K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2007, 22:00   #61
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
han må ikke diagnosticere dig men han må godt kigge på dine lægepapir og oversætte for din sagsbehandler samt fortælle hvad normen er inden for din kategori af sygdom (altså hvad erfaring man har med smerter osv ) men det er stadig og bliver for altid sådan at det er ressourceprofilen der skal være den afklarende faktor til hvordan du og din sag skal behandles

og jeg sender da positive ioner og forventer en fair og ordentligt behandling af dig fra din sagsbehandler side

så kan du komme tilbage og fortælle mig om det hjalp
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 11:06   #62
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
I forbindelse med en arbejdsprøvning skal du blot huske at være opmærksom på, hvilke arbejdsfunktioner du kan og hvilke du ikke kan - og det skal på en eller anden måde med i din ressourceprofil. En anden ting - man skal være opmærksom på, at man jo kan "risikere" også at skulle arbejdsprøves uden for ens eget jobområde. Det kan blive psykisk og fysisk svært at skulle omstille sig. Er der nogen i dette forum, der har prøvet at blive arbejdsprøvet helt uden for deres område. Jeg besvarer blot dette foregående indlæg, fordi det synes jeg er ganske svært. I øvrigt kan kommunen jo blot tilsidesætte en arbejdsprøvning. Held og lykke med hele dit forløb!!
vh Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 15:37   #63
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Hejsa

Nu har jeg lige været oppe ved min læge og vil snart ind og sove. Hun viser mig en status kommunen har bedt om i feb.2007, som jeg ikke har set tidligere (måske jeg snart skulle bede om aktindsigt) Der står flg.

Pt. har været sygemeldt siden xxx06 på grund af piriformis syndrom, der er udløst af bækkenleds dysfunktion og muskelsmerter både på hj. og ve. side af bækkenet. Dette er en kronisk tilstand, som pt. altid vil blive ved med at have smerter af.
Pt. kom i 2004 ud for en arbejdsskade og har siden haft generne.
Med den lange sygdomshistorie og de varige mén må man anse pt´s prognose for at være stationær.

Som pt. har det på nuværende tidspunkt, kan hun ikke vende tilbage i fuldt omfang. Pt. vil altid have skånehensyn til ryggen, hyppigt skiftende arbejdsstillinger, siddende og gående arbejde, ingen løft, og ikke for lange dage. Herudover er det en belastning for pt. at køre bil.

Det må anses for mest sandsynligt, at man må give xx et fleksjob idet hun ikke kan holde til en fuldtids stilling fremover.




Nu tænker jeg så, hvad er det kommunen ikke har forstået. Ovenstående og speciallæge erklæring understøtter hinanden og mine egne oplevelser...... Jeg håber virkelig, at der kommer et positivt resultat ud af mødet i morgen - til min fordel!!!



Cherie: Jeg vil da ikke håbe, at de vil til og arbejdspøøge mig i et andet erhverv, når de har givet klart udtryk for, at revalidering ikke er en realistisk mulighed ej heller at der er arbejde, der i højere eller bedre grad tilgodeser mine skånebehov.
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 11:16   #64
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Uhh jeg er ved at være godt nervøs for, hvad min sagbehandler fortæller mig senere idag - kan næsten ikke koncentrere mig om arbejde. Man føler lidt det er en slags skæbnedag, ikke?
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 20:13   #65
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Hey.....

Øv siger jeg bare. Hun nåede ikke at give mig besked idag, som I kan se nedenunder.........



"Jeg nåede simpelthen ikke at ringe til dig i dag, men det gør jeg i morgen.

Håber det er ok - jeg har snakket med lægekonsulenten."

Nu har jeg bare ventet hele dagen i spænding om, hvad de mon ville gøre nu og så skal jeg vente til i morgen - det er skrap kost, det her Gider virkelig bare ikke sidde på arbejde og få besked om, hvad det end er......

Har fået akupunktur og massage idag - av av av men nu føles det lidt bedre. Vil ind og slappe af med manden min.
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 05:27   #66
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg føler med dig...det er sg hårdt at bare sidde der og vente...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 14:50   #67
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Thumbs down Jeg er så gal og frustreret over min sagsbehandler

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg føler med dig...det er sg hårdt at bare sidde der og vente...
Tusind tak - dejligt med et knus idag

Jeg blev ringet op i morges af min sagsbehandler. Hun starter med at sige, at vi har et problem....... Da mr scanningen ikke har vist noget i forhold til min diagnose har lægekonsulenten og hende vurderet, at jeg nok ikke fejler noget Mie smerter og egne beskrivelser harmonerer ikke med, at man ikke kan se noget på en mr.........

Jeg forklarer hende, at jeg selv undrede mig over, min skal ikke kan ses på mr, men at speciallægen i reumatologi havde forklaret mig, at min type skade kun kan diagnosticeres ved faktiske fund (ved at undersøge fysisk), hvilket jo er gjort af 3 forskellige læger + min egen læge. Hmm siger hun så, ja men så må jeg snakke med lægekonsulenten igen, hvis du mener, vi har det nødvendige......

Hvad tænkte jeg bare. Det er da ikke mig, der skal vurdere om I har de rigtige oplysninger. Jeg har ikke engang set, hvad der er min sag, fordi kommunen ikke har imødekommet min advokats anmodning om aktindsigt for 2 mdr. siden

Sagsbehandler siger så, at de vil indhente en ny speciallæge erklæring fra en reumatolog, hvis jeg vil lade dem gøre det. Det har jeg intet imod, men jeg forstår ikke, de ikke bruger de 2 der ligger i forvejen......

Vi aftaler så, at vi skal have et rundbordsmøde med min egen læge snarest mulig, så min sagsbehandler igen kan få forklaret, hvilke problemer, der er. det er jeg kun glad for, da jeg har en rigtig god læge. Så spørger jeg hende, hvad jeg skal gøre i mellemtiden, da jeg ikke kan holde til de timer, som hun har sagt. Så siger hun, at jeg som minimun skal have de 4 timer, da der jo ikke er noget til hinder for det.... **** hvor blev jeg gal. Hvad fanden bilder de sig ind

Jeg orienterede hende om, at min læge vil sygemelde mig, da jeg fysisk får det værre og værre pga. arbejdsprøvning - Svar: Jamen så har du intet forsørgelses grundlag længere!

Tænk sig en trussel som de jo har lov til at sige på trods af, at jeg kæmper med næb og kløer for at kommer hver dag og forsøge at arbejde......

Nu har jeg så snakket med min advokat, som vurderer, at de ikke kan stoppe mine sygedagpenge, hvis bare jeg kommer hver dag x antal timer - om det så betyder, at jeg intet arbejde får lavet, men kun ligger på min madras, så de kan få deres s**** beviser for, at jeg ikke kan holde til det.

Sikke en måde at gå til weekend på, jeg er bare så gal og ked af det, men det hjalp at snakke med min advokat. Nu vil jeg forlange at få kopi af lægekonsulentens udtalelse på mandag og en plan over, hvad der skal ske nu!


ØV hvor jeg hader det her - som om livet ikke er svært nok i forvejen
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 21:15   #68
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg går ud fra at du er fleksvisiteret...

Din sagsbehandler har nu ikke helt ret i at du kan miste dit forsørgelsesgrundlag...

I§ 74b står der...

Citat:
§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,

1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,

2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,

3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde, og

4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob.

Stk. 2. Stk. 1, nr. 2, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 4 og 5.
Læg her mærke til det med rød skrift....

Der står at ovenstående ikke gælder hvis du har en gyldig grund ifølge § 13 stk 4 og 5....


I §13 stk 4 og 5 står der følgende...


Citat:
Udnyttelse af arbejdsmulighederne

§ 13. Stk. 4. Ønsker ansøgeren eller ægtefællen at modtage eller modtager ansøgeren eller ægtefællen hjælp alene på grund af ledighed, har de dog ikke pligt til at udnytte deres arbejdsmuligheder ved at tage imod et tilbud om arbejde efter stk. 1 eller tilbud efter stk. 3, hvis

1) tilbuddet ikke kan anses for et rimeligt tilbud på grund af forhold, der vedrører tilbuddets indhold,

2) den pågældende ikke kan arbejde på grund af sygdom eller der er risiko for, at helbredet forringes, hvis det hidtidige arbejde fortsættes,

3) afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende på grund af transportvanskeligheder eller den tid, der går til transport,

4) den pågældende har ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption, i det omfang der efter bestemmelserne i § 12, stk. 1 og 2, § 13, stk. 1, 2 og 7, § 14, stk. 1-3 og 8, og § 15, stk. 1 og 2, i lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel er ret til dagpenge ved graviditet, barsel og adoption,

5) den pågældende er nødt til at passe sine børn og der ikke kan anvises anden pasningsmulighed,

6) den pågældende modtager støtte efter lov om social service til pasning af handicappet barn eller døende nærtstående eller efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel til pasning af alvorligt sygt barn,

7) den pågældende er omfattet af en friperiode efter § 23 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

8) den pågældende aftjener værnepligt,

9) arbejdet er omfattet af en overenskomstmæssig konflikt eller

10) arbejdet omfatter udvikling og fremstilling af krigsmateriel.

Stk. 5. Ønsker ansøgeren eller ægtefællen at modtage eller modtager ansøgeren eller ægtefællen hjælp på grund af problemer ud over ledighed, skal kommunen vurdere, om der i det enkelte tilfælde foreligger andre forhold end de i stk. 4 nævnte, der kan begrunde, at den pågældende ikke har pligt til at udnytte sine arbejdsmuligheder.
Altså hvis du er syg....eller din sygdom vil forværres af arbejdsprøvningen....ja så har du lov til at forsat at få udbetalt din ledighedsydelse....

Så de kan ikke tage den fra dig med loven i hånden....

Måske du skulle sende det til din sagsbehandler...så hun ikke laver den fejl over for andre...

Medmindre hun selvfølgelig bare bruger det til at true forsvarsløse mennesker med det....det har man jo hørt før...ja jeg har endda selv været udsat for det...

Alt dette kan ses i Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik

Du kan finde det her: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30304
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 09:46   #69
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Angry

Hej chef:-)

Jeg er ikke visiteret til fleksjob endnu. Jeg er i arbejdsprøvning for at blive afklaret i fht., hvor mange timer jeg kan arbejde og om jeg kan vende tilbage på det ordinære arbejdsmarked. Det har mange fortalt kommunen, at jeg ikke kan, men de bliver alligevel ved med at tro det. Derfor er min sagsbehandler jo ikke meget for, at jeg har meldt fra til de timer nu......

Som jeg har forstået det, kan jeg kun få forlænget sygedagpenge, mens jeg er i arbejdsprøvning, da jeg er ud over de 52 uger....

Gid pokker i den kommune

Sidst redigeret af Webmaster; 10-11-2007 kl. 10:35. Årsag: Fjernet quote da det er i indlægget lige over...og man kan se hvem du svare..
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 11:41   #70
giselle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
giselle er ny på vejen
Hej krebs25

Jeg er ny herinde men har nu siddet og læst indlæggene her.

Det er godt nok hård kost. Jeg føler med dig har selv været meget
igennem med min kommune men det vil jeg skrive om i en anden tråd.

Krydser fingre for dig.

hilsen giselle

PS: kunne nu være rart hvis regeringen læste hvad deres politik reelt gør MOD mennesker. Og de snakker om at ordne [B][B]den negative sociale arv. Hvad med den negative sociale arv de selv skaber med deres omsorgsvigt
giselle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
I'M BACK! Og har brug for hjælp igen. annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 18-02-2012 18:32
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Brug for hjælp igen..... krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-04-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension