K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2007, 22:33   #41
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Brug et par dage på at komme dig og tag den så derfra du er ikke tilbage til for tre år siden, du er mange erfaringer klogere , og dem kan og skal du bruge nu ..

Jeg kan sagtens følge dig i din frustration , der er ikke noget værre end at føle man bare bliver ladt tilbage i ingenmands land og tænke fint så står jeg sq alene med hele møjet ...

men men helt alene er du nu ikke, jeg tror ikke at der ikke er mange herinde der ikke kan følge dig i den frustratiton du har nu , og jeg er sikker på at når du får ro på og samlet lidt op på det hele , så skal du nok komme videre ...
og vi er mange herinde der står klar både med et spark bagi , eller noget moralsk opbakning eller mere praktisk opbakning i form af at samle op på det hele hvis du har brug for det

Det vigtigste er lige nu at du tænker på dit helbred, lad dig ikke skubbe ud over den grænse som du selv føler du har, du kan mærke din sygdom og du kan mærke dine smerter det er der ikke andre der kan for dig ...

så hold fast i forhold til din arbejdsprøvning, du kan kun det din krop tillader dig ....


Hej hejdien

Tusind tak for hjælpen igår og for din opmuntring . Det er tiltrængt - blev godt nok banket lidt ned i torsdags......

Jeg synes bare, det er en meget svær balancegang i sådan en arbejdsprøvning, for hvis jeg skulle lytte til min krop, burde jeg jo ha kastet håndklædet i ringen, da jeg jo kun har fået det værre og værre de sidste 3 uger...... Det gør mig i hvert fald på ingen måder bedre at blive presset på den her måde...

Jeg har snakket med en anden, som er i fleksjob. Hun sagde, at hun havde ringet til sin sagsbehandler, da hun blev øget i tid under hendes arbejdsprøvning og sagt, at hendes krop bare ikke kunne mere og hun var nødt til at sygemelde sig, hvis ikke det blev stoppet nu.....og hun fik lov at stoppe på de timer og fik fleksjobbet Hvorfor er det så bare, at jeg har fornemmelsen af, at det ikke går så nemt for mig

Burde jeg skrive til min sagsbehandler nu og skriftligt gøre hende opmærksom på de konsekvenser, det har for mit helbred og psyke eller skal jeg vente til næste opfølgning i uge 45, så hun ikke har "fundet" på noget i mellemtiden?? Hvad ville I andre gøre??

krebs25
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 00:49   #42
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville helt klart skrive til hende så har du også dokumentation for at du har oplyst hende om at det er ved at gå helt galt, skriv samtidig i brevet at det skal ligges i din sag...

Så er der ingen tvivl om at du har gjort dit til at oplyse kommunen om at nu er det for meget, jeg ville også hvis jeg var dig skrive at du er nød til at gå ned i tid for at holde til det....


Meningen er jo at finde et timeantal du kan holde ud at arbejde , og hvis ikke du kan mere så er det sådan, lad dem ikke presse dig til andet og sygemeld dig i samarbejde med din læge hvis det bliver for meget for dig ...

der er kun en der passer på dig i det her system og det er dig selv
  Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 09:27   #43
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg ville helt klart skrive til hende så har du også dokumentation for at du har oplyst hende om at det er ved at gå helt galt, skriv samtidig i brevet at det skal ligges i din sag...

Så er der ingen tvivl om at du har gjort dit til at oplyse kommunen om at nu er det for meget, jeg ville også hvis jeg var dig skrive at du er nød til at gå ned i tid for at holde til det....


Meningen er jo at finde et timeantal du kan holde ud at arbejde , og hvis ikke du kan mere så er det sådan, lad dem ikke presse dig til andet og sygemeld dig i samarbejde med din læge hvis det bliver for meget for dig ...

der er kun en der passer på dig i det her system og det er dig selv

Tak du trofaste kvinde Hvis der er nogen, som har en ide om, hvad og hvor meget jeg skal skrive til min sagsbehandler, vil jeg meget gerne høre fra jer, så det sendte er i orden! Tror jeg vil arbejde det færdigt idag så....
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 10:48   #44
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej krebs.
hejdien har ret.
Du skal under ingen omstændigheder lade dig presse til flere timer end du kan holde til, du har tilsyenladende også en læge der bakker op.
En arbejdsprøvning, skal jo netop vise hvad du magter, men ikke på bekostning af dit helbred.
En arbejdsprøvning, indeholder jo ikke hvile/sovepauser. hvilken arbejdsplads ville ansætte dig på de betingelser, ingen.
Altså skal arbejdsprøvningen være realistisk. Når du bliver træt/udmattet, skal du gå hjem. Gerne lidt før, det nytter jo heller ikke du bliver bedømt til at arbejde så mange timer, at du ikke har overskud til hjemmelivet.
Hold fast idet, og få dels læge, dels den ansvarlige for din arbejdsprøvning, til at bakke dig op, skriftlig. Hvis du får besøg af sagsbehandler i denne her uge der kommer, så hold fast i de timer du kan holde til, og tag den derfra med sagsbehandleren, og få de andre ting skriftlig, med til samtalen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 12:08   #45
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Her er mit forslag til det brev, jeg vil sende til min sagsbehandler idag. Hvad tænker I andre om det? Kan det forstås og mangler jeg evt. noget?
Håber nogle vil hjælpe med gode råd:-)


Kære xxxx

Jeg har nu i 4 uger været i arbejdsprøvning og forsøgt at komme mere op i tid end 20 timer. På vores sidste opfølgningsmøde orienterede jeg dig om, hvordan jeg havde det på dette tidspunkt. Jeg havde på dette tidspunkt efter 3 uger allerede svært ved at være der de 20 timer. Mine smerter var øget og jeg sov utrolig meget som følge af det. Status nu er, at jeg er utrolig smertepåvirket. Jeg klarer ikke at øge mine timer, som jeg indvilgede i at forsøge på efter første møde. Jeg har forsøgt at komme op i tid, men jeg magter det simpelthen ikke. Mine smerter øges allerede efter ca. 2 timers arbejde, jeg har det ligesom om jeg rammer en mur, jeg ikke kan komme over. Når jeg får så ondt medfører det, at jeg bliver så træt, jeg ikke kan koncentrere mig om mit arbejde og jeg bliver utrolig langsom om at lave mine ting. Jeg holder mange pauser i de timer, jeg er på arbejde og forsøger at økonomisere med mine kræfter, men det er umuligt for mig at holde alle timer på trods af det. I sidste uge var jeg syg 2 dage, 3 dage forsøgte jeg at komme op på 4 ½ time. Det lykkes én dag at komme op på 4 ½, men kun fordi jeg kæmpede mig igennem dagen, som så gav færre timer de andre dage, fordi jeg blev så overbelastet på den ene dag.

Jeg har virkelig forsøgt at klare det og jeg er ikke god til at gå hjem fra arbejde før tid, da jeg forsøger at kæmpe videre. Det resulterer bare i, at jeg får det værre og værre for hver dag, der går. Jeg har ingen kræfter og energi til at passe min daglige træning, som er så vigtig for, at jeg ikke får det værre end jeg allerede har det nu. Mit liv hænger derfor heller ikke sammen, når jeg kommer hjem, fordi jeg har så mange smerter og er utrolig træt. Jeg sover 3-4 timer hver eftermiddag, men jeg får stadigvæk ikke lavet noget i hverdagene og weekenden og det bliver derfor overladt til min mand. Hvis jeg forsøger mig på noget aktivt hjemme øges mine smerter igen og jeg udtrættes hurtigt. Jeg får max. smertestillende hver dag, men jeg er desværre ikke smertedækket.

Jeg tænker selv, at jeg er nødt til at komme lidt ned i tid, hvis den her arbejdsprøvning skal lykkes for mig. Mangler en afslutning om at jeg vil have nogle svar....
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 12:46   #46
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej igen, krebs 25

Pyha... det er en barsk omgang at læse.

Jeg har netop siddet og læst nogle af de andre indlæg i tråden igen.

Så tænkte jeg på, om du har en gynækolog med i din fertilitetsbehandling. Jeg er bekendt med, at flere er blevet "sygemeldt", mens de var i behandling. Stress osv. modvirker jo behandlingen. Det er jo spild af fertilitetsbehandling, hvis dine arbejdsprøvninger ødelægger det for dig.

Hvis du har kontakt med en gynækolog, synes jeg, du skulle tale med ham/hende om det, du gennemgår og spørge om, hvordan du tackler det her.

Det, jeg har hørt fra piger i fertilitetsbehandling, er barske sager. Det er enormt barsk med hormoner, osv. osv.

Måske du kan få "fred" for arbejdsprøvninger, mens du er i behandling.

Jeg synes forresten, det er et fint brev, du har skrevet. Du får nævnt tingene på en "fast og bestemt" måde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 12:59   #47
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Kære xxxx

Jeg har nu i 4 uger været i arbejdsprøvning og forsøgt at komme mere op i tid end 20 timer.

På vores sidste opfølgningsmøde orienterede jeg dig om, hvordan jeg havde det på dette tidspunkt.

Jeg havde på dette tidspunkt efter 3 uger allerede svært ved at være der de 20 timer.

Mine smerter var øget og jeg sov utrolig meget som følge af det.

Status nu er, at jeg er utrolig smertepåvirket.

Jeg klarer ikke at øge mine timer, som jeg indvilgede i at forsøge på efter første møde.

Jeg har forsøgt at komme op i tid, men jeg magter det simpelthen ikke.
Mine smerter øges allerede efter ca. 2 timers arbejde, jeg har det ligesom om jeg rammer en mur, jeg ikke kan komme over.

Når jeg får så ondt medfører det, at jeg bliver så træt, jeg ikke kan koncentrere mig om mit arbejde og jeg bliver utrolig langsom om at lave mine ting.

Jeg holder mange pauser i de timer, jeg er på arbejde og forsøger at økonomisere med mine kræfter, men det er umuligt for mig at holde alle timer på trods af det.

I sidste uge var jeg syg 2 dage, 3 dage forsøgte jeg at komme op på 4 ½ time. Det lykkes én dag at komme op på 4 ½, men kun fordi jeg kæmpede mig igennem dagen, som så gav færre timer de andre dage, fordi jeg blev så overbelastet på den ene dag.


Jeg har virkelig forsøgt at klare det og jeg er ikke god til at gå hjem fra arbejde før tid, da jeg forsøger at kæmpe videre.
Det resulterer bare i, at jeg får det værre og værre for hver dag, der går.

Jeg har ingen kræfter og energi til at passe min daglige træning, som er så vigtig for, at jeg ikke får det værre end jeg allerede har det nu.

Mit liv hænger derfor heller ikke sammen, når jeg kommer hjem, fordi jeg har så mange smerter og er utrolig træt.

Jeg sover 3-4 timer hver eftermiddag, men jeg får stadigvæk ikke lavet noget i hverdagene og weekenden og det bliver derfor overladt til min mand.

Hvis jeg forsøger mig på noget aktivt hjemme øges mine smerter igen og jeg udtrættes hurtigt. Jeg får max. smertestillende hver dag, men jeg er desværre ikke smertedækket.

Derfor skriver jeg dette til dig så du på forhånd kender til situationen inden vores møde.

Jeg ved at du vil have at jeg forsørger at gå op i tid, og det har jeg så gjort indtil nu, men da det har så stor en effekt på dels mit helbred i form af udmattelse og massive smerter og dels mit liv hjemme, ønsker jeg at gå ned i tid, da vi må erkende at det er for mange timer jeg er oppe på nu.

Jeg er meget opsat på at få det hele til at fungere, men jeg kan ikke se logikken i at have en arbejdsprøvning hvor jeg simpelthen trækker mig af sted med mange smerter, en dårlig fungerede smertende hverdag efter en dag med arbejdsprøvning.

Samt sygemeldinger efterfølgende dag, jeg vil mene at en sådan arbejdsprøvning giver et dårligt billede af min formåen og det tillige ødelægger meget for mig mens det står på.

Disse ting ved jeg at vi også snakker om til mødet, men jeg vil gerne have en kvittering på at du har modtaget mit brev, samt have det lagt ind i min sagsmappe.
hej Krebs fint brev

jeg har prøvet at lave en afslutning for dig (altid svært med de afslutninger) men se om du kan bruge noget af det, i hvertfald er det vigtigt at du skriver til hende at brevet skal ind i din sag så er der ingen tvivl om at du har prøvet at få det til at fungere og meldt klart ud til sagsbehandler hvad det drejer sig om....

og så er det vigtigt at du holder på dit, du kan ikke være oppe i så mange timer , dit helbred holder ikke til det og sådan er det bare, det må hun leve med , der er ingen (ud over hjorten) der tror at man kan piske mennesker til at blive raske og arbejde 37 timer.

jeg formoder at du har støtte både fra din læge og fra den der styre arbejdsprøvningen ..
når du skal til samtale med din sagsbehandler vil jeg anbefale dig at tage en bisidder med , og gerne også en mp3 afspiller sådan at du kan optage samtalen ...
  Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 13:25   #48
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nå så satte jeg mig lige for at jeg ville finde ud af hvad det entelig var for noget med de arbejdsprøvninger, hvilke retningslinjer var der stukket ud til sagsbehandlerne ang arbejdsprøvninger (og dermed hvad kan vi forlange at få at vide om vores arbejdsprøvninger ) og jeg fandt en pjece hos Cabi (center for aktiv beskæftigelse indsats ) og her fandt jeg da også et par interessante ting.

Krebs prøv at se om du har fået opfyldt disse ting og formål og ellers spørg konkret efter dem til mødet med din sagsbehandler ...

Her er hvad der står i retningslinjerne for arbejdsprøvning

Citat:
Målgruppen for arbejdsprøvning repræsenterer
et bredt udsnit af befolkningen. Fælles er, at det
er mennesker, som af den ene eller anden grund
er udenfor arbejdsmarkedet, eller som er i risiko
for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. De
har brug for en særlig indsats for at afklare deres
muligheder for at få et job eller komme videre i et
revalideringsforløb på anden vis.

Afklaring og motivation
– fokus på arbejdsevne

Revalidendens specifikke problemer og konkrete
begrænsninger skal ikke stå i vejen for, at der fokuseres
på de ressourcer, hun har, hvordan de bedst
kan sættes i spil, og hvilke tiltag der skal til for at
opnå en arbejdsmarkedstilknytning.

Den lovpligtige arbejdsevnemetode er fra 1. januar
2003 udgangspunktet for at beskrive, udvikle og
vurdere arbejdsevnen.

Første skridt er sammen med revalidenden at finde ud
af, hvilke ressourcer og interesser hun har at bygge
videre på. Dette er forudsætningen for at finde det
rette match mellem hendes muligheder og de konkrete
jobfunktioner, der skal afprøves. Undersøgelsen kan
være mere eller mindre omfattende, men indebærer
som minimum, at ressourceprofilen afdækkes gennem

interview og konkrete undersøgelser.

”Når vi tager afsæt i ressourceprofilen, får
revalidenden nogle gange en aha-oplevelse, når der
dukker skjulte sider op, de ikke har set hos sig selv. De
kan have været i systemet i mange år, uden at vi har
opdaget de ressourcer.”

Jørn Petersen, projektleder,
Helsingør Kommune.

Mange revalidender står rådvilde og usikre overfor
fremtiden, og selvindsigten kan være ramt. Der kan
opstå uoverensstemmelse mellem hendes opfattelse
af egen formåen og praktikerens professionelle
vurdering. Her er det praktikerens opgave med
respekt for revalidenden at afdække problemerne
og mulighederne

Til Sagsbehandleren. Vær opmærksom på.
At sætte fokus på ressourcer,
kompetencer og motivation

At lave dit forarbejde grundigt og i
dialog med revalidenden

At identificere så præcist som muligt,
hvad det er arbejdsprøvningen skal
handle om

At lade revalidenden være så aktiv som
muligt
Hele pjecen kan bestilles downloades eller læses her http://www.cabiweb.dk/sw645.asp

Måske en god lille julegave til vores sagsbehandlere bestil den og send den anonymt til jeres sagsbehandler med en lille sløjfe om og et god jul kort på he he

Krebs de ting der står at sagsbehandleren skal være opmærksomme på , er de gennemarbejdet med dig , ved du hvorfor du er der (de har det jo med kun at fokusere på tiden du kan være der ) men prøver du forskellige ting osv ...

ellers spørg ind til det , til mødet ...
  Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 13:26   #49
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hej igen, krebs 25

Pyha... det er en barsk omgang at læse.

Jeg har netop siddet og læst nogle af de andre indlæg i tråden igen.

Så tænkte jeg på, om du har en gynækolog med i din fertilitetsbehandling. Jeg er bekendt med, at flere er blevet "sygemeldt", mens de var i behandling. Stress osv. modvirker jo behandlingen. Det er jo spild af fertilitetsbehandling, hvis dine arbejdsprøvninger ødelægger det for dig.

Hvis du har kontakt med en gynækolog, synes jeg, du skulle tale med ham/hende om det, du gennemgår og spørge om, hvordan du tackler det her.

Det, jeg har hørt fra piger i fertilitetsbehandling, er barske sager. Det er enormt barsk med hormoner, osv. osv.

Måske du kan få "fred" for arbejdsprøvninger, mens du er i behandling.

Jeg synes forresten, det er et fint brev, du har skrevet. Du får nævnt tingene på en "fast og bestemt" måde.


Hejsa

Tusind tak for dine søde hilsen Jeg er i kontakt med den fertilitetsklinik, vi er på flere gange om måneden. De har ikke lavet nogle udtalelser, men der står i min journal, at jeg har endometriose grad 3 og mange smerter på grund af det.
Du har helt ret i, at det bedte ville være, at være sygemeldt under behandlingen, men jeg vil også gerne snart have en afgørelse i kommunen! Jeg er bevidst om, at jeg skal passe på mig selv, men det er svært, når vi er oppe imod disse instanser.....

krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 13:36   #50
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
hej Krebs fint brev

jeg har prøvet at lave en afslutning for dig (altid svært med de afslutninger) men se om du kan bruge noget af det, i hvertfald er det vigtigt at du skriver til hende at brevet skal ind i din sag så er der ingen tvivl om at du har prøvet at få det til at fungere og meldt klart ud til sagsbehandler hvad det drejer sig om....

og så er det vigtigt at du holder på dit, du kan ikke være oppe i så mange timer , dit helbred holder ikke til det og sådan er det bare, det må hun leve med , der er ingen (ud over hjorten) der tror at man kan piske mennesker til at blive raske og arbejde 37 timer.

jeg formoder at du har støtte både fra din læge og fra den der styre arbejdsprøvningen ..
når du skal til samtale med din sagsbehandler vil jeg anbefale dig at tage en bisidder med , og gerne også en mp3 afspiller sådan at du kan optage samtalen ...

Du er simpelthen bare god Hejdien - tusind tak for hjælpen
Jeg kan sagtens bruge det sidste, du har tilføjet og synes, det er rigtig godt!

Jeg har snakket med min læge 2 gange under arbejdsprøvningen og hun gjorde det klart allerede første gang efter 2 uger, at hun havde en sygemelding klar, når jeg var klar til det, hvis mi sagsbehandler ikke kunne forstå, jeg havde for mange timer......

Det er min egen skyld, at jeg stadig er igang og nu har mange flere smerter, men jeg vil så gerne have en afklaring snart og er bange for, at sagsbehandleren vil sige, at jeg ikke har prøvet nok og derefter sende mig ud i en ny arbejdsprøvning....... og trække tiden......hvis du forstår

Jeg skal op til min læge på onsdag og der vil hun sikkert sige, at jeg skal sygemeldes, så opbakningen er der. Jeg er bare ikke klar......

I fht. arbejdsprøvningens formål skriver min sagsbehandler hver gang.
Mål: at xx vender tilbage på det ordinære arbejdsmarked på ordinære vilkår.
Delmål: at xx gennefører den iværksatte arb.prøvning med gradvis øgning f arbejdstiden med henblik på fuld tid og raskmelding.

Jeg ved ikke, om det er noget, hun skal skrive, men det harmoner i hvert fald ikke med det, jeg fortæller hende og det som står i min ressourceprofil om skånehensyn mm..... Så der er nok ikke andet for end hun må mærke det ved at jeg ikke kommer ret mange dage og derved får et større sygefravær....?
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
I'M BACK! Og har brug for hjælp igen. annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 18-02-2012 18:32
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Brug for hjælp igen..... krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-04-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension