K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2016, 13:04   #131
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Det ressourceforløb jeg er bevilget, slutter den 30. november 2016.
Jeg har endnu ikke fået at vide, hvad kommunen har tænkt sig at gøre fremover.

Jeg forstår, at jeg skal til et møde med kommunen og dernæst skal til møde med rehabiliteringsteamet, hvor det næste skridt skal besluttes.
Der er bare det ved det, at jeg ikke er indkaldt til nogle af delene endnu og nu slutter ressourceforløbet snart.

Jeg har skrevet og spurgt kommunen, hvornår jeg skal møde. Der er ikke kommet svar og jeg ved ikke, om de så kan forlænge ressourceforløbet eller hvad de egentlig har tænkt sig.

Det er en utryg situation og desuden vil jeg evt. stå uden indtægt fra 1. dece

.. decmber - skulle der have stået..
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2016, 16:23   #132
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Møde med Rehabiliteringsteamet er den 14/12

Jeg skal til møde med sagsbehandleren i morgen, hvor vi skal udfylde Rehabiliteringsplanens forberende del.

Mødet med Rehabiliteringsteamet er den 14/12, hvor jeg er meget spændt på, hvad jeg bliver indstillet til.
Jeg kan ikke holde til det pres at skulle igennem endnu et ressourceforløb, det har gjort alle mine sygdomme værre i de to år, det har varet og det har endda ikke kunnet blive sat igang på grund af mit helbred.

Jeg har fået at vide af lægerne, at der ikke er udsigt til bedring og at jeg er gennemundersøgt. Jeg håber derfor på førtidspension, men det har Klinisk Funktion en anden mening om - Funktionel Lidelse skriver de som en "diagnose" oveni mine andre diagnoser.

Hvad kan jeg sige nej til og hvad skal jeg sige ja til?
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2016, 19:29   #133
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Brikke Se meddelelser
Hvad kan jeg sige nej til og hvad skal jeg sige ja til?
Ressourceforløb er frivilligt, og man kan takke nej.

Hvis man siger ja til et ressourceforløb, skal der være et decidetet indhold i forløbet, og principielt skal der være et udvilkingspotentiale, som du bør bede teamet om at udpege.

Fordelen ved at du nu skal til teamet, er at alt i sagen er fornyet i den anledning.
Det betyder at hvis du mener at det eksisterende materiale understøtter en pension, er der allerede forberedt til at du søger på det foreliggende.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2016, 21:01   #134
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Brikke Se meddelelser
Jeg skal til møde med sagsbehandleren i morgen, hvor vi skal udfylde Rehabiliteringsplanens forberende del.

Mødet med Rehabiliteringsteamet er den 14/12, hvor jeg er meget spændt på, hvad jeg bliver indstillet til.
Jeg kan ikke holde til det pres at skulle igennem endnu et ressourceforløb, det har gjort alle mine sygdomme værre i de to år, det har varet og det har endda ikke kunnet blive sat igang på grund af mit helbred.

Jeg har fået at vide af lægerne, at der ikke er udsigt til bedring og at jeg er gennemundersøgt. Jeg håber derfor på førtidspension, men det har Klinisk Funktion en anden mening om - Funktionel Lidelse skriver de som en "diagnose" oveni mine andre diagnoser.

Hvad kan jeg sige nej til og hvad skal jeg sige ja til?
funktionel lidelse!!!
Ak, ja alle lidelser er funktionelle lidelser.
Denne kategori er ikke anerkendt i diagnoseregistret, men det er en skraldespandsdiagnose, som bl a dr. Fink har tjent tykt på og modtaget midler fra Trygfonden til. Den diagnose gavner pensionsselskaberne, som så kan spare. Dybest set burde de bare skrive.
Patienten er ikke objektiv syg. Det sidder ml. ørerne og vi skal ikke bekoste mere på det menneske.
I 2013 var der foredrag fra Dr. fink i medicinsk selskab for praktiserende læger, hvor de lærte at tage patienters klager over bivirkninger med stoisk ro.
Dette har gjort det nemt for lægestanden , der ikke umiddelbart kan finde en årsag til symptomer. Føj, for den lede.
Mit bud er at du skal optage mødet. det gjorde jeg ikke selv og fortryder det bittert, da der blev sagt så megen vrøvl og direkte løgn.

Sidst redigeret af vasen; 30-11-2016 kl. 21:04.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2016, 23:40   #135
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
1. Forberende del: Når I skal udfylde den sammen, så hold fast i din egen opfattelse af din situation. Henvis til de læger, som kender dig.

2 Mødet: Ressourceforløb skal have et formål og et indhold. Bed om skriftlig konkret og detaljeret beskrivelse. Hold fast i at både dine egne læger og Klinisk Funktion mener, at der er ingen eller meget lille mulighed for, at du får det bedre. Hold fast i dine rigtige diagnoser og lægeerklæringer. Tag en bisidder med til mødet i rehabteamet.

3. Efter mødet: Du kan godt sige nej tak til ressourceforløb, men så går din sag i stå.Du kan derimod argumentere for, at det tilbudte indhold ikke er relevant. Gør det skriftligt. Vær konkret og henvis til (citér) dine læger.

(jeg kan ikke huske om din sag har nok dokumentation til selv st søge pension)

Mit første rehabmøde gik helt galt. Jeg fortrød at jeg ikke havde bisidder med, og at jeg ikke lavede en diskret optagelse med min mobil. Da jeg fik den skriftlige indstilling, kritiserede jeg den i smadder og søgte derefter selv pension, som jeg fik.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2016, 12:15   #136
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Jeg har været til møde med sagsbehandleren og min mand var med, som han altid er.

Vi talte om min helbredsmæssige situation og kom ind på alle mine diagnoser, som stadig fremgår tydeligt i det oplæg, som Rehabiliteringteamets medlemmer får inden mødet.
Med hensyn til Funktionel Lidelse så fremgår det også klart, at jeg ikke er enig i Klinisk Funktions konklusion om, at jeg har en Funktionel Lidelse. Det er min egen læge heller ikke enig i.

Min psykolog skriver en erklæring, som kommer med i oplægget. Der skriver hun, at jeg får det værre af at være i et Ressourceforløb også selvom det ikke kan sættes igang. Desuden skriver hun, at jeg er blevet anbefalet af hende at søge førtidspension.
Hun har talt med min sagsbehandler i dag og har fortalt sagsbehandleren, at jeg efter hendes mening er dårligere end flere af de mennesker, hun har set få førtidspension. Det må sammen med hendes erklæring veje noget i forhold til Rehabiliteringsteamets beslutning.

Jeg har også givet udtryk for, at jeg ønsker at søge førtidspension. Det fremgår, at jeg afventer Rehabiliteringsteamets beslutning. Jeg må håbe, at de kommer frem til førtidspension.
Der er intet, jeg kan få det bedre af. Det fremgår også af alle lægepapirer.
Jeg skal have ro og håbe på, at det kan gøre en positiv forskel for min situation og mit helbred.

Her krydses fingre!
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 23:10   #137
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Om du er over 40 år kan jeg ikke huske...

Kære Brikke.

Men ny Principafgørelse 82-16 af 30-11-2016 skal du kende til:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=185143

Ankestyrelsens principafgørelse 82-16 om ressourceforløb - varighed - slutdato - borger over 40 år

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 16:40   #138
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Over 40 år

Jeg har læst afgørelsen og kan se, at det som jeg også havde forstået, stadig er sådan, at man kan få tilbudt flere ressourceforløb, selvom man er over 40 år.

Det ser ud til i oplægget til Rehabiliteringsteamet, at jeg ikke kan tilbydes noget i et ressourceforløb.
Det vil jeg gerne se, før jeg tror det.

Jeg forestiller mig, at jeg bliver indstillet til et ressourceforløb og det kan jeg ikke holde til. Jeg har givet udtryk for, at jeg selv søger førtidspension - altså på det foreliggende grundlag, såfremt jeg ikke bliver indstillet til førtidspension.

Hvor er det hårdt at gå og være syg og samtidig vente på en afgørelse af den slags!
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 16:45   #139
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Ja det er frygteligt at vente.

Hvis de ikke kan tilbyde dig noget indhold, giver det vel ikke mening at tilbyde dig et ressourceforløb overhovedet?
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2016, 14:24   #140
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Hvad det betyder, når kommunen skriver:

"Ud fra de lægelige oplysninger og min tilstand er der ikke noget kommunen kan pege på ifm. yderligere behandling mv"?

Jeg var idag nede på kommunen for at skrive under på Rehabiliteringsplanens forberedende del.

Jeg skal til møde som skrevet tidligere den 14/12 i Rehabiliteringsteamet.
Sagsbehandleren siger ikke så meget, men jeg vil heller ikke tolke for meget.

Jeg er kommet i tvivl, om jeg skal tage bisidderen med til mødet med Rehabiliteringsteamet.

Grunden er, at hun allerede nu har brugt meget tid på min sag og at det vil blive meget dyrt at få hende til at læse oplægget til Rehabiliteringsteamet igennem (det er 2 cm tykt) og så skal hun køre til mødet, deltage på mødet, køre fra mødet og så skal vi tale sammen bagefter.

Jeg betaler kr. 1000 i timen og kan regne ud, at hun nok kommer til at bruge omkring 6 timer eller mere og det har jeg ikke råd til.

Hvad vil I råde mig til at gøre? Er det nok, at min mand tager med til mødet med Rehabiliteringsteamet?

Mange tak for hjælpen.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension