K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2012, 22:40   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansc Se meddelelser

Folk der skriver at fleksjob er for lukrativt. Folk der skriver at førtidspensionsordningen er for lukrativt. Folk der skriver at de kender pensionister, ikke burde have deres pension
Jeg indrømmer jeg har skrevet noget i den stil,men bruger ikke ordet lukrativt og skriver heller ikke at de ikke burde have det de har fået en pension.

Nej jeg mene at der ikke skulle være den forskel på kriteriet på tildelingen af pension.(før og nu)

Hvis samfundet ikke har midlerne til at give en pension når folk kommer så langt ned i arbejdsevnen at det ikke er muligt at komme i job burte det så ikke være ens for alle.
Det er min tanke ud fra at hvis der er en bestemt "pulje" til pension så skulle det vel vare til de aller svageste.Der er nogle idag der er svager end dem der har føet en pension tidliger.

I men verden er det ikke rimeligt feks. at man kan hæve en førtidspensoin og så arbejde arbejde 10 timer om ugen ved siden af, mens andre lever på en bistand med samme arbejdsevne.Bare fordi vi skriver 2012 Det er ikke retfærtigt.

Der burte være lige ret for alle .
Jeg ønsker ikke at træde på nogle eller eller *** i badevandet eller hvad man vil kalde det.
Jeg er nemlig alvorlig bange for at der snart ikke er offenlige midler til at tage øknomisk hånd om de aller svageste.

Der burte være en ydelse for de ledige en for dem der er tildelt flexer og en for førtidspension,som du skiver vi er i samme båd.

Men undskyld hvis nogle føler sig som syndebuk det er ikke min mening.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 00:40   #12
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Thomas Det tror jeg du har helt ret i og jeg tror det hænger sammen med at vores hjerner faktisk ikke er nået længere end til stenalderen.

Det har noget at gøre med overlevelse... vi skal faktisk ikke mere end 150-200 år tilbage i tiden (man man læse i historien) før vi her hjemme faktisk kasserede svage baby´er (nyfødte) også selv om at de var levende, såre simpelt fordi det var gak at føde på et barn som sikkert ville dø alligevel.

Er man ikke den stærke er man den svage og er man den svage er overlevelses mulighederne, nærmest ikke eksisterende (vi er flok dyr for en grund)
Så man var tvunget til som en af de svagere at pege fingre af en der inden var lige så svag eller endnu svagere, for at overleve selv, så længe man ikke selv var den svageste var der større chance for overlevelse, fuldstændig naturligt, sådan ER det jo altså nu en gang i dyreverdenen (og vi er et dyr, intelligent absolut men vi er stadig et pattedyr om vi kan lide det eller ej)

Jeg indrømmer blankt at også jeg har et vist behov for at pege fingre, og at jeg faktisk bruger k10 til det.
Jeg gør det ikke uden medfølelse altså jeg sidder ikke og skrald griner af folk, føler jeg at jeg kan bidrage med noget der kan hjælpe, så gør jeg det for det meste (og føler jeg at det er den sure realitet der er den bedste hjælp så er det den jeg kommer med) men det ændrer ikke på at EN af de rigtig mange ting jeg er glad for ved k10 er at jeg ind i mellem støder på mennesker der har der værre end jeg selv, det er s q rat ikke at være den eneste i verdenen der er havnet i lidt af en bæ-situation, rat at se at jeg måske alligevel ikke er havnet helt så ringe som jeg nogle gange selv syntes jeg er.

Og et eller andet sted er det vel også at pege fingre, jeg gør det bare ikke på en negativ måde, jeg gør det uden at angribe værgen den ene eller den anden og bruger det kun til mig selv i mit eget lille univers, det er ikke en gang så jeg siger til min gemal, og jeg udtrykker det højest ved at: du er jeg squitte spor misundelig på, hvilket jeg så heller ikke er, men der er det mere et udtryk for medfølelse end enlig ophøjelse af mig selv.
Det er jo det LUM. Idag foregår det også, men det er så før barnet bliver født. Nu kan man jo screene fostre i detaljer. Bare se på hvor lidt børn der bliver født med Downs syndrom idag f.eks. De bliver valgt fra i høj grad.
Dem er der ikke mange tilbage af i samfundet om 50 år, er mit bud.

Det foregår frivilligt heldigvis, men er spændt på om debatten en eller anden gang i fremtiden, vil handle om retten til at sætte børn i verden. Hvor chancen er stor for at barnet vil lide samfundet økonomisk last.

Jeg tænker utrolig meget i selv, ang. eventuelle børn, om det er noget jeg kan tillade mig. Da der er stor sandsynlighed for at mine psykiske handicaps, bliver nedarvet. Og endnu vigtigere, om jeg overhovedet ville kunne magte at være far.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 12:54   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
TAK,.......

Kære Hansc.

for at du sætte ord på trenden, også her på k10, hvor den indre svinehund bliver fodret. Det burde, om nogen, vi på k10 være for kløgtige til at hoppe med på.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 18:19   #14
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Han har jo ikke noget tøj på! Kejseren.

Hej. Og tak for jeres alle sammens input til denne tråd.

Det er så svært, at hver dag at skulle høre at du ligger samfundet til last, hvis du får det at høre flere gange om dagen, i årevis ja så kommer man uværgeligt til at tro på hvad der bliver sagt. Det hedder hjernevask.

At samfundet skal spare, det mærker vi jo alle sammen, men selv dem som føler jeg urørlige begynder at bliver rørt, så hakker de bare nedad, sådan er det med hakke orden.

Og alle ved, at en rotte som bliver trængt op i en krog, den angriber. Såre simpelt.

Der er nogen som må have skylden, og det bliver så os, som ligger ned i forvejen. Og det bliver gjort med vores politikeres velsignelse, for så længe vi får skylden for alt som går galt i dette land, så længe opdager ingen hvor lidt visioner og indhold der er i vores regering. Om de er røde , blå eller lilla det er et fedt.

De trækker de syge , gamle, unge, børn længere og længere ned, de skaffer ingen arbejdspladser, men vi skal alle arbejde? Hvordan hænger det sammen?

Toms chokolade farbrik på vej til Polen, Langelænder pølserne blev her på et hængede hår, fordi arbejderne gik med til mindre i løn.

Jeg spørg bare, hvem er det som betaler i sidste ende? Og så længe vi har en regering uden visioner, uden fremtidsplaner andet end hovsa løsninger, ja så får vi skylden for alt.

Rygerne, de fede, de arbejdsløse, de psykisk syge, de gamle, dem på overførsels indkomst, det er vores skyld det hele går ad ******* til.

Det er røgslør. For at ingen skal opdage, at kejseren ikke har noget tøj på. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et digt.. smækkerlækker Dit og Dat 8 10-07-2012 15:25
Bliver autister syndebukke? logikeren Politik og Samfund 14 10-06-2012 14:39
Et vedkommende digt af Charlotte Bonnor mukke Dit og Dat 0 18-02-2010 21:49
NIKKE digt Nikke Dit og Dat 2 11-12-2006 00:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension