K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2017, 08:56   #1
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
resourceforløb forlænget af 2gange 1mdr

hej igen igen så er der et nyt spørgsmål . som mange sikkert har læst når endelig jeg har gjort det . så har jeg været på resourceforløb i 2 1/2år og det sluttede den 31/3-2017 .har så haft svært ved at komme igennem til en sagsbehandler på jobcenter lærkevej i københavn. på trods af flere hendvendelser og lagte beskeder havde jeg intet hørt jeg fik så igennem hjerteforeningen kontakt til borgerretshjælpen som ligger på carl th dreyers vej 298 i valby . de fik så endelig hul igennem til jobcenteret og fik besked at min sag var kommet til en sagsbehandler som kendte til min sag . igen igen havde jobcenteret bare sendt dem en plade for da vi ikke havde hørt fra jobcenter lærkevej ringede vi så igen og fik besked på at min sag ikke havde nogen sagsbehandler . men at de nok skulle finde en også er det lige jeg spørger .jeg fik så en opringning fra en tidligere sagsbehandler som nu kun skal tage denne samtale som jeg er blevet indkaldt til med kun en uges varsel . er der nogle som ved om det er lovligt ?? og er der nogle som ved hvor man skal kunne få noget eksperthjælp i min sag . glemte at sige at mit møde er idag kl 13 . så er lidt presset og i lidt dårligt humør for skal nu vente på deres udlæg om hvad jeg nu skal igennem eller hvad der skal ske håber i kan hjælpe for i har hjulpet med så meget igennem de år jeg har været herinde med venlig hilsen skotten fra kbh
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2017, 18:42   #2
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
ja så kom jeg igenenem et møde med sagsbehandler på lærkevej . har nu igen igen fået forlænget mit resourceforløb med nu 3mdr .med nyt mentor forløb fra incita som skal hjælpe mend anskaffelser af hjælpe midler . og skal igennem et forløb på bispebjerg hospital .arbejdsmedicinsk afd .ville være glad vis nogle skulle kunne fortælle hvad det går ud på og om det er noget som jeg skal tage som noget positivt . når nu hospitalet er inde over . håber i kan hjælpe og takker igen for en fantastisk side og for nogle gode råd . husk der er demonstration på jobcenter lærkevej 18 på mandag kl 13 .Håber at der er mange som vil støtte op om job afklaring i sengepraktik eller nok nærmere mod senge praktik .kom så mange som muligt for sammen er vi stærkest og i må gerne dele det på jeres facebook og andre sider . lige pt er der ca100 tilmeldte vi håber på flere . hilsen Skotten KBH
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2017, 18:51   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmmm sagsbehandler kan altså ikke forlænge et ressourceforløb.
Medmindre sagsbehandler har en gevaldig personlighedsspaltning, og udgør hele rehabiliteringsteamet...

"Ressourceforløbet bliver ikke forlænget på grund af perioder med sygdom, barsel eller andet. Men det kan evt. betyde, at kommunen vurderer, at sagen skal forelægges rehabiliteringsteamet med henblik på et nyt ressourceforløb. Hvis borgeren har behov for en indsats, der ligger udover det allerede tildelte ressourceforløb, kan borgeren få et nyt forløb efter inddragelse af rehabiliteringsteamet.

Såfremt kommunen vurderer, at borgeren skal tilbydes et nyt ressourceforløb, skal sagen altid gå igennem rehabiliteringsteamet. "

http://www.socialjura.dk/content-sto...8-af-143-2017/

(afsnit 6.3 )

Og her
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=186728
" Tilbud om nyt ressourceforløb

Hvis kommunen ønsker at tilbyde borgeren et nyt ressourceforløb, skal sagen forelægges for rehabiliteringsteamet inden afgørelsen."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension