K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2017, 19:26   #1
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Skal på ressourceforløb efter sommerferien - bekymret

Sidst jeg var på jobcenteret fik jeg at vide jeg skulle i ressourceforløb mhp flexjob.

Men jeg er meget bekymret for det, pga mine lidelser: diskus i nakken og whiplash lignende symptomer, neurologiske problemer (enorm træthed, svimmelhed, hovedpine) og ondt i ryggen (kan ikke stå så længe).

Jeg ved af erfaring at når jeg overskrider en fysisk grænse så går jeg ned i flere dage bagefter på en rigtig klam måde. Desuden ved jeg virkelig ikke hvilket type job jeg pt kan lave. Jeg kan ikke sidde op ret længe pga diskus, ligger ned derhjemme, kan måske stå uden løft i en time eller to, har meget svært ved at forestille mig være på kontor eller lignende når jeg har det dårligt og så skulle lade som om jeg ikke har det af helvede til, hvad jeg ofte har.

Jeg har tidligere arbejdet med IT men aner ikke hvad deres planer er. Helst ville jeg bare vente med det forløb til jeg kunne få flere undersøgelser hos neurolog.

Hvad er mine muligheder? Vil de presse mig så jeg går ned?
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2017, 19:33   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Bed om hæve/sænke bord og en madras til at hvile på.
Eget kontor er heller ikke et stort krav.

Du skal ikke være bange for at bryde sammen, det viser hvor rammen for hvad du kan er. Bare du nøje beskriver i en dagbog hvornår det går galt og hvornår det går godt.

Hvordan skulle de neurologiske undersøgelser forbedre dine muligheder ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2017, 20:37   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ressourceforløb behover jo ikke nødvendigvis være en praktik på en arbejdsplads eller ligende.

Det kan være alt fra træning, ro og hvile, undervisning, mentor, praktik osv osv

Læs mere her:http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Har du været til møde med det rehabiliterende team? Det er normalt dem der indstiller til dette og som har et forslag til hvad der kan hjælpe dig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2017, 22:57   #4
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Bed om hæve/sænke bord og en madras til at hvile på.
Eget kontor er heller ikke et stort krav.

Du skal ikke være bange for at bryde sammen, det viser hvor rammen for hvad du kan er. Bare du nøje beskriver i en dagbog hvornår det går galt og hvornår det går godt.

Hvordan skulle de neurologiske undersøgelser forbedre dine muligheder ?
Jeg har ikke fået en diagnose endnu. Der er to muligheder jeg anser for realistiske. Den ene kan behandles og derved få det bedre, det andet er så en varig skade. Så jeg må vide om jeg kan få behandling eller om jeg må lære at leve med det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Ressourceforløb behover jo ikke nødvendigvis være en praktik på en arbejdsplads eller ligende.

Det kan være alt fra træning, ro og hvile, undervisning, mentor, praktik osv osv

Læs mere her:http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Har du været til møde med det rehabiliterende team? Det er normalt dem der indstiller til dette og som har et forslag til hvad der kan hjælpe dig
Ok, det lyder bedre. Jeg er ikke blevet indkaldt endnu.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension