K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2012, 12:14   #1
hankiman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
hankiman er ny på vejen
Dating site for førtidspensionister - flekslønnere ?

Jeg er på overførselsindkomst og jeg går med en ide om at starte en Dating side på nettet for førtidspensionister og flekslønnere.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen synes at der er et behov for dette.

Jeg har den nødvendige tekniske indsigt til at få det til at virke ordentlig. Ingen problemer der.

Jeg er klar over at der er en skarp konkurrence på datingområdet og der skal derfor være focus på at det skal være et niche dating site.

Min oprindelige tanke var at lave et dating site kun beregnet for alle som ikke mere er på arbejdsmarkedet.
Men det vil jo udelukke flekslønnere. Skal det så istedet være et Dating site udelukkende for mennesker på hel eller delvis overførselsindkomst? Skal det være Dating for alle som arbejder under 20 timer om ugen.

Det er ikke så nemt af finde mål gruppen. Jeg har spurgt forskellige personer om hvad de synes om min ide.
Alle synes at det er en dårlig ide at lave site udelukkende for overførselsindkomst. Det synes de ville være stærkt diskriminerende.

Det faktum at folk synes at det er en dårlig ide viser mig at der er muligheder i den. Det har jeg lært af Steve Jobs.
Når han præsenterede en ny ide om et produkt for sine omgivelser så vidste han at ideen skulle skrottes hvis folk synes at det var en god ide.

Det er min hensigt at Dating sitet altid skal være helt gratis. Måske på et tidspunkt financieret af annoncer - hvis det er muligt at lokke nogen firmaer til at støtte.

Men som udgangspunkt er det meningen at jeg vil køre det som et hobby projekt.

Lige børn leger bedst. Min egen erfaring er at man ude på de andre Dating sites skal starte en ny date med at undskylde for at man ikke mere er på arbejdsmarkedet. Man har travlt med at forklare hvor aktiv man er
i fitness centret og Badminton klubbens bestyrelse. Godt nok kun som revisor suppleant, men alligevel, man er da med til et møde engang imellem.

Ak ja alle disse krumspring for ligsom at forklare at man ikke nødvendigvis er en dårligt begavet landsbytosse fordi man er på overførselsindkomst.

Der ligger et kæmpe socialt pres på mennesker i det moderne samfund. Indirekte mærker man tydeligt på omgivelserne og
i massemedierne at man kun er noget værd som menneske hvis man kan producere. Producere og forbruge.

Det giver nemt et lavt selvværd at være uden for arbejdsmarkedet.

Det er derfor at jeg vil lave et Dating site hvor man pr. default ikke føler sig mindreværdig endnu inden man er kommet ud af startboxen. Det skulle gerne lette presset en smule hvis man altid ved at når der ligger et brev i ens Dating postkasse - så er det fra en person som også, helt eller delvis, har været igennem den sociale kødhakke maskine.

For at skabe et seriøst gratis Dating site, hvor der ikke bliver oprettet alt for mange tomme profiler som ikke bliver brugt - så har jeg tænkt mig at kræve at man logger på mindst 3 gange om ugen. Ellers bliver profilen slettet.

Er der nogen som har kommentarer eller ideer til forbedringer ?
hankiman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 12:27   #2
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Lightbulb En side for krøllede hjerner og krøllede kroppe

Citat:
Oprindeligt indsendt af hankiman Se meddelelser
Jeg er på overførselsindkomst og jeg går med en ide om at starte en Dating side på nettet for førtidspensionister og flekslønnede.

Det faktum at folk synes at det er en dårlig ide viser mig at der er muligheder i den. Det har jeg lært af Steve Jobs.
Når han præsenterede en ny ide om et produkt for sine omgivelser så vidste han at ideen skulle skrottes hvis folk synes at det var en god ide.

Lige børn leger bedst. Min egen erfaring er at man ude på de andre Dating sites skal starte en ny date med at undskylde for at man ikke mere er på arbejdsmarkedet. Man har travlt med at forklare hvor aktiv man er
i fitness centret og Badminton klubbens bestyrelse. Godt nok kun som revisor suppleant, men alligevel, man er da med til et møde engang imellem.
Lyder som en go´idé. Et sted, hvor man ikke er fuldstændig sammenkrøllet af undskyldninger, og kommer med flere hundrede meters undskyldninger for, at man i det hele taget eksisterer.
I mine øren et fint tiltag.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 12:38   #3
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
http://www.handicap-dating.dk/
samt flere hvis du søger google
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 13:01   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hankiman Se meddelelser

For at skabe et seriøst gratis Dating site, hvor der ikke bliver oprettet alt for mange tomme profiler som ikke bliver brugt - så har jeg tænkt mig at kræve at man logger på mindst 3 gange om ugen. Ellers bliver profilen slettet.

Er der nogen som har kommentarer eller ideer til forbedringer ?
aaaah lige den der med 3 gange om ugen den ville jeg få sved på panden over, kan godt følge dig i den med tomme profiler der ikke er aktive men 3 x om uger er for meget... En ferie eller sygdom er jo nok til at blive slettet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 15:07   #5
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hankiman Se meddelelser
Jeg er på overførselsindkomst og jeg går med en ide om at starte en Dating side på nettet for førtidspensionister og flekslønnere.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen synes at der er et behov for dette?

For at skabe et seriøst gratis Dating site, hvor der ikke bliver oprettet alt for mange tomme profiler som ikke bliver brugt - så har jeg tænkt mig at kræve at man logger på mindst 3 gange om ugen. Ellers bliver profilen slettet.

Er der nogen som har kommentarer eller ideer til forbedringer ?
Sød tanke du har der om at oprette dating site for Ftp + flexjobbere

Men jeg vil sige der absolut ikke er behov for et nyt site, da der findes et for førtidspensionister der hedder http://tidlig-pensionist.dk

Der findes også dating på http://www.sindnet.dk/ hvor Sindnet tilbyder netværksdannelse for sindslidende og andre psykisk sårbare.

Jeg har været på begge (gratis) site, og oplevet det nedslående at ingen piger gad skrive skrive tilbage på ens breve.

tidlig-pensionist.dk er vist oprettet af sindnet, og der er meget dødt på tidlig-pensionist.dk, sjældent nogen logger ind på sin profil. Jeg slettede min profil efter 2 mdr., for et ½ år siden.

www.sindnet.dk har jeg fundet en masse guldkorn i en brevkasse (tror jeg det hed for 3-4 år siden) og jeg havde profil derinde i små 2 år.

Desuden kan jeg fortælle jeg er rimeligt velfungerende uden synlige handicap, kun led at strees og sjælne periodiske deprisioner, så det var ikke derfor jeg blev fravalgt. Det var nok snarere det er det KUN var et udbud af 1-2-3 piger indenfor 100 km radius og de fik vel breve/tidbud fra 10 gange så mange mænd.

Jeg bor på en af de brofaste øer.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 17:04   #6
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jeg ville klart give det en chance... har det svært med almindelige datingsites.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 17:37   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det var ikke umiddelbart noget jeg ville vælge til.. men jeg er nu heller ikke så meget til datingsider i det hele taget.

Jeg er mere til sociale netværk, hvor man så mødes til forskellige ting man selv indbyrdes arrangerer og inviterer til..

Under alle omstændigheder tror jeg at 3 gange om ugen vil sortere en del fra der lige havde influenza eller var på ferie.. så den ville jeg nok lade være 3 måneder istedet... og så at der ud for profilen stod hvornår man sidst var logget på.. så ved man at ham eller hende der ikke har været på de sidste to måneder ikke skal have et langt brev, men bare lige et pip i første omgang, så man kan se om de stadigt er på.. eller på vej ud..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 15:57   #8
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Hankiman det lyder som en rigtig god ide ! Mr X omtaler http://tidlig-pensionist.dk og www.sindnet.dk men disse sites er ABSOLUT ikke dating sites den først omtalte er død som en sild og det andet omtalte er et socialt netværk ikke et site 100 dedikeret til dating...

Når man melder sig til et dating site er man 100% indstillet på og klar over at man er der for at finde en kæreste/partner/elsker whatever det er man søger... på et socialt medie kan man prøve at gøre dette men man risikere at genere andre da ikke alle har den samme intention med at bruge mediet... derfor synes jeg et decideret dating site for mennesker på livslang overførelsesindkomst er en rigtig god ide...

Med hensyn til hvad for gruppe den skal rette sig mod synes jeg helt klart at det skal være et site for førtidspensionister vi har ikke kinamands chance på dating sites for andre grupper af befolkningen well ok der kan være nogle enkelte undtagelser men de er meget få vil jeg vove at påstå... især hvis man er mand =)

Der er bare et problem hvordan vil man finde ud af at bibeholde sådan et site uden at det bliver fyldt med "normale" mennesker... jeg har været medlem af et dating site for kraftige mennesker da jeg med alderen har erhvervet mig en lille topmave =P men til min store frustration ser jeg flere slanke og bodybuildertyper end mine egne småbuttede/kraftige typer på dette site... for en god ordens skyld skal jeg nævne at jeg jo ikke ved om de har mere succes end jeg men jeg har svært ved at tro de ikke har =) da jeg har fået 2 henvendelser på et 1 år samlet over flere forskellige sites...

Jeg synes det er en rigtig god ide med 3 logins om ugen... på den måde er man sikker på at man ikke kontakter en der ikke er seriøs eller en der simpelthen bare ikke er der mere =) og da du stræber efter at gøre det til et gratis site ville det jo ikke skade nogen da man bare kan oprette en ny profil hvis man skulle få lyst til at være aktiv igen =)

Så vil nogen sige at hvis man holder et dating site udelukkende for en gruppe er det diskriminerende... virkelig ??? lad os nu se... der er dating for rige... der er dating for smukke mennesker... osv osv... på disse sites har man nok ikke meget succes medmindre man passer til profilen af målgruppen... så hvorfor skal man ikke have lov til at lave en for feks kun førtidspensionister... og jeg så gerne at man prøvede aktivt at holde sådan et site kun for førtidspensionister...

Sidst redigeret af Æternitet; 01-05-2012 kl. 16:05. Årsag: Glemte at nævne...
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 23:36   #9
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Jeg er lidt ambivalent med konceptet...
Dels syntes jeg det lyder som en rigtig god idé... øh, jeg mener, det er noget skidt noget!!!

Men på den anden side, hvorfor skal vi affinde os med "kun" at kunne finde en anden førtidspensionist til et forhold?
Ikke at der er noget i vejen med andre førtidspensionister, men det bliver bare ligesom endnu en bekræftelse af, at vi ikke er "gode nok" til det almindelige samfund.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 01:12   #10
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
er lidt enig med gentle giant, hvis jeg bliver fp og single vil jeg da ikke bare tænke at jeg ikke kan få "andet" og derfor må finde en som mig selv. jeg ser heller ikke mig selv som det mindste handicappet eller lign selv om jeg er socialangst...

vil hellere oprette en profil på millionaire dating så he he ej spøg til side, men bevidst at søge efter en anden på overførsel munder jo kun ud i bevidst fattigdom resten af livet.

hvis jeg falder for en på ftp ville det være fint men min drøm ville nok være dette:

håber på at en mand hvis det bliver aktuelt vil falde for mit udseende og personlighed og så skide på om jeg tjener penge(er den klassiske høje blondie).

håber på der er en mand, gerne en der har travlt og tjener nok til vi kan leve godt, hvor jeg så kan få lov og være den hjemmegående husmoder der pusler om børnene og ham, og passer hjemmet mens han er på arbejde.. men det er så bare min drøm....ender sikkert op ganske alene med mit held:-)

ville faktisk passe meget bedre til at leve i gamle dage der var alle kvinder jo hjemmegående..:-) æv er født 70 år for sent
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må førtidspensionister have et job ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-08-2012 23:40
Førtidspensionister i efterlønsklemme gh72 Politik og Samfund 2 08-01-2011 00:54
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Handicap-site Region Hovedstaden phhmw Et godt link! 0 23-02-2009 14:29
job til førtidspensionister carlos2 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 01-07-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension