K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2011, 10:04   #1
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Av Av min mave

Jeg har nu gået i ca. 3 md med mave smerter.

I starten tog jeg Ibumetin 600 mg. det hjalp jo fint og fik ikke kontaktet min læge før for ca. 3 uger siden.

Hvor han tog en masse blodprøver som ikke viste noget unormalt, samtide fik jeg forbud mod at tage Ibumetin mere, i stedet for fik jeg mavesårs medicin, Lansoprazol Krka 30 mg. som ikke hjalp en dyt, så fik jeg Dolol 50 mg.
hvilket heller ikke havde nogen efekt.

Var hos lægen i Tirdags for 3-4 gang, hvor hav ville skrive en henvisning til en kikkert undersøgelse ( gennen spiserøret) han ville skrive haster, ved så ikke om de tager hensyn til dette på OUH.

Jeg fik ved den lejlighed nogle nye piller OxyContin 10 mg. som skulle virke i 12 timer, da de endelig havde en virkning efter ½ døgn, hjalp de fint lige ind til jeg havde spist, så fik jeg smerter igen, og måtte lægge mig i en times tid.
Får stadig smerter efter at have spist.

I nat kl. ½4 fik jeg så mave smerter igen,stod op og røg en smøg, gik så i seng og faldt heldigvis i søvn igen, men vågned så kl. 6 hvor det var 11 timer siden jeg sidst havde fået en pille, så jeg tog en til+ 2 paramol, sov vidre til kl.½8. hvor smerter så var væk igen, men jeg har en del bivirkning af pillerne,

Så som alm.utilpashed, hovedepine,kløe over hele kroppen,og måske mulig forstoppelse.

Forsvinder alle de bivirkninger igen.

vil det hjælpe på smerterne at forøge de 10 mg. til evt 15 mg. eller hvordan for man virkningen til at vare til man igen skal have sin ration, jeg får 2 piller i døgnet.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 10:18   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Forsvinder alle de bivirkninger igen.

vil det hjælpe på smerterne at forøge de 10 mg. til evt 15 mg. eller hvordan for man virkningen til at vare til man igen skal have sin ration, jeg får 2 piller i døgnet.
Det bør du ringe og snakke med lægen om. Ofte kan det klares i telefonkonsultationen.

Hvis det er mavesår ell.l. du slås med, så mener jeg ikke, at det er smart at ryge.

Fed mad er heller ikke godt i den sammenhæng, og heller ikke sukker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 10:45   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det bør du ringe og snakke med lægen om. Ofte kan det klares i telefonkonsultationen.

Hvis det er mavesår ell.l. du slås med, så mener jeg ikke, at det er smart at ryge.
Fed mad er heller ikke godt i den sammenhæng, og heller ikke sukker.

Det er jeg inforstået med, men heller ikke det jeg spurgte om.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:11   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Det er jeg inforstået med, men heller ikke det jeg spurgte om.
Jeg ved godt, at det ikke var det du spurgte om, men hvis nu du ikke var obs på det, så syntes jeg det var ganske relevant, at oplyse dig om det.

Der er faktisk mange lidelser hvor det kan være af stor gavn, at være obs på kostens (og andre tings) indflydelse på lidelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:49   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det vides heller ikke om det er mavesår el. ligende, for blodprøverne viser ikke noget i den retning, derfor jeg skal have en kikkertundersøgelse.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:45   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg syntes at du skal ringe til lægen - jeg er ikke sikker på at det er helt godt at have kløe som bivirkning. Tjek det lige. Du kan starte med at læse indlægssedlen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 13:15   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
En anden ting hvis det er mavesår, så er ibrufen altså kun med til at forværre det, end sige det meget muligt er dem du har fået mavesåret af.

Min gemal har prøvet netop det, og da vagtlægen så bad ham IKKE tage piller overhovedet, så manden meget meget sjov ud i hovedet, for hvad så?? ingen piller, piller er forbudt, og ISÆR ibrufen er fy fy skamme. Men sjovt nok så virkede det, efter få dage.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 13:55   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Der er stadig ingen som ved om det er mave sår, har ikke fået pillerne i 14 dag, men stadig smerter, og kløen står på sedlen, den er chekket forlængst.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 12:44   #9
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Lige en opdatering,

Fik i dag brev fra OUH, fik en tid til den 4 April, jeg var græde færdig endnu 14 dage med mave smerter.
Men skulle så have fat på lægen aligevel for at gøre noget ved smerterne, fordi Morfinen ikke virker optimalt (12 Timer), så fortalte sekretæren at jeg kunne ringe der ind, og sige at hvis der kom et afbud før min egen tid, var jeg klar til det.
Som sagt så gjørt, for en time siden ringede de så fra OUH, jeg kunne få en tid kl. 19 i Dag, hold da helt op jeg blev nærmest hel rund på gulvet, så jeg ikke vidste hvilket ben jeg skulle stå på.
Skyndte mig at takke ja til tiden.

Men havde sekretæren ikke fortalt om den mulighed, så havde jeg nok skulle vente 14 dage.

SÅ jubbieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. kan snart få et svar på mavesmerterne, tror jeg nok.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 13:00   #10
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Lige en opdatering,

Fik i dag brev fra OUH, fik en tid til den 4 April, jeg var græde færdig endnu 14 dage med mave smerter.
Men skulle så have fat på lægen aligevel for at gøre noget ved smerterne, fordi Morfinen ikke virker optimalt (12 Timer), så fortalte sekretæren at jeg kunne ringe der ind, og sige at hvis der kom et afbud før min egen tid, var jeg klar til det.
Som sagt så gjørt, for en time siden ringede de så fra OUH, jeg kunne få en tid kl. 19 i Dag, hold da helt op jeg blev nærmest hel rund på gulvet, så jeg ikke vidste hvilket ben jeg skulle stå på.
Skyndte mig at takke ja til tiden.

Men havde sekretæren ikke fortalt om den mulighed, så havde jeg nok skulle vente 14 dage.

SÅ jubbieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. kan snart få et svar på mavesmerterne, tror jeg nok.
Det var da godt for dig - pøjpøj med det og husk at fortælle os, hvordan det er gået. Det lyder rigtig væmmeligt med de smerter!

Venlig hilsener

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension