K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2008, 16:12   #61
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Dejligt at se lidt flere underskrifter ....

... men med godt 1400 mdl. her, skulle der gerne kunne blive flere

Kom og hver med. Spred gerne budskabet ud til højre og venstre og til alle steder hvor i mener der kan skrives om underskriftindsamlingen.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2008, 18:58   #62
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg håber, at det link jeg har på min Hjemmeside kan trække i nogle flere besøgende, så vi får nogle flere stemmer?

www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2008, 16:51   #63
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Så har jeg fået taget mig sammen til at sætte min underskrift. Men jeg bliver sgu nok genkendt......... jeg er den eneste med det navn......... men det går sgu nok, de synes i forvejen, at jeg er en pestilens...

Varme hilsner

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2008, 22:24   #64
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Denne gruppe mennesker har haft en konference om retssikkerhed i 2001.

Prøv forresten at læse ved at klikke på linket. Det var et kæmpe arbejde, der blev gjort dengang. Når man læser det, er der desværre ikke sket meget på området siden.

PerChr... Du skrev (i en anden tråd) noget om, at du havde deltaget dengang.

Var det en ide at kontakte (evt. nogle af) nedenstående deltagere?
(Eller det har du måske allerede gjort - Jeg husker ikke så godt.)

Citat:
Advokat Christian Harlang. Advokat Sv. Aa. Helsinghoff. Socialrådgiver Hanne Reintoft, Lektor, psykiater Birgit Petersson. Formand Anne-Marie Lien. Konsulent Ulrik Petersen, Kommunernes Landsforening. Valgt Sekretær Marie-Louise Knuppert, LO. Kommitteret Jon Andersen, Folketingets Ombudsmand.
http://home13.inet.tele.dk/fpens/sub...encenummer.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2008, 23:34   #65
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Jo jeg deltog i opsamling af informationer til Gruppen der kørte lægekonsulent klagerne.

Konferencen du nævner deltog jeg ej i.
Iøvrig så er denne forening http://home13.inet.tele.dk/fpens/ ophørt selv om man fortsat kan finde den på nettet.

Og jeg har ikke kontaktet dem. Men ideen er ok. Jeg vil få fundet deres mailadr. og sende dem info m.v.

Og du har ret. Intet er sket. Ej heller efter da Foreningen for førtidspensionister sendte skrivelse /Deputation til socialudvalget m.v. i 2007 såvidt jeg husker det var

Ej heller efter mødet her: Folketingets Socialudvalgs ekspertmøde om lægekonsulenter 3. maj 2005 kl. 14:00
http://home13.inet.tele.dk/fpens/XP_Mde.htm
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 00:55   #66
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Positive retursvar fra underskiverne m.fl.

Her et udpluk af mail de har sendt mig:

Følgende besked er sendt via din underskriftindsamling på www.borgersagsbehandling.underskrifter.dk:
************************************************** *********************************
Sendt: 30. maj 2008 13:50
Til: [email protected]
Emne: Kontakt via skrivunder.dk
Jeg har sendt et link til denne underskriftindsamling videre sammen med den mail, vi sikkert alle har fået vedr. benzin krig. Desuden har jeg lagt den på facebook og håber den kan gøre den lidt mere synlig. Jeg vil nu gå i geng med at få den rundt i sundhedssektoren.
Kan man ikke lave en liste, som man kan printe ud og ligge f.eks. hos sin fys, læge e.lign. Altså én hvor folk bare kunne "skrive" under? (som man til sidst kunne sende til dig) mvh. Gitte
-----------------------------------------------------------------------
Sendt: 29. maj 2008 18:17
Til: [email protected]
Emne: Kontakt via skrivunder.dk
Vi har en patientforening og har gjort alt for at få underskrifter. Har fået henvendelse fra en freelance-journalist. Skal vi lade journalisten formidle en artikel i et medie(avis) for at få flere underskrifter?? Hilsen Lis Larsen
-----------------------------------------------------------------------
Sendt:17 maj 2008 09:38
Til: [email protected]
Emne: Kontakt via skrivunder.dk
Hej.
Jeg har lige været inde og skrive under vedr. sagsbehandlingen. Jeg vil høre om man ikke kan samle underskrifter ind på anden måde også? Jeg kender i hvert fald mange, der vil skrive under, hvis jeg blot havde et stykke papir som de kunne skrive under på eller hvis jeg kunne sende noget på mail. Hilsen Helene Østergaard
-----------------------------------------------------------------------
Sendt: Fri, 16 May 2008 14:42
Til: [email protected]
Emne: Kontakt via skrivunder.dk
Hej
Jeg blev straks interesseret i jeres hjemmesider og giver dem gerne videre til vores medlemmer i vores patientforening www.minerettigheder.dk Lis Larsen Formand
-----------------------------------------------------------------------
Date: Mon, 14 Apr 2008 14:55:45 +0100
Subject: Kontakt via skrivunder.dk
To: [email protected]
Må jeg foreslå at der sendes en kopi af den sammlede indsamling af underskrifter til h.h.v. Socialdemokratiet og i særdeleshed SF, hvor Villy Søvndal jo på det netop afholdte Landsmøde opfordrede aalle offentligt ansatte til at skrive til velfærdsministren hvis de mener der er noget der er galt med sagsbehandlingen (eksempelvis) mvh Benny
-----------------------------------------------------------------------
Date: Tue, 08 Apr 2008 12:31:42 +0100
Subject: Kontakt via skrivunder.dk
To: [email protected]
Hej
Hvis der er noget jeg kan hjælpe med... så kontakt mig. Har selv en ret dårlig historie, som jeg overvejer at gå til kontant med. Har skrevet breve til regeringen - arbejder på at vi sygdomsramte kan få fri proses - når kommunen svigter.... Med venlig hilsen Britta Sørensen
-----------------------------------------------------------------------
Time: 26 Mar 2008 08:55:48.0085
To: "Per C" <[email protected]>
Kære Per Christensen,
Tak for din mail om den igangsatte underskriftsindsamlig. Hvis I ønsker det - har I mulighed for at skrive et indlæg om jeres indsamling i Debatten på DepNet under fx "Fokus på depression": http://www.depnet.dk/debateforum/4/1/default.aspx.
Venlig hilsen Inge Marie de Linde
-----------------------------------------------------------------------
Date: Tue, 25 Mar 2008 16:33:15 +0100
To: [email protected]
Subject: Fra Anne
Hej Per igen
Hvor er det dog herligt at se så aktiv du er. Imponerende. En ægte ildsjæl!!
Jeg håber alt er vel med dig, du gør ialt fald en kæmpe indsats.
Ja det ville være alle tiders hvis du lægger link til gode behandlere, det er kun godt man på kryds og tværs kan dele informationer, det er jo en af de kæmpe styrker ved internettet.
Min angsthistorie. Joe den må du godt lægge ud, men er den ikke lige for tung og lidt uoverskuelig??? Link er påsat depweb.dk
(Mail besked forkortet) Held og lykke med dit store arbejde. Mange gode hilsner anne
-----------------------------------------------------------------------
Date: Sat, 22 Mar 2008 21:19:07 +0100
Subject: Kontakt via skrivunder.dk
To: [email protected]
hejsan fra rolle i sverige det er dejligt at der er ved at sket noget godt nu må det sku være slut med det her kommuner og det ansatte laver over for os borger lige meget hvor vi bor mvh rolf jensen munk sweden
-----------------------------------------------------------------------
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 01:58   #67
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Godt går per og det er da lutter gode tilbagemeldinger

Godt du orker at fortsætte med at ruske op i folk når nu at andre går døde


Jeg er ved at få lidt afklaring i min ende og håber på at jeg snart har lidt energi igen...

Foreløbigt har jeg sat underskriftindsamlingen på som signatur i mine mails så den kommer til alle der får mail fra mig ..
det kan jeg anbefale at mange af os gør tænk hvor mange mail vi sender ud hver dag (nogen af os )

sætter den også på som signatur i div debatforum hvor jeg er ...

Og så må vi alle bare klø på, det skal kunne lykkedes i sær når nu tiden er forlænget
  Besvar med citat
Gammel 06-06-2008, 21:38   #68
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Udsendt mail til evt. intereserede *Underskriftindsamling*

Har nu skrevet til følgende som ZUZA foreslog

Advokat Christian Harlang. Advokat Sv. Aa. Helsinghoff. Socialrådgiver Hanne Reintoft, Lektor, psykiater Birgit Petersson. (Minus Formand Anne-Marie Lien. Da foreningen er ophørt) Konsulent Ulrik Petersen, Kommunernes Landsforening. Valgt Sekretær Marie-Louise Knuppert, LO. Kommitteret Jon Andersen, Folketingets Ombudsmand.

*Kære Modtager* 4. Juni 2008

Vi skriver til dem via denne mailadr. Da vi ikke har nogen anden.

Vi mener at dette kan ha' deres interesse at læse. Hvis ikke? Slet da kun denne mail. Og vi undskylder hermed denne henvendelse.
Per Christensen - DepWeb.dk


I 2002 blev der afholdt en konference torsdag den 7. februar 2002 på Borups Højskole, Frederiksholms Kanal 24

Den handlede om: Adgang til Retssikkerhed på Førtidspensionsområdet

Og det er et godt referat der er bleven skrevet på Foreningen af Førtidspensionister.

Men hvad er der sket siden? Intet er sket.
Borgerne kæmper stadig for deres ret til en anstændig behandling i forvaltningerne rundt om i landet.

Om dette kan der læses om på webstedet www.k10.dk og www.depweb.dk/laegekonsulent_info samt nystartede DW Bruger
forum http://depwebforum.do-goo.net

Vi har startet en underskriftindsamling på http://www.borgersagsbehandling.skrivunder.dk/

Citat fra starten:
Derfor denne underskriftindsamling.
Der er mange der bliver dårligt behandlet i forbindelse med deres sagsbehandling i forvaltningerne, og det er nu på tide at vi
samlet står sammen og fortæller de ansvarlige politikere / ministerier om dette. Citat slut

Vi mener, at som deltager på nævnte konference, at det måske vil interessere dem for at læse nærmere om dette. Der er jo som skrevet intet sket på området siden.

Man kører efter de udstukne love og regler som blev vedtaget at være gældende fra 2003.

Mange borgere / Foreninger har henvendt sig til de ansvarlige for at få ændret sagsbehandling måden.
Men man er ret så kold over for dette fra flere politikeres og ministeriers side.

Ofte går der uger eller måneder før man får svar på henvendelser. Deputationer til udvalg får en snak for en sludder og intet sker.
Derfor denne nævnte underskriftindsamling.

De er velkommen til at komme med kommentarer om det skrevne på alle nævnte websteder.

På vegne af http://www.borgersagsbehandling.skrivunder.dk/

Med venlig hilsen
Per Christensen

__________________________________________________ __
Besøg depweb bruger forum:
http://depwebforum.do-goo.net/index.htm

Deltag i underskriftindsamlingen for bedre borgersagsbehandling
http://www.borgersagsbehandling.skrivunder.dk/
__________________________________________________ __

Et svar er til dato kommet:

Tak for mail!

Det er bestemt ikke blevet bedre siden dengang.
Specielt efter kommunalreformen er det blevet helt slemt.
Der burde laves en ny høring.

Med venlig hilsen
Sv. Aa. Helsinghoff


------------------------------------------------------------

Sidst redigeret af @PerChr; 06-06-2008 kl. 21:43. Årsag: Skrift str.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplæg til fleksjobteammøde ( hjælp - spørgsmål ). mookmik Spørgsmål ang fleksjob 31 03-05-2013 07:58
Oplæg om fleksjob og førtidspensionsreformen? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-06-2012 11:04
Ny webadr. Underskriftindsamlingen - Borgersagsbehandling @PerChr Politik og Samfund 4 09-10-2009 02:03
Oplæg flyttet hertil fra Sociale Grupper afrodite Dit og Dat 11 25-09-2008 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension