K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 22:11   #1
msmv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
msmv er ny på vejen
Flex bevilling.... men hvad så nu?

Hej alle

Jaaaa jubii, jeg har fået flex bevilling idag efter lang tids kamp. Har svært ved at tro at det er sandt. Så jeg er selvfølgelig meget glad.

Men tænker så, hvad så nu? Nu skal jeg have møde med min nye sagsbehandler, og han kan vel svare mig på en masse spørgsmål.
Men den sagsbehandler jeg har haft, har nævnt for mig, at det måske kunne lade sig gøre, at lave et job med løntilskud der hvor jeg har været i praktik. Hun var ikke sikker på reglerne og sage at det skulle jeg snakke med min nye sagsbehandler om.
Det er fordi at det er beskrevet i min profil at det vil væe bedst for mig at jeg bliver i min praktik indtil jeg finder et flexjob, da det kan forværre min tilstand hvis jeg bliver udsat for alt for mange nye tiltag i form af nye praktikker og kurser håber at det er noget de bliver taget hensyn til. Da jeg har været meget glad for min praktik og ønsker at fortsætte den gode udvikling.

Men er der nogen herinde, der kender til reglerne omkring job med løntilskud når man er flexer?
Og hvad er lønen, arbejder jeg så bare for min ledigheds ydelse?

Msmv
msmv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 22:28   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Har aldrig hørt om løntilskud til en fleksjobber, men det skal selvfølgelig ikke udelukke, at det findes.

Det vi plejer, er at lade folk fortsætte i praktik, indtil der kan laves en aftale med virksomheden om en ansættelse (de skal jo heller ikke have gratis arbejdskraft for evigt).
Og det vil i så fald bare være på ledighedsydelse, indtil du bliver ansat, derefter giver kommunen tilskud til fagets mindsteløn, resten må du forhandle dig frem til!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 22:40   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af msmv Se meddelelser
Hej alle

Jaaaa jubii, jeg har fået flex bevilling idag efter lang tids kamp. Har svært ved at tro at det er sandt. Så jeg er selvfølgelig meget glad.

Men tænker så, hvad så nu? Nu skal jeg have møde med min nye sagsbehandler, og han kan vel svare mig på en masse spørgsmål.
Men den sagsbehandler jeg har haft, har nævnt for mig, at det måske kunne lade sig gøre, at lave et job med løntilskud der hvor jeg har været i praktik. Hun var ikke sikker på reglerne og sage at det skulle jeg snakke med min nye sagsbehandler om.
Det er fordi at det er beskrevet i min profil at det vil væe bedst for mig at jeg bliver i min praktik indtil jeg finder et flexjob, da det kan forværre min tilstand hvis jeg bliver udsat for alt for mange nye tiltag i form af nye praktikker og kurser håber at det er noget de bliver taget hensyn til. Da jeg har været meget glad for min praktik og ønsker at fortsætte den gode udvikling.

Men er der nogen herinde, der kender til reglerne omkring job med løntilskud når man er flexer?
Og hvad er lønen, arbejder jeg så bare for min ledigheds ydelse?

Msmv
Tillykke med at du er blevet fleksjobber.

Jeg undrer mig dog over, at din sagsbehandler synes, du skal blive i praktik, indtil du kommer i fleksjob. Det er altså for mig ren volapyt, for du er jo nu ledig fleksjobber og skal ud og have et lønnet job! Ikke ulønnet eller noget. Du har ret til at gå ud og søge et arbejde nu som alm. arbejdsløse. Har du prøvet at søge om ansættelse på det arbejdssted, du er i praktik hos?
Jeg selv, da jeg blev fleksjobber, der blev jeg ansat lønnet et par mdr. efter, i den praktiksted, jeg var i hidtil.
Hvis virksomheden ikke vil ansætte dig, skulle du måske overveje, hvad du gerne vil, da du skal stå til rådighed på arbejdsmarkedet (lønnet).

Forhåbentligt har du fået at vide, hvor mange timer, du kan klare i et fleksjob, og at der er beskrevet, hvilke skånehensyn, du skal have i fremtidige fleksjobs.

Du kan søge fleksjob på f.eks. www.ijobnu.dk

Læs gerne mere om fleksjobordningen her:
http://www.clh.dk/?id=1474

Du kan også finde mere information under Nyttige Links:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Kommunen betaler et løntilskud til arbejdsgiveren. Tilskuddet er 1/2 eller 2/3 af lønnen afhængig af graden af den nedsatte arbejdsevne hos den ansatte.

Der gives tilskud til mindstelønnen på overenskomstområdet.

Håber du finder dig et job, som du bliver glad for.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:09   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Har aldrig hørt om løntilskud til en fleksjobber, men det skal selvfølgelig ikke udelukke, at det findes.

Det vi plejer, er at lade folk fortsætte i praktik, indtil der kan laves en aftale med virksomheden om en ansættelse (de skal jo heller ikke have gratis arbejdskraft for evigt).
Og det vil i så fald bare være på ledighedsydelse, indtil du bliver ansat, derefter giver kommunen tilskud til fagets mindsteløn, resten må du forhandle dig frem til!
Hvis praktikken var/er i en statsinstitution er der jo en mulighed for ekstra løntilskud

Og hvor er det dog pinligt, at læse nogle sagsbehandlere åbenbart laver deres egne ulovlige regler omkring praktik/fleksjob... -for når det IKKE står noget sted er det ulovligt

Mon ikke det var bedre med noget undervisning eller lignende, mens man ventede på fleksjobbet, istedet for at arbejde gratis
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 08:05   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hvis praktikken var/er i en statsinstitution er der jo en mulighed for ekstra løntilskud

Og hvor er det dog pinligt, at læse nogle sagsbehandlere åbenbart laver deres egne ulovlige regler omkring praktik/fleksjob... -for når det IKKE står noget sted er det ulovligt

Mon ikke det var bedre med noget undervisning eller lignende, mens man ventede på fleksjobbet, istedet for at arbejde gratis
Det er faktisk rigtigt og interessant, at Multe nævner det her. Det er ikke lovligt, at sagsbehandlere bare siger "fortsæt du bare i det ulønnede praktik indtil du får et arbejde"..... Sagsbehandlere må KUN sende folk ud i TILBUD efter beskæftigelsesloven.......... De må ikke gøre andet...

Jeg selv, da jeg var i ulønnet praktik/virksomhedspraktik, stoppede jeg straks, da forløbet var afsluttet (der er jo skrevet "kontrakt", om hvor længe man skal være der). Jeg gik ledig i et par mdr., og da jeg blev tilbudt jobbet som lønnet, blev jeg ansat.

Jobcentret burde vejlede de nyvisiterede fleksjobbere noget bedre, så de ved, at de selv kan tilbyde arbejdsgiveren om at blive ansat lønnet på stedet. Jobcentret kan jo også selv vejlede arbejdsgiveren om muligheden for ansættelse af en fleksjobber. Det kunne være en bedre mulighed at få ledige fleksjobbere i arbejde - såfremt fleksjobberen har været glad for at være der i praktik forinden.

Papirarbejdet mellem arbejdsgiveren og jobcentret om aftale vedr. ansættelse af en fleksjobber burde også kunne gå hurtigere. Jeg måtte nemlig starte uden papir på det. Det var mig selv, der var aktiv i det hele og bad om en mundtlig aftale om at starte lønnet, for nu var tilbudet der. Det er jo bare om at tage jobbet, ellers mister man tilbudet. Der gik flere måneder, før papirarbejdet var på plads....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 08:10   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
tillykke med bevilling til Flexjob..


hvor mange timer du har startet at arbejde??

jeg skal også på arbejdsprøvning/afklaring vil høre hvordan den foregår
tak for svar...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 15:12   #7
msmv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
msmv er ny på vejen
Hej alle
Tak for svar. Ser lige nærmere på de links. Tak
Jo der er klarlagt hvor mange timer jeg skal arbejde. 16 timer ugentligt. Og mine skånehensyn er også klarlagt, og beskrevet i min profil. Har meldt mig ud af akassen og fået sat mit fagforening kontingent ned til passiv indtil jeg finder et lønnet flex.
Med hensyn til at blive i min praktik, indtil jeg finder et lønnet job, er det faktisk også mit eget ønske, hvis det kan lade sig gøre. Det er fordi, at det vil forværre min tilstand hvis jeg bliver sendt på mange forskellige kurser og forskellige praktik steder. Og det har jeg ikke noget ønske om.
Har talt med mit praktiksted om ansættelse, men pga. besparelse fra komunnen side, temmelig mange, er der ikke på nuværende tidspunkt lige penge til ansættelse. Men det kunne der måske blive senere. Det vil jeg meget gerne, da det har været et super godt sted at være.

Msmv
msmv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 15:20   #8
msmv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
msmv er ny på vejen
Til Dobar
Jeg startede med 10 timer om ugen og er sluttet på 16 timer. Har selv gjort klart hvor mange timer jeg ønskede at øge min tid med. Så jeg havde mulighed for at bevare mig selv i forløbet.
Det har været en lang proces hvor jeg har kørt langsomt op til jeg nåede min grænse, og så skulle den overskrides for at være helt sikker på at det var der den lå.
Et godt råd i din afklaring proces, skriv dagbog, som du giver til din sagsbehandler. Hvad der sker med dig, hvilke symptomer du får osv, når du sætter tiden op.

Msmv
msmv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny reform Hvad med Flex? dobar Politik og Samfund 42 29-02-2012 23:18
visiteret til flex og hvad så asldk Spørgsmål ang fleksjob 3 19-01-2012 15:17
Flex, hvad nu????????? kalona Spørgsmål ang fleksjob 4 17-09-2010 21:32
Hvad gør jeg ? flex el. pension puttenu Spørgsmål ang fleksjob 11 19-10-2009 11:55
flex,ftp,eller hvad? gandi Spørgsmål ang fleksjob 0 17-07-2007 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension