Jamen, Dansk Socialrådgiverforening arbejder videre med Svenske-modellen, så det skal nok gå den dag er er 2 torsdage i een uge.

http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=11051

PH Men det personlige ansvar i sociale sager gennem en autorisation, ønsker man ikke at tale om. Faglig stolthed?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-01-2017, 00:58   #407
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
2 sagsbehandlere og kommunalbestyrelse politianmeldt

http://www.avisen.dk/blogs/janepihlm...ldt_43356.aspx

Politianmeldelse af Sagbehandler i Ydelsescenret og Sagbehandler i Jobcentret i Xxxxx kommune for at tvinge sygemeldt ung under 30 år ud i hjemløshed samt politianmeldelse af Xxxxx kommunes kommunalbestyrelse for meddelagtighed

Ovennævnte 2 sagsbehandlere og kommunalbestyrelsen i Xxxxx kommune har misbrugt deres stillinger og tillidshverv ved at tvinge Samson ud i hjemløshed, da det fremgår meget tydeligt af BM’s hjemmeside http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...te%20unge.aspx

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2017, 02:11   #408
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
"Koordinerende sagsbehandlere" søges, uddannelse ingen krav

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

https://www.jobindex.dk/jobannonce/jobnet/7160699

Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en uddannelse eller erfaring, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde - borgere over 30 år på kontanthjælp og i ressourceforløb.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2017, 11:21   #409
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

https://www.jobindex.dk/jobannonce/jobnet/7160699

Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en uddannelse eller erfaring, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde - borgere over 30 år på kontanthjælp og i ressourceforløb.

Hilsen Peter
Det viser jo kun med al tydelighed, at man satser på, at borgerne heller ikke selv kender lovgivningen.

Der går vist lidt tid endnu før K10 kan nedlægges.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2017, 15:34   #410
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Så er mine spørgsmål og forslag, nået frem til ministeren.

https://www.facebook.com/mettevalent...12014627581417

Spørgsmål til tydeliggørelse:

Selv VVS installatører kræver vi autorisation fra, før vi lader dem lægge vores kloakrør. Men dem som fjerner naboens børn og holder din syge kollega fast i systemet til hun knækker, de skal ikke stå til ansvar eller kunne stå fast på at udøve deres faglighed, via deres autorisation.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension