K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2008, 11:35   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
depression=ftp?

har lige et nyt spørgsmål.
har papirer på og udtalelser fra både egen læge og diverse psykologer at jeg har/haft en letter/moderat??? depression i flere år som når det er værst kommer jeg slet ik ud a sengen. er det noget der kan hjælpe på min sag ang. pension? er der nogen der har nogen erfaringer med hvordan kommunen ser på sådan noget? ved ik om jeg er i det rette forum. det gik lidt med at skrive
hejsa
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 12:46   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Knudsen

Depresson er IKKE = førtidspension. Du skriver at du kan arb. 25 timer om ugen, det har du det bedst med, det vil så sige at du har en rest arbejdsevne. Så jeg tror ikke, det kommer til en førtidspension, for dig.
Alle muligheder skal værer afprøvet for at få dig ind på arb.markedet igen.
Bliver det så vuderet at du ingen arb.evne har, kan der blive talte om en ftp. Måske en midlertidig pension som skal tages op om x år, for at se om du har fået det bedre og om du kan varetage et job.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 14:30   #3
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Enig, depression (og angst for den sags skyld) udløser ikke en førtidspension. Det er muligt at blive helbredt for en depression, det er ikke en stationær lidelse.

Jeg kender en, som blev sendt til psykolog selvom vedkommende havde fysiske lidelser. Vi snakkede om, om Kommunen gjorde det, for at kunne påvise en depression? Kunne de det, var det muligt at udsætte en afgørelse yderligere, fordi depressionen så først skulle behandles.

Jeg tror ikke det er en fordel at have en depression i papirerne, qua ovenstående.

mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 14:49   #4
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
re: depression=ftp

er godt klar over det ik automatisk udløser ftp men der står også i mine papirer at mine diagnoser er af varig karakter og jeg ikke vil ku klare mig på det ordinære arbejdsmarked på grund af bivirkninger fra min medicin som udløser humørsvingninger, muskelkramper og ledsmerter og det mest realistiske ville være flex, skåne el ftp, ku ik klare arbjds.prøvning til vurdering af flex. og har valgt at søge ftp. på baggrund af mine papirer, håber dog når jeg engang får mer styr på det hele kan vende tilbage til arbejds. markedet i en el anden form. jeg har ik søgt om midlertidig ftp. er det noget jeg ku skrive ind på min ress.profil når jeg engang får den? el er det noget kommunen selv vurderer uden min indflydelse? blev lidt langt... sorry
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression - har jeg ret til sygedagpenge? Sass Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 30 03-09-2016 12:56
Depression-førtidspension MissMurphey Alt det andet 5 23-01-2010 11:54
Spørgsmål ang. depression StonesTM Dit og Dat 19 24-06-2009 17:33
Depression og flexjob Merje Spørgsmål ang fleksjob 3 15-03-2006 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension