K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2012, 09:57   #1
JGJ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
JGJ er ny på vejen
Optrænende virksomhedspraktik

Hej

Håber på et par gode råd, da jeg ikke føler at min sagsbehandler lytter til mig.

Jeg har været sygemeldt siden d. 17 April 2012, med min højre skulder. Scanning har vist forkalkninger på den store sene i skulderen og muligvis en skade. Har modtaget 1. blokade i sep. 2012, kan få 2 gange mere med mellemrum på 1-2 mdr, hvis dette ikke giver resultat, kan operation komme på tale. Ved ikke endnu om chancerne for en operation kan gøre mig fuld arbejdsdygtig igen.

Som forhistorie skal jeg lige fortælle at jeg blev færdig uddannet teknisk designer i 2009 ved hjælp af revalidering, da jeg havde flere diskusprolapser i nakke hvilket jeg blev opereret for.
Den hjalp mig af med min kroniske hovedpine men ikke smerterne i nakke og arm.
Efter endt uddannelse gik jeg ledig på dagpenge i ca. 1½ år , da jeg endelig fik et job indenfor min uddannelse.
Desværre var denne stilling betinget af 100% PC arbejde, og det kunne min arm/skulder ikke klare efter 6 mdr, og jeg måtte sygemelde mig.
Blev selvfølgelig fyret, da virksomheden ej heller var indstillet på at give mig mere afvekslende arbejdsopgaver.
Efter ca. 4-5 mdr på sygedagpenge blev jeg sendt i aktiv sygemelding med motion ca. 2-3 gange i ugen. Hvilket jeg måtte melde fra ca. 1-2 gange hver tredje uge. Da jeg havde gennemgået et forløb der på ca. 10 uger, blev afsluttet med beskeden om at jeg ikke var bleven "rask" og klar til arbejde.
Nu har min SB så henvist mig til en jobkonsulent med henblik på at finde en optrænende virksomhedspraktik, så jeg kan blive smidt over i dagpenge systemet igen(har kun 10 uger dagpenge tilbage) som fuldt arbejdsdygtig.
Som det er p.t. vil a-kassen ikke have mig, da de mener jeg ikke er rask(hvilket de har helt ret i).
Jobkonsulenten har henvendt sig til ca. 4-5 praktik steder, som er meget "rummelige" og vant til at sygemeldte i praktik, og redegjort for mine skånehensyn men ingen praktik steder vil have mig, da de ikke mener de kan tilgode se mine skånehensyn.
Derfor ender det med at jeg bliver henvist til kommunen "projekt" for sygemeldte, hvor de så vil gennemføre min virksomheds optrænende praktik.
Ved alle samtaler med min SB og Jobkonsulent har jeg ikke lagt skjul på at jeg mener at de skal arbejdsprøve mig med henblik på et fleksjob indenfor mit område.
Min SB afviser med argumentet "at der er ikke noget fra min læge der påviser at det er en kronisk tilstand og at det skal afprøves om jeg ikke vil kunne varetage et fuldtidsjob indenfor et andet arbejdsområde".

Så er mit spørgsmål:
Kan jeg ikke klage over at hun vil henvise mig til det, på trods af at alt viser at de ikke kan finde en "rigtig" arbejdsplads til min praktik, da virksomhederne ikke mener at kunne forsvare det med hensyn til skåneproblematikkerne?

Jeg synes jo det er åbenlyst, at det ikke er realistisk, og at det blot tegner til at blive endnu et nederlag for mig.

Håber der er nogen derude, der måske har oplevet noget lignende og kan give mig et råd måske!

Hilsen den "håbløse"
JGJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomhedspraktik osv. mukke Alt det andet 0 13-03-2012 13:08
virksomhedspraktik ottosen47 Spørgsmål ang fleksjob 4 19-10-2011 16:45
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Virksomhedspraktik???? Mouse Alt det andet 12 11-06-2009 19:29
Virksomhedspraktik ? LV. Alt det andet 3 27-03-2008 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension