K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2008, 12:55   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
oversæt. af fysiopapir. søges

hej alle jer

jeg søgte aktindsigt som mine fysioterapauter nu jeg var igang med at søge aktindsigt og sende klager..
det kunne jo være der stod noget godt. årsagen til at jeg tænkte sådan er at jeg i et kort øjebliks klarsyn huskede noget om,at min første fys. talte noget om at der var noget i min nakke som sad forkert/var skredet ud/, og som hun forsøgte at manipulere tilbage.

jeg tænkte om nogen af jer, kan oversætte noget af det der står i min journal, eller måske bare kan forklare mig hvordan I ser det.

der står som følger.
26/1 pt har efter et skred i bilen fået hovedet kastet fra side til side. dette har medført en lille hævelse omkring ca. c4-t1, pt mærker sm langs hele col. og i nakken ud i kinderne og ned i armene. pt har piskesmældslign. symp og tegn på forstuvning i nakke regio.
beh: UL+mob+myo+ massage+ traktion. citat slut.

skaden skete d. 24/1 og jeg gik til fys indtil sep.- okt. ca 2 gange ugentlig.


jeg har i dag bedt om aktindsigt hos beskæftigelsesankenævnet. bliver jo nødt til at se hvilke papirer min sagsbehandler har medsendt og hvilke han har "glemt".
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 14:10   #2
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Huldra -
Jeg er ikke fysioterapeut, så jeg vil udelukkende "oversætte" med det kendskab jeg har til lægelatin
Citat:
c4-t1, pt mærker sm langs hele col. og i nakken ud i kinderne og ned i armene. pt har piskesmældslign. symp og tegn på forstuvning i nakke regio.
beh: UL+mob+myo+ massage+ traktion
.
c4 = cervical (dvs. hals) hvirvel nr. 4 (tælles oppefra)
t1 = thorax (dvs. bryst) hvirvel (er den første brysthvirvel efter de 5 øverste halshvirvler (og den som man kan mærke klart "stikker ud", når hovedet er bøjet forover)
col. = column (rygraden)
ang. beh = behandling skal jeg ikke gøre mig klog
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 17:49   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Hulda.

Jeg kan prøve at give dig en oversættelse:
Citat:
26/1 pt har efter et skred i bilen fået hovedet kastet fra side til side. dette har medført en lille hævelse omkring ca. c4-t1, pt mærker sm langs hele col. og i nakken ud i kinderne og ned i armene. pt har piskesmældslign. symp og tegn på forstuvning i nakke regio.
beh: UL+mob+myo+ massage+ traktion. citat slut.
26/1 Patienten har efter et skred i bilen fået hovedet kastet fra side til side. Dette har medført en lille hævelse omkring cirka 4. halshvirvel til 1. brysthvirvel. (Vi har 7 halshvirvler og 12 brysthvirvler). Patienten mærker smerter langs hele rygsøjlen og i nakken ud i kinderne og ned i armene. Patienten har piskesmældslignende symptomer og tegn på forstuvning i nakke regionen.
Behandling: Ultralyd, mobilisering + ?MYO??? + massage + traktion.

Jeg ved ikke om det var oversættelse nok.
Se eventuelt tegning af rygsøjlen på nedenstående link.

http://images.google.dk/imgres?imgur...%3Dda%26sa%3DN

Til VIM. Som jeg læser dit indlæg opfatter jeg det som om det er t1 man mærker stikker ud. Hos de fleste er det den 7. halshvirvle som man mærker tydeligt. Man har tilmed døbt den vertebra prominens pga dette.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 21:09   #4
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Velcro -
Tak for rettelsen
En af de gode ting ved k10 er at man hele tiden bliver klogere
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 21:29   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej

Er altså ikke ekspert men prøver MYO = muskel, fascie= bindevævet. En muskel kan være "limet" sammen med en anden muskel og bindevævsmassage tillader terapeuten til at frigøre denne "lim" og giver de forskellige dele mulighed for at bevæge sig friere i forhold til hinanden.

Håber det tilsammen bliver lidt mere forståeligt.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 23:16   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
okay, tak for jeres svar.
ihvertfald står der at jeg har skaden. så når min sagsbehandler mener jeg er fuld af fis, så kan han da få en kopi af den også..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges. ASS. DahlDK Alt det andet 4 11-03-2013 13:17
Veninder søges .... solsikke Alt det andet 28 28-02-2012 07:33
Råd søges !!!! Tesh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 19-02-2012 20:40
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension