K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 01:50   #1
1futfe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
1futfe er ny på vejen
Kommuners misbrug af lægekonsulenter

DR1 S143
19.juni dr.dk/nyheder

FRYGTER MISBRUG AF LÆGEKONSULENTER
Flere syge eller skadesramte danskere
er kommet i klemme i den kommunale
sagsbehandling, fordi kommunalt ansatte
lægekonsulenter har lavet en
oversættelse og sammenskrivning af
borgernes sygejournaler.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/06/19/182812.htm

Spørgsmål: Er der nogen, der ved hvilke 17 kommuner, som der er problemer med mht. lægekonsulenterne?

Sidst redigeret af Webmaster; 20-06-2011 kl. 10:31. Årsag: Link vedlagt...husk det nu selv....og hele historier må IKKE bare kopieres over på K10 ifølge copyright
1futfe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 02:22   #2
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1futfe Se meddelelser
FRYGTER MISBRUG AF LÆGEKONSULENTER
Flere syge eller skadesramte danskere
er kommet i klemme i den kommunale
sagsbehandling, fordi kommunalt ansatte
lægekonsulenter har lavet en
oversættelse og sammenskrivning af
borgernes sygejournaler.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/06/19/182812.htm


Spørgsmål: Er der nogen, der ved hvilke 17 kommuner, som der er problemer med mht. lægekonsulenterne?
Næsten alle kommuner

Lægekonsulenterne ,kommunen og arbejdsskadestyrelsen ,arbejder under politisk og økonomisk censur .

Danmark er på økonomisk og politisk konkurs .

Hvis du kommer til skade eller syg ,forst pas på dig selv .
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 03:48   #3
smit46
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2010
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
smit46 er ny på vejen
Min kommune benytter sig af lægekonsulenter ved jeg, får jeg får hele tiden at vide at lægekonsulenten spørg efter det og det, om det har eller vil få en negativ effekt på min sag må tiden vise, ind til nu har jeg dog mistanke om at det vil få en negativ konsekvens på min sag, forleden dag fik jeg en opringning af min kommune, at jeg skulle til lægen og have en ny helbredundersøgelse, da min gamle var blevet for gammel, øhh okay, den var da kun 1år gammel, for de havde jo spurgt efter 1 for 1 år siden, ind til nu har min sag taget godt 2år, jeg bor i Nordfyns kommune
smit46 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 07:46   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min sag kører på det 3 år
for femte gang ligger min sag hos lægekonsulenten
så det bliver spændende og se hvad der bliver opfundet denne gang
vil dog sige at jeg ikke kan skyde skylden direkte på lægekonsulenten i min sag
men har 2 forskellige social og jobcenter

kun den ene gang, var det direkte et amatør arbejde
men denne lægekonsulent er også fyret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 08:21   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
nu er det jo "kun" 17 kommuners svineri der er kommet frem....næsten alle kommuner misbruger lægekonsulenter, sagsbehandlere der er selektive, altså sorterer i det lægelige materiale der tilgår lægekonsulenter, kan få stort set det resultat de ønsker........og kan de ikke det er adskillige lægekonsulenter villige til at lave deres egne diagnoser
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 08:31   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
1futfe -problemattikken har været kendt i mange ÅR -deri intet nyt og MANGE har forsøgt at råbe højt om det.

Hvis du søger herinde i søg feltet på forsiden og fx skriver: lægekonsulenter ja, så skal du se en masse der dukker op om emnet.

-og "advarer" lige på forhånd: rigtig go læselyst

Mit umiddelbare gæt er at samtlige kommuner bruger "tricket"(også Sorø Kommune, men specielt tidligere Dianalund Kommune) og vil tro at det udelukkende handler om kommunernes økonomi, intet andet.

Ked af at sige det, men det meget sjældent det menneskelige hensyn der bliver set på i den sammenhæng såååå....husk næste gang hvor du sætter dit kryds, til valget, det er ALTSAMMEN politisk bestemt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 09:29   #7
1futfe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
1futfe er ny på vejen
Ja det er vel i bund og grund kassetænkning. Men selv om man sætter krydset det "rigtige" sted, hvor så end det er, så ændrer det ikke kommunernes måde at forvalte pengene på vel? Et eksempel fra for kort tid siden er jo Randers Kommune, som decideret kalkulerer med, at handicappede dør før andre befolkningsgrupper. Grotesk ikke?
Jeg spurgte herinde, for jeg havde fået at vide, at min sagsbehandler havde indstillet mig til FP (Favrskov Kommune), og selv om jeg havde lægeerklæring på, at jeg var for syg til arbejdsprøvning, så skulle jeg sendes i arbejdsevnevurdering, før min sag kunne blive behandlet i Pensionsudvalget. Jeg er nu i arbejdsprøvning, og mens jeg har været der, har jeg fået ny sagsbehandler (nr. 3 i rækken). Jeg aner ikke, hvor jeg står i det her system. Ifølge socialrådgiver på arbejdsevnevurderings stedet, så hører jeg under beskæftigelsesloven, mens jeg er der, hvad så end det er, og at jeg stadig bevarer mine sygedagpenge, selv om jeg har været syg siden midt i marts 2010. Mine sygedagpenge blev forlænget af den tidligere sagsbehandler.
Jeg har bedt om aktindsigt. Det eneste, jeg fik tilsendt, var kopier af de lægepapirer, jeg selv har fremskaffet fra sygehus og privathospital.
Hvad er min ret? Hvad er kommunens pligt? Jeg aner inter, om hvordan det system fungerer, og hvem man skal rette henvendelse til, hvis man mener, at man bliver syltet i systemet, og der er blevet begået fejl. Så tror da pokker, at en FP sag kan trække ud i årevis.
1futfe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 09:38   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Danmark Se meddelelser
Næsten alle kommuner

Lægekonsulenterne ,kommunen og arbejdsskadestyrelsen ,arbejder under politisk og økonomisk censur .

Danmark er på økonomisk og politisk konkurs .

Hvis du kommer til skade eller syg ,forst pas på dig selv .
Der er tale om 17 kommuner ud af 98 kommuner.... Så ikke næsten alle...
Der findes også udemærkede lægekonsulenter.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 09:52   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er nævnt, som de 17kommuner, hvor de har været i medierne.

Altså ikke det realle problem.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 10:34   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1futfe Se meddelelser
Ja det er vel i bund og grund kassetænkning. Men selv om man sætter krydset det "rigtige" sted, hvor så end det er, så ændrer det ikke kommunernes måde at forvalte pengene på vel? Et eksempel fra for kort tid siden er jo Randers Kommune, som decideret kalkulerer med, at handicappede dør før andre befolkningsgrupper. Grotesk ikke?
Jeg spurgte herinde, for jeg havde fået at vide, at min sagsbehandler havde indstillet mig til FP (Favrskov Kommune), og selv om jeg havde lægeerklæring på, at jeg var for syg til arbejdsprøvning, så skulle jeg sendes i arbejdsevnevurdering, før min sag kunne blive behandlet i Pensionsudvalget. Jeg er nu i arbejdsprøvning, og mens jeg har været der, har jeg fået ny sagsbehandler (nr. 3 i rækken). Jeg aner ikke, hvor jeg står i det her system. Ifølge socialrådgiver på arbejdsevnevurderings stedet, så hører jeg under beskæftigelsesloven, mens jeg er der, hvad så end det er, og at jeg stadig bevarer mine sygedagpenge, selv om jeg har været syg siden midt i marts 2010. Mine sygedagpenge blev forlænget af den tidligere sagsbehandler.
Jeg har bedt om aktindsigt. Det eneste, jeg fik tilsendt, var kopier af de lægepapirer, jeg selv har fremskaffet fra sygehus og privathospital.
Hvad er min ret? Hvad er kommunens pligt? Jeg aner inter, om hvordan det system fungerer, og hvem man skal rette henvendelse til, hvis man mener, at man bliver syltet i systemet, og der er blevet begået fejl. Så tror da pokker, at en FP sag kan trække ud i årevis.

Lufte tag og start en ny tråd med dine spørgsmål, og lav lige nogle (flere) afsnit, så kan folk bedre følge med

Du har mange relevante spørgsmål, men ved at have det i din egen tråd vil du nemmere kunne finde det igen, og ved at holde dig til din tråd, vil k10´erne nemmere kunne se hvad der er foregået i din sag hvilke råd du har fået, og på den måde nemmere og bedre hjælpe dig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frygter misbrug af lægekonsulenter Webmaster K10 Nyheder 0 19-06-2011 20:10
STOP kommuners kassetænkning! 1970girl Politik og Samfund 5 26-01-2011 21:11
Handicapboom presser kommuners økonomi Lilli Susanne Politik og Samfund 2 16-05-2009 21:37
Fejl i halvdelen af kommuners afgørelser telefonmanden Dit og Dat 8 26-11-2008 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension