K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2007, 19:14   #1
tilde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
tilde er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Har i 2 omgange været deltidssygemeldt fra min arbejdsplads, aktuelt de sidste 9 mdr. Har måtte gøre dette pga. mange forskellige symptomer, har lige fået diagnosen fibromyalgi (har desuden haft slidgigt i mange år).
Der er udarbejdet ressourceprofil og der skal afholdes rundbordssamtale med ledelse/kommune for 2. gang. Kommunen bliver ved med at tale om en ekstern arbejdsprøvning. Hvordan kan dette i praksis lade sig gøre, når jeg faktisk stadig er ansat og arbejder deltids på min arbejdsplads?? De sidste 9 mdr. har jeg sammen med min ledelse afprøvet forskellige arbejdsopgaver og timeantal. Er det ikke nok som arbejdsprøvning??
Hvis der er nogen, der har prøvet noget af det samme eller har nogle gode råd, ville det være dejligt!!
Tilde
tilde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 23:35   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Arbejdsprøvning

Jeg må melde pas til den med arbejdet det eneste jeg kunne forestille mig er at kommunen ikke stoler på din arbejdsplads, altså at de er bange for at de vil udtale sig til din fordel på trods af bedre viden...

Hvis jeg var dig så ville jeg skrive til min sagsbehandler (så kan det være at hun bedre forstå og i hvertfald vil det sikre dig selv ) men jeg ville skrive til hende og høre hende hvordan det kan være at du skal i en ekstern arbejdsprøvning og hvordan de praktisk har tænkt sig at ordne det...

Når det er sagt så syntes jeg at det er meget vigtigt at du ved og at din sagsbehandler ved at en ressourceprofil skal udarbejdes i samarbejde med sagsbehandler og borger og IKKE på et kursus, faktisk skal din sagsbehandler slutte den af med specifikke job funktioner hun mener du kan varetage...

Den skal IKKE laves på et kursus og den er faktisk et af de vigtigste redskaber i forbindelse med ansøgning af førtidspension og fleks...

Og så til sidst

Velkommen til siden
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2007, 18:47   #3
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Arbejdsprøvning

Grunden til at man fra kommunens side kræver en ekstern arb.prøvning kommer efter en undersøgelse som Ankestyrelsen lavede for nylig, hvor man fandt frem til, at der var for mange der var blevet ansat i et fleksjob på deres arbejdsplads - men at de rent faktisk godt kunne varetage et andet arbejde på ordinære vilkår. Ankestyrelsen kræver nu eksterne arbejdsprøvninger medmindre, at der er en meget stor ændring i hidtidige arbejdsopgaver på ens arbejdsplads, og de arbejdsopgaver man bliver afprøvet i på en arbejdsplads.

Hvis der kræves en ekstern arb.prøvning, som der gøres i de fleste tilfælde, vil man fra kommunens side forsøge at få arbejdsgiveren til at gå med til dette. Hvis arb.giveren ikke vil gå med til det, er alternativet at den sygemeldte fuldtidssygemelder sig, så den eksterne arb.prøvning kan finde sted. Hvis den sygemeldte ikke ønsker dette, kan man ikke afklare, og det vil derfor blive et afslag på fleksjob.

Håber det besvarer dit spørgsmål.

Mvh Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2007, 19:16   #4
tilde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
tilde er ny på vejen
RE: Arbejdsprøvning

Vil lige fortælle, at jeg netop har fået den gode nyhed, at min kommune har bevilget fleksjob til mig - kan derved forblive på min nuværende arbejdsplads i et fleksjob. Jeg er superglad!!
Tilde
tilde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension