K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2017, 15:42   #1
Trætman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Trætman er ny på vejen
Ingen ret til at hygge sig med venner når man er syg.

Hejsa Allesammen.. Jeg er en 36 årige mand, der har været på kontanthjælp i lidt over syv år. Grundet store fysiske skader fra højt fald, slid, arbejdsskader, og paranoid skitzofreni.. Og kan derfor ikke forsøge mig selv. Jeg har pt en mentor tilknyttet, men har tideliger osse haft en skp ved siden af, men hun kunne ikke hjælpe mig mere, end hun allerede har.
Så da jobcenteret ikke vidste hvad de skal stille op med mig, var så meningen at jeg skulle indstilles til førtidspension, (osse efter eget ønske)
Da der ikke er nogen mulighed for at jeg kan passe et job.
Og jeg manglede bare en psykisk speciallæge erklæring, som jobcenteret krævede, og ville betale (selvom jeg allerede har fået en diagnose af psykiatisk hospital) Inden mig sag skulle ryge for rehabiliteringsteamet, og derved blive indstillet til fp.
Men nu har jobcenteret stoppet min proces, efter de har fundet ud af at jeg 3-4 gange om året har spillet som Dj til nogle af mine venners fester, i hvad jeg vil mene er min fritid.. Og på nær et "job" har det ikke været betalt, og de penge jeg fik den ene gang, dækker kun 2% af hvad jeg brugt på at købe musik..
For musikken giver mig rigtig meget, da jeg ikke har så forfærdelig meget indhold i hverdagen, da jeg er meget menneskesky, men det forsvinder når der kommer noget alcohol indenbords. (hvilket jeg ikke indtager noget af i hverdagen) Men det er uundværligt for mig at se mine venner, og for en stun følge mig som alle andre, jeg betaler selvfølgelig osse prisen for det i ugen derefter.

Men nu bliver jeg straffet på grund der af, og bliver nok smidt ud i diverse arbejdsprøvninger, som jeg på ingen måde har overskud til, og som vil trække mig langt ned i et hul af smerter, tankestøj.

Jeg er blevet indkaldt til møde her sidst i aug, og jeg overvejer at tage en besidder med, som evt kan bekræfte min side af sagen.
(plejer ikke at have sådan en med, men denne gang følger jeg slet ikke at der kan stoles på hvad de siger)

Er der nogen af jer der kan rådgive mig lidt, for jeg har virkelig brug for det! (magter ikke at være den varme kartoffel længere)

Mvh Trætman

Sidst redigeret af Trætman; 24-07-2017 kl. 17:27. Årsag: info
Trætman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 17:46   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Bed kommunen indhente den psykiatriske erklæring, og så kan de skrive på at han skal vurdere om du vil kunne omsætte dj for venner med betalte jobs med deadline og fremmede involveret.
Så vil psykiateren sikkert nå frem til at det vil udløse stress, der vil trække dig ned. Så har kommunen fået lukket hullet om en mulig erhvervsevne..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 17:50   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Undrer mig over hvor jobcenteret har den viden fra ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 18:02   #4
Trætman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Trætman er ny på vejen
Tak Pip, det er et godt råd.. Men det er psyk-erklæringen de har sat en stopper for. Da de umiddelbart mener at den er for dyr (10.000kr) hos Jens Frydenlund..
Og jeg mener osse bare de skulle tage og få lavet den, så jeg kan komme videre, og slippe for alt deres pis og papir..
Trætman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 23:21   #5
Trætman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Trætman er ny på vejen
@Kageøre... Tror det er min mentor der har været inde og søge på mit navn på facebook, og derefter indgivet en anmeldelse til jobcenteret.. Så de har nogle billeder af mig hvor jeg står bag pulten plus mit navn på et par online flyers..
Men har aldrig holdt det hemmeligt at musik var en stor del af mit liv, plus jeg har en dj-pult stående i mit hjem, de ikke har kunne udgå at se, og jeg har endda osse har spillet, noget af det musik jeg har lavet år tilbage for dem.. Men sagen er nu, at de tror at jeg er en superstar dj der tjener kassen. Hvilket slet ikke er tilfældet. Tvært imod. (Men det skal lige siges at det er store fester inde i kbh, men som mine venner holder, så derfor tager jeg ikke penge for det, men får fri bar istedet, og jeg er ikke noget hovednavn, og plejer at spille engang imellem som opvarmer eller lukker på grund af min sygdom, og det støtter mine venner mig 100% i)
Så jeg synes sgu der hele er lidt uretfærdigt.
Trætman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 23:28   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Trætman

Et rammende navn du har valgt. Ja, man kan blive godt træt i hovedet af den kommunale sagsbehandling.

Bliv her på din tråd fremover, så vi andre ikke mister væsentlige oplysninger.

Der dukker mange spørgsmål i nærmeste fremtid.

Læs om disse gode råd til nye på k10, som er vigtige at følge:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 23:37   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trætman Se meddelelser
@Kageøre... Tror det er min mentor der har været inde og søge på mit navn på facebook, og derefter indgivet en anmeldelse til jobcenteret.. Så de har nogle billeder af mig hvor jeg står bag pulten plus mit navn på et par online flyers..
Men har aldrig holdt det hemmeligt at musik var en stor del af mit liv, plus jeg har en dj-pult stående i mit hjem, de ikke har kunne udgå at se, og jeg har endda osse har spillet, noget af det musik jeg har lavet år tilbage for dem.. Men sagen er nu, at de tror at jeg er en superstar dj der tjener kassen. Hvilket slet ikke er tilfældet. Tvært imod. (Men det skal lige siges at det er store fester inde i kbh, men som mine venner holder, så derfor tager jeg ikke penge for det, men får fri bar istedet, og jeg er ikke noget hovednavn, og plejer at spille engang imellem som opvarmer eller lukker på grund af min sygdom, og det støtter mine venner mig 100% i)
Så jeg synes sgu der hele er lidt uretfærdigt.
Hvis dit navn står på plakaten og du kommer frem på nettet med billeder af dit arbejde, må du vist regne med at det er dig der skal modbevise den påstand de fremsætter.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2017, 23:48   #8
Trætman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Trætman er ny på vejen
Tak Peter for de gode råd, det vil jeg prøve at mande mig op til at få.. (aktindsigt)
Trætman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2017, 19:50   #9
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Du skriver :"Men nu har jobcenteret stoppet min proces, efter de har fundet ud af at jeg 3-4 gange om året har spillet som Dj til nogle af mine venners fester, i hvad jeg vil mene er min fritid.."

Når du modtager kontanthjælp, og samtidig ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet på grund af sygdom, kan du jo som sådan ikke opdele din dag i arbejdstid og fritid. Det må jo antages at du er syg, uanset hvad tidspunkt på døgnet det handler om, men selvfølgelig med variation i hvordan du har det.

Om de gange du så har deltaget som DJ gør et udslag i forhold til din sag, kommer vel an på en vurdering.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2017, 20:07   #10
Trætman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Trætman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Du skriver :"Men nu har jobcenteret stoppet min proces, efter de har fundet ud af at jeg 3-4 gange om året har spillet som Dj til nogle af mine venners fester, i hvad jeg vil mene er min fritid.."

Når du modtager kontanthjælp, og samtidig ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet på grund af sygdom, kan du jo som sådan ikke opdele din dag i arbejdstid og fritid. Det må jo antages at du er syg, uanset hvad tidspunkt på døgnet det handler om, men selvfølgelig med variation i hvordan du har det.

Om de gange du så har deltaget som DJ gør et udslag i forhold til din sag, kommer vel an på en vurdering.
Ja Fleks, der har jeg osse fuldforståelse for, men at den vurdering er taget uden at jobcenteret har sat sig ordenligt ind det, forstår jeg ikke.
Men sådan er det åbenbart bare i det her lille land, derfor osse overskriften på tråden. Og jeg håber osse at det kommende møde kan få skabt klarhed for jc, så de kan se at der ikke er noget økonomi indblandet, og at ikke ændre min tilstand, udover at give mig lidt indhold i livet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Hvis dit navn står på plakaten og du kommer frem på nettet med billeder af dit arbejde, må du vist regne med at det er dig der skal modbevise den påstand de fremsætter.
Det regner jeg osse helt sikkert med jeg skal, men derfor er jeg stadig i tvivl om jeg skal tage en bisidder med til kommende møde.?

Har idag søgt om fuld aktindsigt i min sag.. Så er bare at vente 10 dage..
Trætman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension