K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2015, 22:45   #1
KDyS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
KDyS er ny på vejen
Førtidspension eller ej

Hvad skal jeg tage notits af med mit kommende møde med kommune, i tilfælde af at kommunen atter forsøger at sylte mig i systemet.

på tros af min egen læge mener min hjertesygedom/helbred er stationær og ikke er egnet til hverken ordinær arbejde eller skåne job og ressurceforløb var nytteløst har jeg næsten været i 2 x 3 md erhvervsafklaring hos CEB - Center for erhvervsafklaring og beskæftigelse - Herning.

Og har 14 dage tilbage hvor jeg forventer at jeg skal til en samtale med min sagsbehandler indenfor denne periode.
Jeg var sat til min 3 timer x 3 dage om ugen fra starten og har næsten ikke på noget tidspunkt været der mere end 1/2 - 1 time pr.dag.
Før jeg er taget hjem pga. jeg var træt.

Min kontaktpersion hos CEB mener ikke at jeg kan klare nogen form for job ud fra hendes observationer gennem de 6 md. jeg har været hos dem.

Men jeg er bekymret da jeg har hørt en masse om at kommunerne gør alt for at trækker sager i langdrag fremfor en førtidspension.

Lidt baggrunds info
49 årig mand

Har været hjertepatient siden 2004 har fået min 4-5 stentoperationer og har diagnose (Iskæmisk hjertsygedom) med 40% pumpefunktion og en utæt hjertklap og er kommet permanent på Plavix medicin efter sidste blodprop i 2013, (normalt kun noget man får max 6 md efter en stentoperation eller blodprop) og har en masse af led skavanker fra et hårdt arbejdslive indenfor bygge og anlæg samt nedrivningsarbejde og i dag er jeg træt bare efter at støvsuge hjemmet og skal hvile mig bagefter.

Jeg har været kastet rundt i 5 år hos jobcenteret norddjurskommune og er nu på 2 år i herning.

Sidst redigeret af KDyS; 10-06-2015 kl. 22:50.
KDyS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 07:50   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KDyS Se meddelelser
Og har 14 dage tilbage hvor jeg forventer at jeg skal til en samtale med min sagsbehandler indenfor denne periode.
Jeg var sat til min 3 timer x 3 dage om ugen fra starten og har næsten ikke på noget tidspunkt været der mere end 1/2 - 1 time pr.dag.
Før jeg er taget hjem pga. jeg var træt.
Hvis du ikke allerede har gjort det, så skriv dagbog de sidste par uger.

Her kan du se hvordan den kan gøres: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

På den måde dokumenterer du hvordan dit liv fungerer, både på jobbet og derhjemme.

Du sender kopi af dagbogen til sb hver uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 08:04   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand gik et helt år ved ceb i herning 3 gange ugeligt 45 min.

de skrev i deres papir, der er ingen arbejdes evne.

så skulle til møde på kommunen, der sagde, at de ikke kunne afklager ham fordi, han ikke havde været i en praktik, så de anbefalet en 13 ugers praktik, vi søgte en §17 2
for med den arbejdes evne, syntes vi den var oplagt, fik afslag, nu venter vi på 3 praktik og er ikke kommet vidrer.

I har samme alder ( han har en gigt sygedom i musklerne)
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension