K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2008, 10:24   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Question øhh har jeg misforstået noget?

Jeg læser mig frem til nogle steder at:

Når man er på kontanthjælp skønt tilkendt flexjob så forsvinder også denne latterlige almisse efter 2 år hvis ikke man har på nogen måde været i arbejde?

Kan det passe?

Det bliver sgu da festligere og festligere

Dvs at vi ligeså godt herhjemme kan forberede os på at om 2 år fejrer vi skilsmisse i stedet for 50 års fødselsdag

Eller også dø af sult. 4 mennesker kan sgu da umuligt leve af min førtidspension/mellemste sats!

Bliver fanme interessant at se hvilken adr de vil sende hjemmehjælpen til

Hvor f... vil de opsætte vores toiletforhøjer, elektriske seng m.m. når vi må gå fra hus og hjem

Det bliver sgu et ømt syn bilisterne møder når de ser os opstillet i grøftekanten

Nej, jeg orker sgu ikke mere
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 10:26   #2
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Men.... men... når man er tilkendt fleksjob - overgår man så ikke til ledighedsydelse eller hvad pokker det nu hedder ???



Man skal godt nok have sat studenterhuen rigtigt på, for at følge med i alle de stupide regler....


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 12:33   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster NEJ det er noget du har misforstået (du henviser nok til min mail til Karen Ellemann) men lad os lige slå fast med 7 tommer søm fra start af 300 timers reglen gælder IKKE for flekser og dermed mister man heller ikke sin kontanthjælp efter 2 år ....

Silke når man bliver visiteret til fleks så overgår man rigtig nok til ledighedsydelse, dette gør man hvis man kommer fra sygedagpenge , eller revalidering men IKKE hvis man kommer fra kontanthjælp , som en del desværre gør fordi de ikke er blevet afklaret inden de falder for sygedagpenge grænsen...


Er man gift skal man HUSKE at det ikke behøver at være så surt som det umiddelbart ser ud, for godt nok skal ens ægtefælle forsørge en hvis man er på kontanthjælp , men når man er gift og visiteret til fleks så kan man få noget der hedder 74i og det er ca det samme som kontanthjælpen ...


SÅ MAN MISTER IKKE KONTANTHJÆLP HVIS MAN ER FLEKSER PÅ KONTANTHJÆLP
  Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 21:21   #4
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Py ha.

Det er godt Hejdien har tjek på alle de regler og §§§.

Her redder hun lige en 50 års fødselsdag og aflyser en skilsmisse.

Det er ellers noget af et billede Buster bringer af sin familie i grøften.

Humor er en god ting og det er sundt med en latter, men det kan indimellem være svært, når der hele tiden kommer nye tiltag og stramninger oppe fra.

Bliv ved med at orke Buster, for du og din familie fortjener en god 50 års fødselsdagsfest.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 22:09   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Wink

Ja det er simpelthen et vidunder at der her på siden findes en Hejdien, og andre som har forstand på alle de forskellige § som vi andre kan bruge imod kommunerne, når nu de ikke lige oplyser os om dem.

ENDNU EN GANG TAK HEJDIEN OG ANDRE

OG PS EN GOD 5O ÅRIGE FØDSLESDAG SKAL DER OGSÅ LYDE FRA MIG

Mai-Britt det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 09:43   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK

..igen Hejdien.

Hvad skulle jeg gøre uden alle jer her på denne vidunderlige side.

Om jeg orker at holde ud, det kan kun tiden vise.

Undskyld mine små "raptusser" ind i mellem men som mange andre oplever er det sgu noget op ad bakke, ja, nærmest hele tiden.

Vi har på det seneste oplevet at fordi vores datter ikke lige passer ind i regeringens planer - uddannelse m.m. - så kan alternativet være:...at tvangsfjerne hende!"

Udtalt af en total stupid "grøn" studievejleder som ikke aner en hujende papfis om vores situation.

Det fik mig/os op på lakriserne men sandelig også til at gå i sort.

Vi blev heldigvis beroliget af vores kontaktperson men jeg må tilstå at jeg er chokeret

Vores datter har desværre udviklet en dyb depression(16år) gammel og jeg synes måske nok at jeg kan se en sammenhæng skønt hun på intet tidspunkt har givet udtryk for at være ulykkelig over vores situation.

Hva f.... har vi gang i

Pisk os bare lidt mere - vi trænger

til jer alle
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tror jeg har misforstået! FrkSilverfox Alt det andet 30 27-04-2011 08:16
Har jeg misforstået noget? Mullejenten Spørgsmål ang fleksjob 11 13-09-2010 16:47
er der noget jeg har misforstået? bam Dit og Dat 2 26-09-2008 11:33
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension