K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2017, 01:11   #111
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.facebook.com/DR2Deadline...epd6KMqN99qC2w

Københavns Kommunes radikale beskæftigelsesborgmester Anna Mee Allerslev.


CITAT.” og det er fordi, at embedsmændene har lavet en lovgivning, som er for stram i forhold til den politiske intention” CITAT slut.

http://politiken.dk/indland/samfund/...-til-fejlsager

Folketingets Formand for Sundhedsudvalget og socialudvalgsformand i Greve kommune Liselott Blixt, Dansk Folkeparti.

CITAT.” Når jeg spørger til problemet hos kommunaldirektøren og borgmesteren eller i embedsapparatet, får jeg at vide, at jeg som politiker ikke skal blande mig i personsager og får skideballer for at rejse problemet” CITAT slut

Udtalt af formanden af Folketingets Sundhedsudvalg og socialudvalgsformand i Greve kommune. Den øverste politiske chef som ANSATTE kommunaldirektører tillader sig at give skideballe. JØSSES!

Kunne det tænkes, at vores tilsyneladende magtfulde politikere ikke er så magtfulde, som de ønsker sig.Og vi vælgere går og tror. SKIDEBALLE af en ANSAT til en politisk chef for området.

Hvem lovgiver her i Danmark?

Embedsmænd eller folketingspolitikerne? Ankestyrelsen der har fået lejlighed til at fortolke lovgivningen

Vi får hvad vi stemmer på, husk det. Vælgerne må selv tage et stort medansvar for udviklingen. Længere er den ikke.


Triste hilsner Peter
Ja, det sejler!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 19:29   #112
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kronik: Aarhus Kommune og de handicappede børn

http://stiften.dk/artikel/463174

Det er jo ren Knold og Tot at definere spasticitet som et ikke-handicap.

phhmw

Ja, går den så går den.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 23:18   #113
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Folketinget burde skamme sig....

https://www.tv2fyn.dk/nyheder/06-08-...oplay=1#player

Hverken mere eller mindre. Skamme sig, fordi partierne har vedtaget reform-love, som tillader fortolkningen af dette vanvid.

Ansvaret kan kun placeres et eneste sted. At sende Vejledninger ud, som man er sig ganske bevidst om, at ingen juridisk er forpligtiget til at følge en Vejledning.

Kun en lovændring kan ændre dette vanvid.

Derfor burde alle partierne, bag reformerne skamme sig.

Alle 179 folketingsmedlemmer har retten til at fremsætte private lovforslag, men dette har ingen endnu gjort.

Vi får hvad vi stemmer på! Husk det!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-08-2017, 02:44   #114
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.tv2fyn.dk/nyheder/06-08-...oplay=1#player

Hverken mere eller mindre. Skamme sig, fordi partierne har vedtaget reform-love, som tillader fortolkningen af dette vanvid.

Ansvaret kan kun placeres et eneste sted. At sende Vejledninger ud, som man er sig ganske bevidst om, at ingen juridisk er forpligtiget til at følge en Vejledning.

Kun en lovændring kan ændre dette vanvid.

Derfor burde alle partierne, bag reformerne skamme sig.

Alle 179 folketingsmedlemmer har retten til at fremsætte private lovforslag, men dette har ingen endnu gjort.

Vi får hvad vi stemmer på! Husk det!

Hilsen Peter
Jeg ved ikke om de ved hvad skam er,men deres adfærd tyder ikke på det.

Mette F udtalte sammen med Pia Dyhr i 2016, at de ville diskutere reformen til efteråret vedr. ressourceforløb, for det er jo ikke hensigten at det skal foregå i en seng.
Hvad er der sket , INTET!

Som den opmærksomme læser vil vide kan jeg ikke linke. Ikke fordi jeg ikke vil lære det, men tro mig, jeg har forsøgt!

Nå, men et forhenværende medlem af LA( ja, du læste rigtigt LA) skrev i Information i 2015, så berettede hun om sin oplevelse i borgerrepræsentationen på Københavns rådhus hvorledes partier fra yderste venstre til højre bankes på plads. Hvordan fangede jeg ikke helt, men det må jo være noget med konsensus?

Pengene fosser ud, men det er ikke til borgerne, men til protice projekter og uvist hvorfor så er der et meget lille råderum politikerne kan råde over. Noget med under 2 milliarder og der bruges ca. 48 !!!

Bl.a beskrev hun at en Hr. Dueholm fra LA lige fik en bevilling igennem til en glasskulptur i den boligforening han og konen bor i. Hvis jeg husker rigtigt til 800.000. Hvordan Morten Kabel fra enhedslisten har fået igennem at der skal være dyre el cykler til rådighed. Jeg bor tæt på statens museum og andre museer og her er rigtig mange turister, men cyklerne står uberørte hen. Man skal bruge en kode og det virker ret besværligt, og de turister jeg ser kører på cykler er udlejet fra de mange cykelhandlere.

Millionærboliger, som bliver bygget, men hvor det ikke engang bliver forelagt borgerne er en anden historie.

Hun beskrev også, at de i snapstinget sidder og knipser med fingrene når glasset skal fyldes ala de gamle enevældige konger.

Desuden efterlyser hun mere personlig stillingtagen, således at de ikke skal følge partilinjen i tykt og tyndt.
Så , ja korruption findes ikke i Danmark. Vi kalder det bare noget andet, og de der hvert år lister de mest og de mindst korrupte lande har vist ikke lært koden i det smarte danske system.
P.s ankestyrelsens formand er udpeget af regeringen. Gæt så selv hvorfor det ser ud som det gør.
Nå,men jeg er på vej i seng og uanset hvordan jeg har det skal jeg til Demo i morgen på rådhuspaldsen.

Sidst redigeret af vasen; 07-08-2017 kl. 02:56.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2017, 19:19   #115
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der er brug for retsgaranti til de svageste på arbejdsmarkedet

https://www.dm.dk/PolitikOgPresse/ny...7/August/Debat

Vi kan i dag konstatere, at vores indsigelse mod førtidspensionsreformen var skræmmende relevant. Reformen markerer et skel i socialpolitik og arbejdsmarkedspolitik, hvor alle nu konstant skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, uanset om de kan eller ej.

Virkeligheden har overgået fantasien, når man hen over sommeren har fulgt Informations dækning af situationen for de danskere, der er tvunget til at søge om førtidspension.

Det virker på alle måder urimeligt, at dødssyge mennesker udsættes for utallige arbejdsprøvninger og endeløse ressourceforløb.

Allerede før loven om revidering af førtidspension og fleksjob blev vedtaget, skrev flere fagforeninger et fælles brev til samtlige beskæftigelsesordførere og gjorde det klart, at der var problemer med loven.

Vi mener, at ressourceforløb kan blive en gevinst frem for en pisk, hvis det for personer med en arbejdsevne på få timer om ugen bliver frivilligt, om de ønsker at være i et ressourceforløb, blive visiteret til fleksjob eller modtage førtidspension.

Camilla Gregersen er formand for Dansk Magisterforening, Mona Striib er næstformand for FOA og Ellen Lykkegård er socialpolitisk ansvarlig i 3F


phhmw

Hvordan kan den øverste myndighed, vælgerne, vedblive med at stemme på de partier og politikere der har stemt for disse reformer og ikke grebet ind?

Jeg forstår det ikke.

https://voxmeter.dk/index.php/meningsmalinger/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-08-2017, 23:24   #116
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Blogger til Folketingets politikere: Jeres svigt er nærmest uhyggelig

https://www.avisen.dk/blogger-til-fo...er_456895.aspx

KÆRE FOLKEVALGTE TILLIDSREPRÆSENTANTER. I er blevet valgt, fordi et større eller mindre antal danskere har haft tillid til jer. Nogle af jer er valgt af jeres parti, og nogle af jer er valgt i mangel af bedre, eller som det mindste onde. Uanset hvordan man vender og drejer det, så sidder I med et tillidsvotum fra en gruppe voksne danskere.

I må være klar over, at I er valgt i en næsten demokratisk proces, fordi vælgerne forventer, at I overholder love og traditioner. At I holder det i hævd, som den danske befolkning har kæmpet for i godt 100 år.

Den tillid har I efterhånden så svært ved at honorere, at man næsten kun kan tale om ond vilje. Det er nærliggende at tro, at I gør det, fordi I aldrig har haft lyst til andet.

NU TOPPER LANDETS JUSTITSMINISTER med at ville sætte militæret ind og udføre politiopgaver. Vi skal altså til at se manglende politi i gaderne afløst af soldater. Samtidig sætter det fraværende politi, som står ved den dansk-tyske grænse og en synagoge i København, papskilte op ved vejene, for at få os til at opføre os ordentligt i trafikken. Er der slet ikke nogen af jer, som kan mærke, hvor galt det er?


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-08-2017, 07:07   #117
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.avisen.dk/blogger-til-fo...er_456895.aspx

KÆRE FOLKEVALGTE TILLIDSREPRÆSENTANTER. I er blevet valgt, fordi et større eller mindre antal danskere har haft tillid til jer. Nogle af jer er valgt af jeres parti, og nogle af jer er valgt i mangel af bedre, eller som det mindste onde. Uanset hvordan man vender og drejer det, så sidder I med et tillidsvotum fra en gruppe voksne danskere.

I må være klar over, at I er valgt i en næsten demokratisk proces, fordi vælgerne forventer, at I overholder love og traditioner. At I holder det i hævd, som den danske befolkning har kæmpet for i godt 100 år.

Den tillid har I efterhånden så svært ved at honorere, at man næsten kun kan tale om ond vilje. Det er nærliggende at tro, at I gør det, fordi I aldrig har haft lyst til andet.

NU TOPPER LANDETS JUSTITSMINISTER med at ville sætte militæret ind og udføre politiopgaver. Vi skal altså til at se manglende politi i gaderne afløst af soldater. Samtidig sætter det fraværende politi, som står ved den dansk-tyske grænse og en synagoge i København, papskilte op ved vejene, for at få os til at opføre os ordentligt i trafikken. Er der slet ikke nogen af jer, som kan mærke, hvor galt det er?


Hilsen Peter
Jo vi er nogen. Jeg er rasende. Jeg har netop lige skrevet et meget langt indlæg som svar og bemærkninger til blogindlægget fra Johnny, og slået op på facebook. Deværre er jeg jo ikke inde i, hvor på på facebook det havner, men nu vil jeg snarest have hjælp fra min bror, for jeg kan jo ikke holde nallerne væk.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://stiften.dk/artikel/463174

Det er jo ren Knold og Tot at definere spasticitet som et ikke-handicap.

phhmw

Ja, går den så går den.

Hilsen Peter
Fysiks og psykisk udviklingshæmmede med en IQ på 48( før åndsvage, evnesvage) er heller ikke et handicap. De havner også i beskæftigelses afd.
Handicap findes åbenbart ikke mere!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2017, 10:42   #118
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
15 aug 2017 Afgørelser om handicappede og syge børn bliver underkendt igen og igen

https://www.information.dk/indland/2...eid=9b8a47c2a4

Over halvdelen af kommunerne lavede fejl og forkerte afgørelser i 50-100 procent af de sager om syge og handicappede børn, som førte til klager til Ankestyrelsen i 2016. Det ser ud, som om kommunerne træffer forkerte afgørelser for at spare penge, påpeger eksperter og politiske ordførere

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-08-2017, 22:09   #119
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Utilgiveligt at kalde lovfæstet overgreb på syge for BØRNESYGEDOMME

https://www.avisen.dk/blogs/clausjan...-fo_49290.aspx

Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen fastlåser borgerne i deres trøstesløse ørkenvandring i søgen efter retfærdighed og anstændighed, når han med velplaceret fod losser den uønskede abe tilbage på kommunalpolitikernes banehalvdel.

Men hånden på hjertet: vi der lever med de urimelige konsekvenser er faktisk ret bedøvende lige glade med, hvem der ejer aben. Bare vi får en løsning snarest muligt, så skal vi nok klare resten. Og med snarest muligt mener vi naturligvis inden KV17.

Det nytter ikke noget at forligskredsen graver sig ned som en muldvarp under påskud af at mangle viden om konsekvenser og nødvendige ændringer... og først kommer op til jordens overflade igen til februar 2018.


https://www.avisen.dk/regering-tjekk...23.aspx?deck=A

Troels Lund vil tjekke udskældt reform: "Der kan være nogle børnesygdomme"

Der kan være nogle børnesygdomme

Der kan være nogle børnesygdomme

Der kan være nogle børnesygdomme


phhmw

Arroganse uden lige, mande burde skamme sig.

Vrede hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-08-2017, 18:46   #120
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nu taler Mette F. om udskældt reform: Ressourceforløb skal ikke foregå i sengen

http://www.avisen.dk/nu-taler-mette-...oe_401916.aspx

Forligskredsen må se på den stærkt omtalte førtidspensions-reform, mener S-formanden.

phhmw

Ja, det er ikke nok, bare at se på dette vanvid Mette Frederiksen. Kom i arbejdstøjet nu og gerne inden kommunalvalget, så vi vælgere kan se hvem der virkelig mener alt jeres spin for tiden. Gør noget ved problemet. En del af befolkningen bløder at Jeres/DIT reformvanvid, hvor du har ladet embedsmænd fortolke lovgivningen, med tvungne fleksjob på 900 sekunder om ugen.

http://www.ugebreveta4.dk/mette-fred...den_20569.aspx

Ressourceforløb skal ikke foregå i sengen

Når hun skælder Lars Løkke og Kristian Thulesen Dahl ud for ikke at vedkende sig ansvar for et fejlslagent kontanthjælpsloft, må hun selv krybe til korset og vedkende sig, at ressourceforløbene ikke er skruet rigtigt sammen alle steder i dag. Nogle kommuner sender syge borgere i arbejdsprøvning flere gange i stedet for at give dem den ro, som en førtidspension kan.

»Det var bestemt ikke meningen, at man skulle have sin seng med på arbejde. Hvis det er rigtigt, at nogle af de personer, der er i ressourceforløb, er sengeliggende synes jeg, at det er i overkanten,« siger Mette Frederiksen.

SF’s formand Pia Olsen Dyhr har i et interview med A4 varslet et opgør med ressourceforløbene og krævet at forligskredsen bag førtidspensionsreformen mødes til efteråret og går den efter i sømmene.

phhmw

EFTER kommunevalget!


Det bakker Mette Frederiksen op om.

JØSSES.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension