K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2012, 20:19   #11
khas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
khas er ny på vejen
Unskyld det sene svar. Jeg ventede lige på den endelige afgørelse.
JC fastholder stop af sdp som nu er kogt ned til "lov om sdp §7 stk 3" idet de vurdere jeg kan bestride et job som ufaglært butiksassistent, P-vagt eller telemarketingsmedarbejder. Mht. til mit 2 sider lange partshørringsbrev, har sb ikke kommet med så meget som en eneste kommentar.
Igen her skal det nævnes jeg er ansat i et læreforhold med kontrakt frem til Juni 2013. Denne kontrakt er bindene for både mig som lærling og min arbejdsgiver og kan kun ophæves i samarbejde med faglig organisation, hvor begge parter skriver under.
Dernæst siger §7 stk 3 følgene: Vurderingen af en persons uarbejdsdygtighed skal som udgangspunkt foretages i forhold til beskæftigelsen før sygemeldingen.Efter 3 måneders sygefravær skal vurderingen ske på grundlag af den sygemeldtes uddannelses- og beskæftigelsesområde, medmindre der er særlige grunde grunde der taler for andet med hensyn til tidspunktet for vurderingen.

Det er mig simpelthen en gåde hvordan hun kan begrunde stop af sdp ud fra det. Som jeg ser det, er det da et klart brud på reglerne.
khas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 12:10   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Khas

Håber du har fået ringet til DUKH og fået vejledning el. andet sted.

Er siden kommet i tanke om et af mine tidl. indlæg, hvor jurister netop forholder sig til udbetalingen af sygedagpenge er standset inden varighedsbegrænsningen eller midt i en af forlængelsesperioderne.

Læs evt. derfor her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=22691

Der er også gode henvisninger til principafgørelser, som du måske kan bruge i din klage over afgørelsen om stop af SDP.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 12:36   #13
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Jeg synes godt nok det er op ad bakke at diskutere regler og paragraffer med SB. Lige meget hvad man kommer med, bliver det fejet af bordet med meldingen om, "vi har vurderet".
Det er da rigtigt at det meste i sagerne beror på vurdering, men der findes regler og love som skal ligge til grund for, hvad de kan og må vurderer.
Så bør sagsbehandleren også kunne oplyse, hvilke §§ der ligger til grund for vurderingerne og hvad der er vurderet, ellers vil man ikke være i stand til at anke/klage over afgørelsen, hvilket man jo har ret til.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge efter § 27 stk 1 nr4 GoGo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 180 27-06-2012 12:49
stop af sdp - med arbejdsskade. tbmkb Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 20-11-2011 22:12
Hjerneskadet efter arbejdsskade picasso Alt det andet 7 31-08-2011 11:17
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension