K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2014, 18:00   #81
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej igen Brikke

Jeg fandt lige selv svaret på mit spørgsmål tidligere.

se følgende principafg fra ankestyrelsen
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=163259

der siger at kommunen SKAL træffe en afgørelse på baggrund af rehab.teamets indstilling, og at man kan klage over denne afgørelse.

i mit univers burde kommunen ikke lade en borger være i tvivl om hvorvidt der er truffet en afgørelse eller ej, for der bør så vidt jeg forstår det , vedlægges en klagevejledning sammen med afgørelsen.

så du må gå i kødet på kommunen for at få dem til at lave en ordentligt afgørelse, for som jeg forstår så har du ikke modtaget en sådan.

mange hilsenr sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2014, 18:09   #82
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan altid bede om at få en afgørelse skriftligt med en klagevejledning....mere hvis man er i tvivl om det man har modtaget er en afgørelse...

Men er ud over det helt enig i at kommuner ikke burde gøre at borgerne er i tvivl om det de modtager er en afgørelse eller ej...

Men skriv og bed om at få en skriftlig afgørelse med klagevejledning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 09:13   #83
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig i ovenstående.

Skriv hurtigst mulig og spørg sagsbehandleren, om brevet er en afgørelse, og hvilket retningslinjer du evt skal følge ved klag. Dette skal du selvsagt be om at få skriftlig!

Du bør dog deltage i ressourceforløb, så længe dit helbred IKKE tager skal/lider yderligere. Ellers går du promte til læge og bliver sygemeldt for det der forværre din tilstand, alternativt; skriver du at de er erstatningsansvarlig imod enhver forværring, da det ellers er dit eget ansvar, og dermed er du IKKE dækket.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 11:07   #84
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information: Hvor skal vi gå hen?

Kære Brikke.

Til din information:

http://idf.dk/immunsystemet-mainmenu...vi-ga-hen.html

Som bekendt mener jeg, at alle der er bevilget møde med Rehabiliteringsteamet, skal have den fulde viden om alle medlemmerne.

Jeg ville forvente, at de udslagsgivende medlemmer af Rehabiliteringsteamet har viden om den diagnose, som borgeren har. De skal jo trods alt indstille til kommunen hvad de mener om hvad der skal foreslås i borgerens fremtidige liv, socialt som økonomisk.

Derfor er det vel rimeligt, at borgeren har tryghed om medlemmer har den fornødne viden. Det har det skortet på indtil nu, fornemmer jeg.

Sjældne diagnoser. Eksperter på område - Sjældne handicap

Som du kan foreslå Rehabiliteringsteamet at kontakte, hvis de er i tvivl.

http://www.socialstyrelsen.dk/handic...expert_listing

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 07-12-2014 kl. 11:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-12-2014, 13:17   #85
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Svar, eller mangel af samme, er indløbet..

Kære Brikke.

Skal "Sundhedskoordinatoren" være læge?

http://www.k10.dk/showthread.php?p=318333#post318333 indlæg #30

Kære Peter

Tak for din mail til Beskæftigelsesministeriet. Ministeriet har bedt os om at svare dig, da du skriver om vores område.

Vi skal stærkt beklage, du først får svar nu.

Der er ikke i loven formuleret håndfaste uddannelsesmæssige krav til sundhedskoordinatoren.

I forhold til overgangsperioden fra 1. jan -1. juli 2013 blev det dog præciseret, at den sundhedsfaglige rådgivning i rehabiliteringsteams som udgangspunkt skulle være en fagperson med lægefaglig baggrund.

I kapitel 6 af ”Bekendtgørelse om kommuner og regioners samarbejde om sundhedsfaglig rådgivning og vurdering i sager om ressourceforløb, fleksjob, førtidspension m.v.” står der desuden, at vilkårene for sundhedskoordinatorfunktionens faglige baggrund skal aftales mellem regionen og kommunen.

De kan fleksibelt aftale, at sundhedskoordinatorfunktionen i rehabiliteringsteamet varetages af én eller flere fagpersoner med forskellig ekspertise. Du kan læse bekendtgørelsen her: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164129#Kap6.

Venlig hilsen
XXXX XXXX
Borgerservice

Som man kan læse, er der ikke svaret på de spørgsmål, som er stillet.

Jeg gør ikke mere ved den sag, men opfordre den enkelte, som sidder over for medlemmer af Rehabiliteringsteamet, at sikre sig, at alle medlemmer af teamet har den præcise viden, om netop din diagnose.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 10:53   #86
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Jeg synes lige, at jeg ville give en update på min situation.

1. Møde med SB og bisidder
I torsdags var jeg til møde med SB og en bisidder, jeg har fået.
For at kunne komme igang med at lave indhold i det ressourceforløb, jeg er blevet tilkendt mangler der en speciallægeerklæring. Derfor kan der ikke sættes noget igang og heller ikke klages over indholdet, før jeg har været til undersøgelse og kommunen derefter har præsenteret mig for indholdet i ressourceforløbet.

2. Syg siden ressourceforløbet
Jeg er spændt på, hvad et ressourceforløb kan indeholde. Jeg har været syg konstant siden den 19. november, hvor jeg var til møde med Rehabiliteringsteamet.
Det er opslidende også psykisk ikke at vide, hvad der skal ske.

3. Nordea og kommunen
Det ser ud til, at jeg vil få udbetaling fra såvel Nordea som kommunen. Jeg fik at vide af kommunen igår, at de ikke modregner i min ressourceydelse, når jeg samtidig får udbetaling fra Nordea.
Udbetalingen fra Nordea løber fra 1. september 2014 til 1. juni 2015, hvorefter den skal tages op til fornyet vurdering.

Jeg håber, at jeg vil kunne holde en stille jul med min familie og få slappet lidt af. Det samme ønsker jeg for jer andre.

Vh Louise
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 11:07   #87
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Har du sendt afgørelsen ind til kommunen?

Fremgår det af afgørelsen at den er omfattet af lov om arbejdsskade eller er den udbetalt efter nogen anden paragraf? Det er nemlig hovedbetingelsen for at der ses bort fra den..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 11:33   #88
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"For at kunne komme igang med at lave indhold i det ressourceforløb, jeg er blevet tilkendt mangler der en speciallægeerklæring. Derfor kan der ikke sættes noget igang og heller ikke klages over indholdet, før jeg har været til undersøgelse og kommunen derefter har præsenteret mig for indholdet i ressourceforløbet." citat.

Det er helt forkert, og du bør klage!

Lægeerklæringer og INDHOLD, med begrundelser for, hvordan din arbejdsevne kan udvikles, SKAL være på plads FØR sagen behandles i rehabteam!

Se og læs div love og vejledninger. INDHOLDET SKAL være godkednt, fordi det IKKE er emeningen at der skal kunne peges på noget der IKKE kan lade sig gøre!

Du bør måske prøve DUHK og/eller gratis juridisk rådgivning, for at få hjælp. Dette er jo helt galt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 11:51   #89
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"For at kunne komme igang med at lave indhold i det ressourceforløb, jeg er blevet tilkendt mangler der en speciallægeerklæring. Derfor kan der ikke sættes noget igang og heller ikke klages over indholdet, før jeg har været til undersøgelse og kommunen derefter har præsenteret mig for indholdet i ressourceforløbet." citat.

Det er helt forkert, og du bør klage!

Lægeerklæringer og INDHOLD, med begrundelser for, hvordan din arbejdsevne kan udvikles, SKAL være på plads FØR sagen behandles i rehabteam!

Se og læs div love og vejledninger. INDHOLDET SKAL være godkednt, fordi det IKKE er emeningen at der skal kunne peges på noget der IKKE kan lade sig
gøre!

Du bør måske prøve DUHK og/eller gratis juridisk rådgivning, for at få hjælp. Dette er jo helt galt!

VH Popiae
Hej Popiae
De love eller vejledninger som du henviser til, er der mulighed for at sætte linket
ind ?

På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 12:25   #90
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Popiae pointere, at noget er galt...

Kære Brikke.

Dette er jeg enig i.

Spørgsmålet er om du har modtaget en afgørelse fra kommunen med en anke vejledning.

Spørgsmålet er om Rehabiliteringsteamet behandler, indstiller et eller andet.

Brikke du nævner: "For at kunne komme i gang med at lave indhold i det ressourceforløb, jeg er blevet tilkendt "

Derfor har Popiae ret!

Fordi, man har læst alle de indsamlede oplysninger og indstiller dig til "ressourceforløb" som lige skal tilpasses lidt for at DERES puslespil skal passe samme.

Men ude i samfundet, et eller andet sted, findes der en speciallæge med specialviden om ??????? som du skal til for undersøgelse, hvorefter denne speciallæge skal tilsende Rehabiliteringsteamet en "speciallægeerklæring"

Hvordan kan man på nuværende tidspunkt både indstille til ressourceforløb...

Hvordan kan man på nuværende tidspunkt planlægge, et på forhånd indstillet ressourceforløb, hvor din koordinerende SB planlægger dette forløb...

...UDEN AT KOMMUNEN OG REHABILITERINGSTEAMET HAR ALLE DE LÆGEFAGLIGE OPLYSNINGER?

Brikke du skal finde kræfterne og reagere skriftligt og bede om dine spørgsmål bliver vedlagt din journal som en akt.

Mit forslag til dig:

Du sender en mail til din SB


Derudover følger du Popiae`s råd med at kontakte DUKH.

"Kære SB XXXX XXXXX

Jeg forstår at jeg er indstillet til ressourceforløb af Rehabiliteringsteamet.

Venligst bekræft dette skriftligt.

Jeg forstår at du som min koordinerende SB er ved at planlægge mit ressourceforløb.

Venligst bekræft dette skriftligt.

Jeg forstår jeg skal til speciallæge XXXX XXXX for udfærdigelse af en endegyldig speciallægeerklæring.

Venligst bekræft dette skriftligt.

Jeg udbeder mig hermed forklaring på hvordan Rehabiliteringsteamet kan træffe sin endegyldige beslutning om at indstille mig til et ressourceforløb, hvis der mangler speciallægefaglige oplysninger

Venligst tilsend mig skriftlig begrundelsen for at dette er lovligt.

Venligst vedlæg dette, med kommunens svar i min journal, som et aktstykke.

Jeg klager hermed over denne åbenlyse ulovlige sagsbehandling.

Med venlig hilsen

Brikke


Bedste hilsner

Peter

Bilag.

http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...ringsteam.aspx

Kan kommunen give en borger afslag på ressourceforløb eller fleksjob, uden at sagen har været forelagt habiliteringsteamet?

Det fremgår af § 25 a, stk. 1, 2. pkt. i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats, at rehabiliteringsteamet afgiver indstilling i alle sager inden beslutning om og tilkendegivelse af ressourceforløb, fleksjob, tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende og førtidspension træffes. Af bestemmelsens stk. 3, fremgår det, at rehabiliteringsteamet skal drøfte og give indstilling om, hvorvidt borgeren skal gives ressourceforløb, fleksjob, anden beskæftigelsesrettet indsats eller førtidspension.
Af pkt. 2.1.3.2 i bemærkningerne til lovforslaget fremgår det, at rehabiliteringsteamet skal behandle alle sager, inden der træffes afgørelse om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.

Hvordan kan og skal man det, når der mangler "speciallægeerklæringer" hvor ingen i Rehabiliteringsteamet endnu kender denne speciallægefaglige udtalelse?

Styrelsen kan vejledende udtale, at ovenstående efter styrelsens er ensbetydende med, at der ikke kan træffes afgørelse om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension uden, at sagen har været forelagt rehabiliteringsteamet.

Sidst redigeret af phhmw; 18-12-2014 kl. 12:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension