K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2017, 09:15   #1
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Dygtig socialrådgiver m.m.

Hej
Der er snart kun et halvt år til jeg har været godkendt til flexjob i 5 år og jeg skal derfor vurderes igen og tror at jeg får brug for en god støtte i en socialrådgiver der er dygtig og er til at betale. Er der nogen herinde der kender en de kan anbefale???
Og er der nogen der ved hvordan forløbet med vurderingen vil være?
Puha jeg har det godt nok skidt med at skulle igennem et forfærdeligt forløb igen - det jeg var igennem var ubeskriveligt og var ved at knække mig både fysisk og psykisk
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2017, 10:20   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du ikke er blevet rask, er det nok spil af penge,det er jo bare din læge der skriver at du stadig er samme sted..

så med mindreduer gået meget op itid, har en meget krævende hobby, ja så syntesjeg du skal trække vejret og se tiden an.
har ikke hørt om nogen endnu, men ser lige hvad andre skriver
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2017, 16:03   #3
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Jeg er ikke gået op i tid og der er ikke sket de store fremskridt med helbredet. Jeg troede at jeg skulle gennem den store udredning igen med arbejdsprøvning og utallige eksperters vurdering. Troede ikke at min egen læges udtalelse betød noget, men det kan da være at jeg bare skulle trække vejret og se tiden an som du anbefaler - selv om det er lidt svært...
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2017, 17:07   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu ved jeg ikke med fleks men ved pensioner det kun lægen der udtaler,tror det er det samme,men se nu tiden an,det er ikke så slemt i 2 omgang,men ved godt det er svært
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2017, 17:28   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Ved fleks finder der en vurdering sted af om man fortsat opfylder kravene til fleksjob eller om der skal sættes ind på anden vis.
Så med mindre man pludselig er blevet rask, skal man ikke frygte sin tilkendelse af fleks.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2017, 18:38   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Helt rigtigt, hvad jjsonn skriver.

Her fra KHs website om fleksjob - ikke alle anvendte ord er helt korrekte. Men meningen er.

Fleksjob efter den nye ordning er midlertidige og kan bevilges i op til fem år ad gangen. Du skal dog ikke skifte fleksjob hvert femte år. Kommunen følger første gang op efter 2½ år, og derefter inden det 5. år er gået. Kommunen skal vurdere, om du fortsat er berettiget til et fleksjob. Hvis du stadig er berettiget til fleksjob, kan du blive i samme fleksjob.

Hvis du er over 40 år, kan du efter det første midlertidige fleksjob få bevilget et permanent fleksjob, hvis din situation er uændret.

Så håber du kan nyde sommeren og bruge pengene på noget andet.

Kommunen skal nok komme tilbage på et eller andet tidspunkt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2017, 18:54   #7
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
Det er egentlig en meget god diskussion. For hvad gør man, hvis det usandsynlige skulle ske, at man blev betegnet som "rask" nok til at bestride et almindeligt job?
Så kunne man jo ikke fortsætte i sit fleksjob, og man kunne ikke få arbejdsløshedsunderstøttelse fordi man var udmeldt af akassen. Man kan så heller ikke få ledighedsydelse, fordi man ikke mere er fleksjobber. Og jeg tror heller ikke man kan få et " ordinært" job, når man som jeg, er det grå guld.
Men jeg tror nu heller ikke, at man sådan lige bliver rask nok, fordi der er gået 5 år. Jesus er her jo ikke mere til at kurere de syge.
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2017, 13:34   #8
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Tak for alle jeres svar Jeg vil forsøge at slappe lidt af og krydser fingre for at det bliver som i beskriver. Jeg håber at kommunen kontakter mig og ellers må jeg ringe til dem - jeg har virkelig brug for ro so ser frem til at vurderingen er overstået
God sommer til jer alle
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension