K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2017, 11:43   #11
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ups fandt fejl i mit indlæg.

Skrev:
Engangsudbetalingen vil ikke blive modregnet i tillægget til førtidspensionen men det vil de løbende udbetalinger.

Mente:
Engangsudbetalingen vil ikke blive modregnet i tillægget til pensionen men det vil de løbende udbetalinger.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 14:35   #12
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Aldersopsparing ville netop være mit bedste bud.
Der er pengene dine uanset hvad der sker, og laver du den i banken kan du også lave individuelle investeringer.

Man har altså ikke bare frit valg af pensions selskab, da de er bundet op på brancher og overenskomster.
Tak jeg vil gerne have noget der ikke kan udbetales før tid
Men der er ikke tegnet overenskomst på mit arbejde
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 15:03   #13
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Aldersopsparing ville netop være mit bedste bud.
Der er pengene dine uanset hvad der sker, og laver du den i banken kan du også lave individuelle investeringer.

Man har altså ikke bare frit valg af pensions selskab, da de er bundet op på brancher og overenskomster.
Jeg tror at KageØre har ret i en aldersopsparing vil være det bedste bud, kig her på et link fra Danica hvor de beskriver deres aldersopsparing https://www.danicapension.dk/da-dk/M...opsparing.aspx
Her kan du få beløbet udbetalt som flere engangsudbetalinger hvis du synes, og engangsudbetalinger modregnes jo ikke i pension som løbende pensioner.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Mange tak Nørd så forstår jeg lidt mere

Det vil være ca 8000 om året - men jeg er ikke så gammel - så er der flere år at spare op

Jeg må prøve at ringe er bare bange for de kan høre jeg ikke fatter noget og prøver at binde mig noget hø på ærmet men jeg prøver

Hov læser dit næste indlæg tak for det
Jeg synes stadigt at du bør udvælge nogle pensionsselskaber og ringe til dem og undersøge om de vil tage dig som kunde.

Det gør ikke noget at de kan høre at du ikke forstår så meget.

Sig det som det er du er fleksjobber og skal finde et pensionsselskab til din pension og at du derfor er ved at undersøge markedet.

Spørg om de vil tage imod dig som kunde?

Hvis ja, stiller du yderligere spørgsmål
Hvilken rente forventer de at du vil få?
Bed dem beskrive deres forskellige produkter alderspension, ratepension osv. og forklare deres fordele og ulemper og bed dem om råd til hvilken type pension der vil være bedst for dig.
Bed om oplysninger om hvor vidt dit bo vil få udbetalt din pensionsopsparing hvis du du dør i utide.
Og så naturligvis om din pension bliver "låst" så den ikke kan hæves i utide.

Husk også at sikre dig at du ikke kommer til at betale for en forsikring af arbejdsevnen som du ikke kan bruge.

Sidst redigeret af Nørd; 31-05-2017 kl. 15:07.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 15:44   #14
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak Nørd jeg fik ringet til et som ikke rigtig gav et svar da de ville vide hvem virksomheden samarbejder med så jeg kigger på det igen i morgen er meget træt i hovedet men mange gange tak for jeres svar
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 17:27   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Tak Nørd jeg fik ringet til et som ikke rigtig gav et svar da de ville vide hvem virksomheden samarbejder med så jeg kigger på det igen i morgen er meget træt i hovedet men mange gange tak for jeres svar
Men hvad svarede du på det spørgsmål?

Jeg ville jo mene at ud fra dine tidligere svar, så må svaret på pensionsselskabets spørgsmål være virksomheden har ingen samarbejdspartner.

Hvis virksomheden har en samarbejdspartner ville du jo normalt automatisk få oprettet din pension i netop dette selskab som din virksomhed samarbejder med.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2017, 10:32   #16
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Nørd mange tak jeg gik lidt kold
Hvis jeg selv skal finde et pensions selskab og opstarte en opsparing og så arbejdsgiver går med kender i til det den vej rundt og hvis jeg starter noget i banken hvad så hvis jeg en dag står uden arbejde kan man så lade være at betale en periode eller kun de %jeg plejer at betale eller binder man sig så for det arbejdsgiver betaler
Og er man dårligere stillet i bankens i forhold til det andet
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2017, 13:00   #17
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Nørd mange tak jeg gik lidt kold
Hvis jeg selv skal finde et pensions selskab og opstarte en opsparing og så arbejdsgiver går med kender i til det den vej rundt og hvis jeg starter noget i banken hvad så hvis jeg en dag står uden arbejde kan man så lade være at betale en periode eller kun de %jeg plejer at betale eller binder man sig så for det arbejdsgiver betaler
Og er man dårligere stillet i bankens i forhold til det andet
På pensionsopsparing i banken betaler du kun det ind som du selv vil.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2017, 13:49   #18
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ved kun ifht et pensionsselskab, der kan indbetalingerne sættes i bero et år ad gamgen uden at miste rettigheder mm
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2017, 11:46   #19
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Det er lang tid siden jeg har skrevet da jeg ikke har haft overskuddet og er ikke kommet så meget videre ,det pensionsselskab jeg høre til syntes det er en dårlig ide pga jeg ikke kan få forsikringerne og da det er sådan et lille beløb vil det næsten ædes op af omkostningerne da det er det samme uanset hvor meget man betaler

Så skal jeg bare vælge om jeg vil høre min bank hvad ville i gøre opstarte en pension eller mene det drejer sig om et lille beløb når omkostningerne er trukket
Det jeg også tænker er at det jeg arbejder med er det tit man ikke at få pension så hvis næste arbejdsplads ikke vil give noget er det måske 3-5 års opsparing

Sidst redigeret af sommersen; 02-10-2017 kl. 11:48. Årsag: tilføjelse
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension