K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2007, 16:40   #1
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
hørt et sted...

Hej, er det rigtigt hvad jeg har hørt..??
At hvis man har været i fleksjob og har ret til ledighdsydelse, hvis så det ikke lykkedes at få eller finde et nyt inden for 12 mdr, så skal Kommunen søge ens pension..??
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2007, 18:22   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: hørt et sted...

Hej
Nej det er ikke rigtigt det du har hørt...
Du har nok hørt at de skal revurdere din sag efter 12 mdr....og der skal de finde ud af om du har fået det bedre eller dårligere og ellers følge op på din sag...
Skulle du havde fået det væsentligt dårligere kan kommunen vælge at søge en pension til dig...men som du sikkert har fundet ud af så skal det dokumenteres på alle tænkelige måder før de vælger det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 01:14   #3
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: hmmm..

har tængt lidt over hvor jeg har hørt det... ja jeg er ret sikker på at det var min sagsbehandler der fortalte det... og det er derfor de lige skal igang igen... det er ikke første gang de lyver for mig...

jeg stoler ik på nogen offendligmyndighed mere.

helt ærlig hvor meget skal der til..?? jeg har stakkevis af papire hvor der står " at pension burdte tildeles "

nå men om en alting er.. så har de i vertefald fået mig til at "hade systemet"
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 07:21   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hørt et sted...

Når de 12 måneder du referer til er gået skal du rigtig nok revurderes, det vil sige at de kan indhente papir på dig påny, de kan sende dig i en ny arbejdsprøvning og de skal skrive opfølgningn ind i din ressourceprofil, og det er så rigtig nok at de jo nok i nogle tilfælde vil indstille dig til en pension hvis de mener at der ikke er mulighed for at placere dig på arbejdsmarkede.

På denne side kan man om noget sted se at der er stor forskel på hvordan kommunerne opføre sig over for borgerne.

Det er jo op til kommunen hvorvidt de mener at du stadig har en arbejdsevne først skal sagsbehandler tage stilling til det ud fra dine papir og din ressourceprofil og dernæst kommer det til pensionsnævnet, trods reformer og hvad der ellers måtte være af kommune sammenlægninger osv så er det altså stadig sådan at hvad en får pension for i den ene kommune , kan den anden ikke få pension for i den anden kommune..

Nogle kommuner kigger på en og vudere at har man en meget lille arbejdsevne og at man feks visiteres til 9 timers job om ugen, så vil den ene kommune bevillige pension mens den anden kommune bare vil sige at det går jo nok, vi skal nok hjælpe dig med at finde sådan et job ...

Men at man automatisk bliver indstillet til pension efter 12 måneder DET passer ikke
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bliv hørt!!!!..... måske - håb Nessa12 Alt det andet 0 10-10-2010 13:14
har i hørt. some Politik og Samfund 0 26-02-2010 19:57
er der kommet nye regler jeg ikke har hørt om før !!! mijanse Spørgsmål ang fleksjob 12 13-10-2009 12:29
Har i hørt om DUKH? Louise Den nyttige viden vi alle har 4 12-06-2009 16:19
Har i hørt om det her nogen steder. Stella Politik og Samfund 22 13-12-2008 18:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension