K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2009, 12:09   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Var det mig kunne jeg MEGET HURTIGT spille dum, og ikke finde ud af at vaske op, støvsuge, vaske tøj og alt muligt... det er vel meningen at man får hjælp til opgaverne... og skal man have bare en minimum af chance for at få sin FP, så må man jo spille med på det...

Jeg ved ikke hvem det er der har fundet på det her... men det er simpelthen så langt ude, at det er til at grine af... det hele bunder garanteret i, at det er AKTIVERING, og det giver REFUSIONER og koster sikkert ikke mange KRONER...

hov!... det rimede enda!
  Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 12:12   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
åh jo, den jobcenterchef er MERE end kreativ. Hans holdning til sine medborgere har han tydeligt givet udtryk for i et brev til HR CHF

Som sagt vores lokale arbejdsskadeforenings formand kæmper en sej kamp for at få jobcenterchefen til at "opføre" sig ordentligt -desværre er han nu -uden protester -blevet chef for hele afd når nu alt dette overgår til kommunen!

DET SIGER IKKE SÅ LIDT OM POLITIKERNE I SLAGELSE BYRÅD

Hjælp mig lige her, for det kræver endnu et læserbrev i avisen:

Razmo, ved du hvilken § det er om boligens ukrænkelighed?

Kom GERNE m gode forslag til hvad læserbrevet kan/skal indeholde. I har allerede sagt en masse men kom gerne m mere

Er i interesseret i at se brevet til HR CHF ja, så sig til og jeg skal se om jeg kan finde ud af at kopiere det herind
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 13:23   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Brev til CHF....er det ikke Støjberg vi skal klage til?? CHF er jo finansminister nu.

Bare en stille undren!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 18:57   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jo, Helene, nu er det

-Men dengang(tror det var sidst på året) INDEN han blev valgt" til andet job, da skrev Slagelse Jobcenterchef PÅ EGET INITIATIV(dvs uden at informere hverken lokalpolitikerne, medarbejderne mfl -altså læs=bag om ryggen!) til HR CHF om hans mening, holdning mm hvordan han så disse "snyltere" på samfundet

Såå.... til?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 21:59   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Razmo, ved du hvilken § det er om boligens ukrænkelighed?
Den kan du få af mig , det er grundlovens §72.
http://www.grundloven.dk/
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 08:20   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Trold, tak for den

Ja så er det jo bare at få taget sig sammen til at flikke et læserbrev sammen.

Er der slet ikke flere bud på hvad det kan indeholde ?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 08:44   #17
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Trold, tak for den

Ja så er det jo bare at få taget sig sammen til at flikke et læserbrev sammen.

Er der slet ikke flere bud på hvad det kan indeholde ?
Lidt idéer:



Måske noget om, at det store fokus på refusionsregler hele tiden har været kassetænkning over menneskehensyn, men nu er det gået helt over gevind. At hjemmet også bør være et fristed for syge og handicappede, og er personen så svag, at et bad kan være en udfordring, så er det nok en anden hjælp, der skal til.

Dette kan kobles med, at det før var uformelt, at kommunerne tænkte på penge før menneske, men nu tydeligvis er formaliseret nok til, at man kan lave et kursus på Socialrådgiveruddannelsen, hvor de studerende kan lære at tildele ydelser efter refusionsregler, fremfor efter et menneskeligt behov (der blev linket til det kursus for et par dage siden).

For at appelere bredt, så lad være med at skælde bredt ud på VKO, for så er halvdelen af læserne allerede røget. Alle borgerlige, jeg kender, bliver også afsindigt harme over sådan noget her, men det bliver ikke læst til ende, hvis der kommer en kæmpe svada, så bliver det affejet som sædvanligt "oppositionspropaganda" (lige som mange herinde affejer alt borgerligt på forhånd som 'VKO-propaganda'). Appeler til fælles medmenneskelig i stedet, for så rammer det flest læsere, og får størst effekt. Hvis VKO skal med i anlægget, så gør det i form af spørgsmål med, hvornår de vil handle på det, og hvordan de vil handle på det etc. Alle de borgerlige partier går eks. ind for hjælp til de svagest stillede, og hvis disse mennesker ikke er svage, hvem er så? Samme spørgsmål kan stilles til oppositionen (Gribskov har en V-borgmester, og Slagelse en A-borgmester).

Og så kan man jo slutte af med lidt om, at sygdom, trafikuheld, arbejdsulykker, stress etc. kan ramme alle - som lyn fra en klar himmel - så udover det rent menneskelige hensyn, bør det være i alles interesse, at vi som samfund tager os ordentligt af de svage.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 18:34   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK morgause, for dit indslag

Jep, vil fuldt ud tilslutte mig dine meninger om oppositionspropaganda for som det aller naturligste ja, så er det jo sådan at tryk avler modtryk.

Prøver også -efter beskeden -evne at tale til folks samvittighed, det tror jeg (naivt?) er den bedste måde at få et budskab igennem på

Tak foreløbig og kom gerne m flere inputs
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 00:20   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu stilles der spørgsmål om hjemmeaktivering på Borgen.

Citat:
AMU alm. del

Spørgsmål 324

Ministeren bedes oplyse om, hvor mange ledige i Gribskov Kommune, der er hjemmeaktiveret, samt oplyse, om hjemmeaktivering har ført til beskæftigelse og i givet fald, hvor mange personer det drejer sig om.



Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Lone Møller (S).
http://www.ft.dk/Samling/20081/almde.../324/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobafprøvning i hjemmet Webneren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-08-2013 07:58
funktionsbeskrivelse i hjemmet Garfield Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 05-12-2011 16:25
UDE OG HJEMMET Lynge Dit og Dat 11 16-12-2008 08:57
Hjælp i hjemmet zuza Nyt om loven 20 13-11-2008 23:49
Arbejdsprøvning i hjemmet bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 08-03-2008 17:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension