K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2007, 16:39   #1
vonsyld
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 18
vonsyld er ny på vejen
arbejdsprøvning med henblik på fleksjob

B) jeg har gået sygemeldt siden maj 2006 , og først havde jeg en læge der sagde at jeg nok skulle have t fleks job, og skulle jeg starte op i job så skulle det være langsom jeg har slidgigt i nakke og ryg samt at jeg kalker til i venster skulder.
og min sagsbehandler forstår ikke ret godt danske og læser det heller ikke for godt. og er heller ikke sikker i reglerner .
så først blev jeg sendt på kursus for sygedagpengemodtager 6 timer om dagen det til trods for at lægen havde skrevet at jeg skulle starte langsom op.
så kom jeg i praktik med henblik på hvor mange timer jeg kunne klare .
så 10 jan. 2007 fik jeg endelig lov at komme i arbejdsprøvning og hun lovede at jeg skulle høre fra jobvejleder i løbet af 14 dage da der var gået 3 uger ringede jeg atter til hende og hun havde da selv prøvet at finde et sted til mig og lovede atter i løbet af 14 dage.
og efter 3 uger intet hørt igen så jeg ringdede jeg atter og her fik jeg så af vide at hun havde prøvet at ringe til mig i 3 uger uden at træffe mig her fortalte hun mig at hun ikke kunne åbne min ressource profil som hun havde fået på diskette den var lavet på det kursus jeg gik på .
det til trods for at jeg har den haft åbnet på min egen både den nye og gamle pc samt på kursus i flere maskiner og , så jeg tror at det er en dårlig undskyldning .
så endelig har jeg været til møde med jobvejleder .
men får så af vide at jeg ikke må holde ferie menes jeg er arbejdsprøvning og mens jeg venter på resultatet , er der nogen der ved hvorlang tid der kan gå efter en arbejdsprøvning til resultatet ligger der .
og hvad med ferie hvordan skal man forholde sig der.

Hilsen Karin :|
:|
vonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 20:20   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: arbejdsprøvning med henblik på fleksjob

Hej Karin

Angående ferie når man er i arbejdsprøvning, så afhænger det af kommunen, arbejdspladsen og dig. Der er mig bekendt ikke nogen regler om, at man ikke må holde ferie under en arbejdsprøvning. Men kommunen kan give dig afslag på ferie, hvis de mener at det vil forlænge sagsbehandlingen.

At du ikke må holde ferie imens du venter på resultatet af din arbejdsprøvning, kan jeg ikke forstå de har sagt til dig. Men hvis du ønsker ferie, så kontakt din socialrådgiver og snak med vedkommende om det. Du skriver ikke noget om baggrunden for at du ønsker ferie? Du skal nemlig være opmærksom på, at hvis du beder om ferie, at så skal du raskmeldes. Og ingen regel uden undtagelse, for hvis du skal til udlandet, kan du bede om tilladelse til ophold i udlandet. Men det er meget vigtigt at du siger ophold i udlandet og ikke ferie! Det er nemlig to forskellige ting. Man kan godt tage på ophold i udlandet uden at blive raskmeldt. Du kan læse mere her:

http://www.k10.dk/forum/viewthread.php?forum_id=26&thread_id=762&pid=4462# post_4462

En anden ting du skal være opmærksom på ved ophold i udlandet er at det ikke gælder i alle lande. Det er kun gældende i følgende lande:

EØS-Lande:
Belgien, Bulgarien, Cypern (græsk del), Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Island, Italien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

..... og områder, som indgår i EØS:
Azorerne, Guadeloupe, Martinique, Madeira, De Canariske Øer, Fransk Guyana, Réunion, Mallorca og Ibiza, Gibraltar, Ceuta, Melilla, Shetlandsøerne, Orkney Øerne, Western Isles, Hebriderne, St. Martin og Isle of Wight


Men under alle omstændigheder skal du kontakte din socialrådgiver, hvis du vil af sted.

Citat:
er der nogen der ved hvorlang tid der kan gå efter en arbejdsprøvning til resultatet ligger der .
Jeg ved ikke hvordan det er i andre kommuner, men jeg afsluttede min arbejdsprøvning lige før jul, og blev ringet op d. 2. januar af min socialrådgiver, hvor vi blev enige om at søge om fleksjob. At jeg så har fået afslag på grund af en inkompetent lægekonsulent er en helt anden sag

Er du medlem af en fagforening? Det kan være en står hjælp at have fagforeningen involveret B)
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 05-03-2012 20:18
Revilidering med henblik på selvforsørgelse? JW123 Alt det andet 9 20-06-2010 22:04
Jeg har fået praktik med henblik på job sun-lady Jeg er kommet i praktik. 13 24-09-2008 22:12
Arbejdsprøvning/fleksjob mor4 Spørgsmål ang fleksjob 6 11-08-2008 13:28
Arbejdsprøvning med henblik på flexjob Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 3 27-07-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension