K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2008, 13:09   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Tykke dropper ud af jobkurser

Bare overskriften gør mig vred.

Hertil kommer naturligvis, at kommunerne tror, at de kan få borgere i job ved at "bunkeaktivere" ved at trække en hel masse ned over hovedet på borgerne uden at tage individuelle hensyn.

Tænk blot på eet enkelt aspekt ved overvægt:

At lykkepiller kan betyde en vægtøgning på over 20 kilo, og hertil en abnorm træthed som bivirkning. Det løses jo ikke med kommunal "bunkeaktivering" i en svømmehal, hvor ydmygelsen og depressionen måske bliver endnu større, fordi man tvinges i badedragt, hvis man ikke vil fratages sit forsørgelsesgrundlag.

Det koster 20.000 kroner pr. måned!!!!

Hvad er det for et samfund, vi lever i?

Prøv at læse her:

Citat:
Tykke dropper ud af jobkurser

Af Klaus Wind Og Morten Vilsbæk

Motion til ledige overvægtige på Nordfyn blev en fiasko - jobcentre undervurderer opgaven.
Overvægtige står bagest i køen til et job, men jobcentrene landet over dumper, når de bruger motion og sund kost i forsøget på at få de ledige ud på arbejdsmarkedet.

I Nordfyns Kommune forsvandt halvdelen af kontanthjælpsmodtagerne på et tre måneders kursus efter få uger, og resten tabte blot op til tre kilo i vægt.

En klinisk diætist var ellers hyret som indpisker og rådgiver om sund kost, men deltagerne manglede motivation, og flere af kvinderne følte sig presset til at være med.

- Resultatet står ikke mål med de penge, der er anvendt på projektet, konstaterer Bent Hjortebjerg, chef for Jobcenter Nordfyn.

Den konklusion kommer ikke bag på direktør Flemming Darre fra Ebeltoft Kurcenter. Han møder ofte overvægtige, som har deltaget i fire-fem fejlslagne aktiveringsprojekter, og de kommer fra hele landet.

- Jobcentrene laver kurserne i en god mening, men de undervurderer opgaven, og deltagerne løber ofte skrigende væk. Vi har derimod et frafald på to-tre procent, og det er meget lavt, uddyber Flemming Darre.

Mandsopdækning
Læs videre her: http://www.fyens.dk/article/951234:I...d-af-jobkurser
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 13:34   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
...ja nu starter mobningen af de overvægtige ...

HOLD da op det er skrækkeligt...stakkels mennesker der skal behandles som kvæg og svin og tvinges til at gå i svømmehal og alt muligt lort ...NU ER DET NOK...vi bliver nød til at brokke os gevaldigt snart...det kan ikke fortsætte på denne måde...før var det rygerne der nu er andenrangsmennesker...nu er de de tykke der skal ned med nakken og mobbes og nedgraderes til andensrangsmennesker...det er SÅ forfærdeligt at Danskerne behandler folk på den nedværdigende måde...

HVAD ER DER DOG GALT MED DANSKERNE ?

det er rablende sindssyge der florerer. Sygdommen hedder storhedsvanvid...MANGEL PÅ RESPEKT og GENEREL narcissisme.

Jeg forstår godt de skred ...der er grænser for hvad man kan finde sig I

- Jobcentrene laver kurserne i en god mening, men de undervurderer opgaven, og deltagerne løber ofte skrigende væk.
Citat

Sidst redigeret af Stella; 04-03-2008 kl. 13:54.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 14:48   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med ovenstående!!

Synes GODT NOK der bliver taget ALLE midler i brug når man skal finde arbejdskraft! Og nu skal der fandeme også være nogen der bestemmer hvad man spiser!. Det kunne så lige gå an da nogen skulle bestemme hvor jeg måtte ryge, men min mad skal der sgu ikke pilles ved.

Alle med respekt for sig selv, VED jo at overvægt somregl har en dybere mening og at det handler om psykologi (og i nogens tilfælde om arvelighed). Men også at der kan ligge en sygdom til grund for overvægt!

Som Zuza rigtig nok skriver, så kan man blive ret frodig af lykkepiller - jeg tog selv 35-40 kg på over en længere årerække. Efter jeg stoppede medicinsk behandling i 2001 er det lykkes mig at gå fra 95 kg og ned på 70 - mangler stadig lige 10 - 15 kg.....

Synes det er noget svineri når der skal bestemmes hvad man må spise og at overvægtige nu også skal til at slås med systemet...pga maden?

Fandeme trist hvis alle skal rende rundt og være radmagre og ligne hinanden - og hvad ér det for et sygt signal at sende til ens børn og/eller ungdommen? Hvis du er fed får du aldrig job!? Det er da lige til at få bakket ungerne op i at de hellere må udvikle anorexi eller bullimi hvis de skal have en chance her i livet. Føj!

Sidst redigeret af Ninja; 04-03-2008 kl. 14:51.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 16:03   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Endnu mere forfærdeligt, når man udmærket godt ved...at familier på en skaldet kontanthjælp, sgu ikke har råd til den slags kost en diætist anbefaler eller har råd til at dyrke motion og sport, også for deres børn.

Min forargelse er stor....giv dog de familer en kontanthjælp man kan leve og eksistere for, i stedet for alverdens mærkværdige dyre skodkurser, så tror jeg det regulerer sig selv.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 18:40   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, det er dyrt at være sund!

Her i København koster fisk en mindre formue, så dén med at man skal have fisk en gang om ugen kan ikke praktiseres her pga økonomien!

Frugt og grønt er da heller ikke vanvittigt billigt. Har lige købt en pæn klase vindruer til 30 kr....og de er væk på 5 min. Ungerne kan også æde et net clementiner til 17.95 kr på 10 minutter.

Hvis man skal have sine 6 stks frugt/grønt dagligt så er det 32 stks frugt/grønt DAGLIGT i min familie....og det koster altså!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jobkurser - overvågning SÅrdnok! Det er da strengt ! 1 11-07-2012 23:00
TV-satire om jobkurser Martin Politik og Samfund 11 01-04-2012 10:27
Ingen pension til de tykke Webmaster K10 Nyheder 0 31-10-2009 00:20
Krav om kontrol med jobkurser Webmaster K10 Nyheder 0 11-06-2009 18:50
Kommunen dropper mig. T.M Spørgsmål ang fleksjob 3 20-04-2009 15:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension