K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2014, 13:01   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
smertecenter

hejsa jeg har jo HMS og er stærkt plaget af smerter. Helt galt for tiden ved ikke rigtig hvorfor.

Nå men dengang jeg fik bevilliget min ftp sagde lægen det kunne være en god ide med en henvisning til et smertecenter, men det kunne jeg simpelthen ikke overskue dengang, så jeg takkede nej.

Jeg har så tænkt meget over siden, hvad gør de på et smertecenter, hvad kan de hjælpe med ud over medicin?

Jeg kunne godt bruge hjælp til fodtøj, fejlstilling af fødder, derved smerter i knæ, hofter og lænd, men er det noget man får hjælp til ad den vej? min kommune er ikke behjælpelig med noget som helst der koster dem penge

Jeg tænker et af de lokale smertecentre, evt på privat hospitalet i skørping, så der ikke er så lang transport.

men hvad kan de hjælpe med sådan et sted?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 13:11   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
mange smerte centre har en social bahandler der kan hjælpe, men tror ikke de private kan, det er nok kun medecin.

jeg startet med en privat i vejle, som bruget sin recept blok meget, men ikke kunne andet, så kom jeg til give, som havde mange tilbud til mig, som sb,psykolog, smerte kursus om selvfølig piller, de hjælp mig med noget liggeunderlag, som gav lidt mere søvn.
prøv at googel dem om hvilken tilbud de har, heller vente tid, end ende det forkerte sted.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 13:24   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg var ved et privat smertecenter, fordi der var så lang ventetid på de offentlige at jeg kunne bruge ventetidsgarantien og selv vælge et privat.

Der var socialrådgiver der kunne vejlede ifht behov.
Psykolog til psykologsamtaler, gruppe undervisning og hypnose
Læge til akupunktur, medicin, elektrostimuleration og andre former for smertehåndtering
Fys til gruppe undervisning, træning i træningscenter og varmtvandsbassin træning.
Smertesygeplejeske.


Det blev indivudelt aftalt hvilke ting man havde behov for.

Jeg fik fx. Gruppeundervisning i smertehåndtering, rådgivning fra socialrådgiver, fys træning, varmtvandsbassin og lægekonsultationer (både medicin og andre former for smertehåndtering).

Jeg var tilknyttet ca. 6. Mmdr og har været rigtig glad for det
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 13:27   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg har gået 2 gange på,privat smerteklinik,,

1 gang et år - anden gang 6 mdr..

Ventetiden var begge gange korte..

De kunne ikke fjerne mine smerter med hjælp fra piller ..men jeg afprøvede rigtig mange det år jeg gik der 1 gang.og vi fandt noget der ku gøre mit liv lidt bedre..
Nogle gange var jeg der 3 gang uge - andre gange 2 gang og nogle 1 gang uge efter aftale ..

Mit var en privat smerteklinik og der var smertelæge - fys- ákupunktør - social rådgiver - psykolog tilknyttet..den sidste var jeg inde ved 1 gang..men nan ku gå ved vedkomne.hun havde også gruppe terapi ...

Kort sagt der var alt slags hjælp ..

Synes du sku gøre det - det hjalp min livskvalitet ..


Mvh stribe FTP,
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 15:17   #5
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
tak for alle jeres svar, jeg vil prøve og ringe og høre de forskellige her i området hvad de tilbyder, da der åbenbart er forskel på hvad de har

Tusind tak for hjælpen
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension