K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2011, 08:56   #1
Cerise
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Cerise er ny på vejen
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse.

Hej,

Er der nogen af Jer, der har haft det svært med at blive berettiget til udbetaling fra ens pensionskasse.?

Min baggrund er således....

Jeg har i mange år været medlem af PKA pga mit tidligere erhverv som ernæringsassistent. Men da jeg efter alt for lang tid i systemet endte jeg som hvilende medlem og kunne derfor ikke opretholde den fulde dækning, da jeg ikke selv havde råd til at betale bidraget.
Men jeg står stadigvæk til en mindre årlig udbetaling, hvis jeg af gode grunde bliver berettiget til den.

Desuden blev jeg i forbindelse med min fleksjobansættelse på en friskole tilmeldt Top Danmark, der har nogle pensionsforsikringer.
Der har jeg stået som medlem betalende medlem i 1 og 7 mdr.
Jeg blev sygemeldt lige efter et år.
Så jeg er spændt på om jeg er berettiget til noget hos dem. Jeg syntes at når jeg læser deres betingelser har de klausuler på alt(som jeg kalder det). Så jeg føler at de er så godt dækket ind, at det næsten er så godt som umuligt at få en udbetaling fra dem.
Jeg er meget nervøs for, at de ikke udbetaler noget til mig og hvis de ikke gør.

Så jeg er meget interesseret i at høre nogle historier omkring det at få noget fra en pensionskasse. Både de gode og mindre gode.
For måske kan jeg bruge Jeres erfaringer til noget. Så jeg enten kan berolige mig selv eller begynde at gøre mig klar til et modspil.

På for hånd tak...

Cerise..
Cerise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 10:35   #2
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hej Cerise

Jeg er har mine pensioner/forsikringer hos PFA - jeg fik efter 3 måneder på sygedagpenge brev om at jeg kunne søge midlertidig pension hos dem ! Og fik det ! Hvert halve år får jeg brev fra dem hvor jeg skal dokumenterer at jeg fortsat er syg - og de har hele tiden været i kontakt med min sagsbehandler. Min sag ligger lige nu i pensionsudvalget - og hvis jeg får tilkendt ftp - så ved jeg ikke helt hvordan det ser ud.
Håber du kunne bruge det til noget
Hilsen
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 10:36   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg fik et halvt års løn, efter jeg blev fyret
efter det halve år, indbetalt min arbejdergiver ikke mere til pension
betaler så selv et mindre beløb hver måned, så jeg beholder min pension
dernæst har mine forsikringer løbende indhettet læge oplysninger
sammen med dem og min arbejdsprøvning i 2009
får jeg i dag en løbende udbetaling og har fået udbetalt engangsbeløb
havde en privat og en fra min tidligere arbejde
men kommunen har endnu ikke taget stilling til pension

men vil da ringe og snakke med en sagsbehandling i dit forsikringsselskab

den eneste grund til du måske ikke er berettigede, er hvis du havde din sygdom
mens du skrev under på din fastansættelse
det problem havde jeg nemlig i starten
fordi min sygdom statede kun 2 måneder efter jeg skrev under
så havde lidt never på, men de kunne godt se
jeg ikke vidste noget om min sygdom, da jeg skrev under på min pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Spørgsmål ang. FTP igen :) Mølgaard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 26-11-2012 22:49
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Tilbage igen - brug for hjælp vedr. arbejdsprøvning krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 70 11-11-2007 20:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension