K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2007, 19:56   #1
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Min historie

Hejsa!
Jeg er ny i dette forum og har luret lidt på siden og synes at den er kanon god!
Jeg er 32 år, gift og har 3 børn. for 2 år siden blev jeg syg, og sidste år i febuar fik jeg stillet diagnosen psoreasisgigt, jeg er plaget af træthed, daglige smerter og bivirkninger af medicinen som jeg får. Jeg var sygemeldt fra den 1 febuar 2006 til 1 febuar 2007 da mit job som sosu-assistent var for hårdt for min krop, i den periode havde jeg 2 samtaler med kommunen, som ikke rigtig gjorde noget som helst, der blev ikke lavet ressurseprofil eller noget andet. Jeg fortalte hende at jeg selvfølgelig havde en forventning om at jeg kunne arbejde på 37 timer hvis jeg fik et stillesiddende arbejde og det synes hun lød fint, jeg spurgte om arbejdsprøvning, men dette kunne af en eller anden grund ikke lige lade sig gøre. Jeg var heldig at finde mig at administativt job på 32 timer og var i den 7 himmel, tænkte ok, det er jo 5 timer mindre end fuldtids, så det kunne ikke være bedre. Men lykken varede kort, jeg blev meget hurtig dårlig, trætheden blev fuldstændig overvældende og mine smerter blev værre. Så jeg har måtte deltidssygemelde mig og min arbejdsgiver ønsker af den grund ikke at beholde mig og da jeg er i prøvetiden, ja så har jeg jo kun 14 dages opsigelse og er derfor opsagt til den 4 maj.
Nu kommer så mit virkelige problem, jeg har ringet til kommunen som har meddelt mig at det ikke er sikkert at jeg er sygedagpenge berettiget, da jeg har opbrugt mine 52 uger, og at hun ikke ved om hun kan forlænge dem, så måtte jeg søge kontanthjælp, men da jeg er gift, kan jeg nok ikke få det heller. Hun ville dog kigge på det, men hun vil have en speciel-lægeerklæring fra hospitalet hvor jeg går, dette er dog ikke noget problem, andet end at der er op til 8 ugers ventetid på dette og hun skal have det senest i midten af maj for at hun kan give mig svar om jeg kan blive forlænget, så jeg kan få nogle penge til den 1 juni.
Jeg er så skuffet over dette her, jeg kan dårlig sove om natten af bekymring over om jeg får nogle penge til den 1 juni eller om det i værste fald ender med at min mand og jeg må skilles, dette ville være fatalt for mig da jeg på ingen måde kan klare mine børn og hjem alene, det er min mand som klare mange af disse opgaver i hjemmet, men hvad kan man gøre vi lever jo ikke kun på kærlighed og vand.
Heldigvis vil socialrådgiveren på hospitalet tage kontakt til kommunen og min reumatolog og så se om hun kunne få nogle svar fra dem.
Jeg vil bare ønske at jeg kunne få forlænget mine sygedagpenge og komme i arbejdsprøvning, og forhåbenlig få tilkendt et fleksjob. Jeg ville bare ønske at socialrådgiveren hos kommunen, ville have fortalt mig at jeg ikke skulle prøve selv at komme i arbejde, da jeg kunne miste mit forsørgelsesgrundlag hvis det ikke gik, men det gjorde hun desværre ikke.
Så nu håber jeg bare på det bedste, men ventetiden er lang,
Tak fordi i ville læse min historie, det var dejligt at få luft for mine fustrationer.
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 20:07   #2
santos
Ved at vænne sig til K10
 
santoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: Hobro
Alder: 62
Indlæg: 13
Styrke: 18
santos er rigtig godt på vej
RE: Min historie

hej jeg kan ikke rigtig hjælpe dig, men kun sende en lille hilsen det er godt nok et skrækkelig system vi har efterhånden, særlig hvis man bliver syg, hænger selv fast i systemet, og når man har været selvstændig er det slet ikke nemmer.:( men jeg vil ønsker dig alt held og lykke håber det kommer til at gå for dig.
husk der skal et godt helbred til at være syg knus
santos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 21:30   #3
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Min historie

Hej Louise

jeg får rode "knopper", når jeg læser det her. Du har jo selv prøvet at løse problemerne ved at gå ned i tid. Nej, du skulle ikke have gjort det, men det kan jeg jo sagtens sige. Din sygedagpenge - beregning går ned på 90 % af din indtægt gennem de sidste 13 uger. ( Jeg mener det er de sidste tretten uger. Du må ikke hænge mig op på ugetallet). Jeg var nemlig selv i den situation at jeg gik ned på 23 timer om ugen, og fik sygepenge beregnet ud fra det beløb.

Nu håber jeg socialrådgiveren på sygehuset og lægen kan gøre noget for dig. Jeg evd ikke hvordan de beregner sygedagpebgene, når du har været deltidsygemeldt.

Hvis du kun har arbejdet 32 timer i nogle få måneder/uger, og du bliver tilkendt et fleksjob, så er beregningen efter fuld tid. Du skal have arbejdet nogle måneder på deltid, før beregninggrundlaget nedsættes og da du er gået ned i tid, på grund af sygdom og dette kan bevises, ja, så må de ikke sætte dig på en deltidsberegning.

Hvis ikke der er fulgt op på din sag under din sygemelding med hensyn til resurceprofil, så har de sløset med deres arbejde og så må du hellere fortælle dem, at dette er ulovligt. Du skal hurtigst muligt bede om agtinsigt. Til venstre på siden er et skema som du kan bruge til formålet. Du skal ikke finde dig i den behandling og det bliver du nødt til at fortælle dem. Du må lade dem vide at du ved de ikke har gjort deres arbejde ordentligt.

Du kan ikke få kontanthjælp, når du er gift. Måske et lille beløb, hvis din ægtefælde ikke tjener så meget. Jeg må indrømme at jeg ikke er inde i tallene, men det du skal ikke bare lade dem gøre som de vil.

Jeg ved selv hvor svært det er og er selv gift og har været MEGA bange for at blive sat på bistandshjælp. Det lykkedes for mig at blive visiteret til fleksjob og det er jeg glad for. Jeg får beregning set ud fra mit fukdtidsarbejde og det er jeg meget glad for.

Der er andre herinde der er bedre til at skrive hvad du skal gøre og det er jeg sikker på de gør. Det eneste jeg er helt sikker på er, at du ikke skal finde dig i det.

Selvfølgelig skal kommunen ikke bestemme om du skal skilles. Jeg bliver så vred, når jeg hører noget som dette. Som om du ikke havde problemer nok i forvejen. Samfundet er ved at blive så " fattigt" at det ikke længere formår at tage sig af syge og andre, der har brug for det.

Håber tingene lykkes for dig.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 21:49   #4
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Min historie

Hej Louise
Jeg ville ønske, at jeg kunne trylle en løsning frem lige på stedet, men det eneste jeg kan er at finde al min medfølelse og opbakning, og skynde at sende den i din retning. Det er noget skrammel, at kommunen ikke kan finde ud af det. Hænger også selv fast i systemet som kronisk syg på kontanthjælp, men jeg håber og ønsker ikke for dig, at du skal i samme situation.

Og jeg kan uden problemer sende dig en stor krammer og fortælle dig, at du ikke er alene B) Jeg håber ligeledes, at du får lige så meget gavn af k10 som mange andre

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2007, 21:59   #5
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Min historie

Citat:
Bea skrev:

Du kan ikke få kontanthjælp, når du er gift. Måske et lille beløb, hvis din ægtefælde ikke tjener så meget. Jeg må indrømme at jeg ikke er inde i tallene, men det du skal ikke bare lade dem gøre som de vil.
Måske kan man finde lidt oplysning om "tallene" her:

http://www.pfa.dk/graphics/Indhold/P...er_2007_lo.pdf

En god oversigt over hvad, hvorfor og hvor meget hvad angår de sociale ydelser i DK (SU, arbejdsløshedsunderstøttelse, pension, kontanthjælp, atp mm.)
  Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 10:59   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Min historie

Bea - og andre interesserede:

det er ganske rigtigt, at sygedagpengene beregnes ud fra din indtægt de seneste 13 uger, men vær opmærksom på, at hvis du er medlem af en A-kasse, så må dine sygedagpenge ikke være mindre, end du ville kunne have modtaget i dagpenge. Så hvis man feks. arbejder 32 timer om ugen, men er fuldtidsforsikret i A-kassen og dermed berettiget til fulde dagpenge, skal du få din A-kasse til at skrive dette til kommunen, hvorefter de skal udbetale fulde sygedagpenge!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
min historie Antlia Din historie 1 30-06-2007 19:50
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension