K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2012, 11:09   #1
marcus75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: 9800
Indlæg: 4
Styrke: 0
marcus75 er ny på vejen
sygdomsstop pga varighed

hey alle sammen håber at der er en som kan hjælpe mig jeg har været på sygpenge i 54 uger nu der er ik kommet nogen afklaring på mit forløb pt og jeg er jeg går til diverse behanlinger på psy afd og har gjordt det lige siden jeg blev indlagt men en pyskose til tider kan jeg inte gøre verken komme ud eller ryde op eller tage omsorg for mig selv nu vil de stoppe mine sygpenge selv om jeg er i benhandling på psy og i mellemtiden har jeg på ingen måde fået hjælp fra min sagsbehandler på råd eller noge muligheder for hvordan jeg kan forsørge mig jeg har nu prøvet at arbejde snart i 8 år hvor der har være arbejde og så syg arbejde og så syg og til sidest knækket jeg sammen og blev indlagt jeg magter ik et arbejde og har virkelig prøvet
HJÆLP HVAD gøre jeg nu de sage søg kontanthjælp kan det passe de må det
marcus75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 12:12   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber alt det bedste for dig. Ja kontanthjælp lyder alt andet korrekt. Sygedagpenge er jo en midlertidig ydelse, der kan forlænges efter gældende regler, hvis udsigt til bedring. Håber du kan få udbetalt kontanthjælpen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 15:31   #3
marcus75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: 9800
Indlæg: 4
Styrke: 0
marcus75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber alt det bedste for dig. Ja kontanthjælp lyder alt andet korrekt. Sygedagpenge er jo en midlertidig ydelse, der kan forlænges efter gældende regler, hvis udsigt til bedring. Håber du kan få udbetalt kontanthjælpen.
hmm øøøø det kan man da ik bære gøre man skal vel igemmen noge div prøvninger så de kan sige nu har vi prøvet alt og inte kan vi stille op jeg har bare være ladt til mig selv uden noge former for prøvninger af noge art så kan de vel ik komme og sige kontant hjælp jeg kan ik vende til bage på mit arbejd hvad skal jeg så
marcus75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 15:42   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af marcus75 Se meddelelser
hmm øøøø det kan man da ik bære gøre man skal vel igemmen noge div prøvninger så de kan sige nu har vi prøvet alt og inte kan vi stille op jeg har bare være ladt til mig selv uden noge former for prøvninger af noge art så kan de vel ik komme og sige kontant hjælp jeg kan ik vende til bage på mit arbejd hvad skal jeg så
Velkommen til den barske virkelighed som sygemeldt. Jo, det kan man, og det gør man. Uden så meget som at blinke

Du skal selvfølgelig prøve at få forlænget sygedagpengene, men lykkes det ikke skal du bare være taknemmelig hvis du er en af dem der kan få kontanthjælp
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 16:01   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Marcus75

Har du fået varslet stop af sygedagpenge?
Har du fået indsigelsesfrist?

Jeg synes du skal kontakte SIND hurtigst muligt for at få støtte, for så vidt jeg kan læse mig frem til, har du det ikke så godt pt.

Da det ikke fremgår hvor fra du bor i landet kan jeg kun give dig det her link http://www.sind.dk/raadgivninger.6

De bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 20:31   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

Og det er IKKE sandsynligt i dit tilfælde i det dine behandlingsmuligheder ikke er udtømte

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Igen dur den ikke fordi der findes flere behandlingsmuligheder

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden

Dur ikke i det, du IKKE kan vende tilbage til fuld beskæftigelse inden for 2*52 uger

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Dette er ikke afklaret fordi du ikke har været i en arbejdsprøvning jævnfør stk 2 vil det IKKE være realistiskt at sætte i værk

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

Denne går du jo så heller ikke ind under, i det der menes døende
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 21:35   #7
marcus75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: 9800
Indlæg: 4
Styrke: 0
marcus75 er ny på vejen
tak for alle de gode svar i er virkelige noge fantastiske mennesker mange tak
marcus75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 21:38   #8
marcus75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: 9800
Indlæg: 4
Styrke: 0
marcus75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

Og det er IKKE sandsynligt i dit tilfælde i det dine behandlingsmuligheder ikke er udtømte

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Igen dur den ikke fordi der findes flere behandlingsmuligheder

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden

Dur ikke i det, du IKKE kan vende tilbage til fuld beskæftigelse inden for 2*52 uger

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Dette er ikke afklaret fordi du ikke har været i en arbejdsprøvning jævnfør stk 2 vil det IKKE være realistiskt at sætte i værk

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

Denne går du jo så heller ikke ind under, i det der menes døende
ang det med arbejdsprøvning har de skrevet at det skaber meget stress i mig og forvære min tilstand og det vil ik være en god ide det har de skarevet fra psy til min sagsbeh
marcus75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 12:17   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det ændrer ikke på at der er flere behandlingsmuligheder.

Du går ikke ind under nogen af forlængelses §§ og det betyder at du havner på KHJ, sådan er system DK.

Kan du ikke modtage KHJ fordi du er gift med en der tjener for meget ja så får du ingen ting. Har du hus med friværdi skal du leve af friværdien, og har du en god pensionsopsparing vil du også få besked på at æde af den.

Der er en grund til at et stigende antal DK´ere havner på gaden, sikkerhedsnettet er LANGT ringere end folk går og tror.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§34, kontanthjælpsloft, varighed Cirkel Alt det andet 1 18-01-2012 12:15
Arbejdsprøvning - varighed Vibbe Alt det andet 42 14-05-2011 20:49
Sygedagpengeophør/varighed Adi_k Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 28-04-2011 00:07
Pension af begrænset varighed Cricket Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 17-04-2010 18:10
flexjob og varighed hanne Spørgsmål ang fleksjob 7 06-11-2006 18:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension